Når reglene og verden endres…

Jeg synes egentlig det er ganske fint jeg…
At verden KAN endre seg..At ting som før var riv ruskende galt…veldig forbudt…og uglesett verre enn noe, plutselig er stuerent og noe man faktisk bestiller for å pryde veggen sin med..

Disse bildene under er helt klare bestillingsverk. 
Det står på veggen de er malt på. Rett ved Dyreklinkikken i Oslo, Sofienbergparken.
Og det er 30 kunstnere i samarbeid som har laget verkene på veggene.
 

 

Verden endrer seg, menneskeheten endrer seg og ting i den.
Det er viktig å la seg endre bittelitt innimellom, for at verden kan komme videre. 
Det er viktig å være åpen for nye ting, uten å glemme det positive som VAR likevel..
Det er viktig innimellom å ta på litt andre briller….se ting fra nye synsvinkler…
Det kan bli mer spennende da…

Liker du grafitti?
Hvordan kunst liker du best i det offentlige rom?

 

#kunst #grafitti #veggmaleri #bestilling #endring

17 kommentarer
    1. Flott med sånn kunst som alle kan ha glede av, – helt gratis og åpent døgnet rundt. Jeg liker grafitti som er laget på denne måten, – ellers er jeg nok mest glad i skulpturer og fontener. :o)

    2. Jeg må si at jeg synes det er flott når en ellers kanskje kjedelig vegg er dekorert med fine farger og motiver. Så akkurat den er jeg for. Jeg kom nettopp forbi en sånn vegg i min egen by, og skal gå tilbake og knipse litt tenkte jeg 🙂 Jeg synes det er urbant og kult 😀
      Og forteller en slags historie.

    3. Så flott vegg! og jeg liker når det er litt variert..litt avhvert..da våkner jeg, og kan leve meg inn i bildene…Så flott syns jeg..at man kan lage en sånn grå trist vegg litt dekorativ og flott!

    4. Grafitti kan være fint, det er endel slike her i byen. Kunst i det offentlige rom kan være så mangt. Du har grafitti, man har skulpturer og andre ting. Skulpurer kan være litt mere rolig og se på, sjelden de har mer enn en farge. Mens grafitti er en mere moderne form for kunst men voldsomme og sterke farger, de forteller oss mere.

    5. Mye grafitti er flott – mye er skikkelig kunst! Det liker jeg godt! Kunst i offentlige rom kan gjerne være grafitti, eller flotte statuer eller poesi som vi har i poesiparken i Larvik….. klemmer <3

    6. Vanvittig kan være veldig flott å se på… Det finnes veldig mange flotte kunstverk rundt om i Oslo. Disse du har langt ut her er virkelig flotte 😊 Ellers liker jeg skulpturer, ikke sånne man bare kan se på, men som man kan sitte og klatre rundt på hvis man føler for det 😊

    7. når jeg ser disse vakre maleriene du viser,ja noen andre her på blogg har også vist noen,da må jeg si att jeg liker det,men rabling i undergrunner liker jeg ikke )
      Jeg har som du hvet vært på muritunet noen ganger,på veggane der henger det fantastisk flotte naturbilder,dyrebilder fuglebilder og blomsterbilder ,alle motiv fra området der inne i Valldalen,det synes nok eg er det desidert vakreste å se på ja

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg