Ikke akkurat fobi kanskje…. ;-)

Jeg vet ikke om det kalles fobi akkurat…Men litt skeptisk vil jeg vel kalle det…
I hvertfall så blir armene stive, øynene store og våte..og det brer seg en lett rødfarge over hele ansiktet….Når jeg ser en liten edderkopp komme spankulerende…

Når den løsner fra “trapesen” sin, og ikke rusler mer…men kommer i full fart mot meg for å angripe…så blir øynene bittelitte grann større…og  et lite hakk våtere…

Når den har kommet helt bort til meg, og ser ut som den planlegger å gå bananas oppover buksebeinet mitt, så er jeg LYNRASK og bestemt!! Foten farer fram, og med et tramp tilsvarende en elefants tyngde knuser jeg den ALT JEG MAKTER!!! Det skal ikke være tvil etterpå…

Når den er SKIKKELIG død, tar jeg alt edderkoppe-gørret i en DIGER pose…for å slippe å ta på det.. 

Jeg knyter en stram dobbelknute på posen, bare sånn for sikkerhets skyld…Man vet aldri…

Til slutt kaster jeg den gjenknytte posen på utsiden av døra, og låser…ELLER jeg går helt ned i søppelkassen UTE med den… For man VET aldri…

Men om det kan kalles FOBI…nei…det vet jeg ikke 😉

 

Er du redd edderkopper?
Hva gjør du hvis du får en i huset?

 

#edderkopper #fobier #redsel #irrasjonell #insekter 

 

20 kommentarer
    1. Det kan bli supre bilder av den da. De er skikkelig spennende å se på når de vever sine nett! 🙂 Nei, jeg er ikke redd dem, men vil ikke ha dem på meg heller!!!!

    2. suttung: He-he…ja det burde man…men det får blir UTE, hvor jeg kan stikke min vei. Inne har jeg null kontroll over meg og den og alt…Jeg kan ta bilder av ALT annet enn edderkopper tror jeg..

    3. A February Girl: Ja, jeg tror heller ikke de skal drepe meg…men de er så uoversiktlige med mange og lange bein, som går FORT!! 😀 Ha en flott kveld du også Carina 🙂 Koselig du er innom <3

    4. Min matgale verden: Hei-hei 🙂 Ja, jeg skjønte du var veldig borte -vekk noen dager nå 🙂 Det er bra det, håper dere har kost dere veldig <3 Jeg har vært på jobb i dag 🙂 Og det var helt greit 🙂 Nå er jeg hjemme alene, vasker klær, spiser snop og har beina på bordet 😀 klemmer <3

    5. Hihih..syns jeg ser deg..men fobi har du nok ikke..for da hadde du ikke turt å drepe den engang..så tøff er du! hihih..

    6. hihi Som jeg kjenner meg igjen her. Det krøp en på benet mitt i stad, du kan tro den ble feid raskt ned på gulvet! Den har da ingen ting med å klå sånn på meg?! Det hjalp ikke mye å ha stemmen til naturfags-læreren i hodet heller, som sa; det finnes ikke farlige edderkopper i Norge!!” De er kanskje ikke farlige, men de er ekle! Og de kan holde seg unna meg – men om det er fobi, hmm litt usikker altså 😉 Ha en flott kveld <3

    7. Hehe… supre bilder ! Jeg er ikke redd edderkopper .. så jeg tar dem på et ark eller noe å slipper dem ut av vinduet :)) Håper du koser deg med finværet :)) Klem <3

    8. Hihi…. jeg måtte gi opp fobien…. både prinsessa og broren har fobi, dermed måtte jeg være tøff <3 men mellom oss sagt, jeg har mest lyst til å hyyyyyle:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg