De hersens bh-ene…;-)

Du har kanskje lest innlegget mitt om “De hersens trusene”?

Vel…her er på en måte oppfølgeren..


For det er jo sånn med bh-er også, som med truser.. Det finnes jo INGEN som passer.. Og jo eldre man blir, jo verre og vanskeligere blir det… FØR kunne jeg frekk og freidig gå inn i en hvilken som helst butikk å kjøpe en bh som passet… Alt satt liksom SCHMACK!! Uansett!! Kjøpe bh- til 100 kr på REMA… eller kjøpe noe fjongere…Spilte ingen rolle..Satt som limt på, hvor enn man kjøpte den…  
Poenget var vel egentlig at man trengte jo strengt tatt ikke den bh-er på den tida… Kroppen “satt” som den skulle uansett den..

Men NÅ,  når man har rundet 50, og muligens LITT før det også…så er det en helt annen sak dette med kropp…
Jeg er nemlig STADIG inne i de “vanlige” butikkene…med et lønnlig håp om at det er bare å kjøpe som før i tida…Hva som helst… Det SITTER så klart… Jeg drar med meg den ene bh-en etter den andre hjem, til 125-130,-  kr, men SÅ feil kan man ta altså, av egen kropp….

Enten er de for løse, og halve puppen tyter ut på ned-siden, samtidig som INGENTING ser fint ut på oppsiden. Så er det å dra seg avgårde til H&M og levere den igjen da…eller gjøre som med de fleste andre bh-ene…Legge den i skuffen hvor den bare blir liggende å ta opp plass..

Eller jeg får tak i stikk motsatt type bh… Samme størrelse som den forrige, men den oppfører seg som den var noe HELT annet… Alt for trang…lager dype søkk, og noen “bilringer ” jeg ikke visste jeg hadde har dukket opp både her og der, og gjør bh-en HELT ubrukelig. For ikke å snakke om VOND..

Så her forleden gikk jeg til anskaffelse av noen bh-er så dyre at man skulle tro det var GULL de beskyttet…Og det ER det vel for så vidt også 😉
Makan til valuta for pengene skal man hvertfall lete lenge etter!


Bedre med 2 bh-er som man er gode på, som man kan bruke i hvertfall 5 år, og som gjør “jobben” sin….enn 10 bh-er kjøpt på H&M, som INGEN bruker her i huset hvertfall..

Har du problemer med å få tak i BRA bh-er..? 
Er du villig til å betale mye for bh-ene dine?

 

(Denne ble også skrevet for en stund siden, men passet godt med reprise av kategorien: “De hersens i dag”…både truser og bh-er 😉 )

 

 

#bh #brystholder #klær #innkjøp #priser #kvalitet

30 kommentarer
    1. Jeg liker ikke sånne med innlegg, og sliter med å finne noen bra uten. De jeg har nå er ganske greie, men bør nok ta meg en tur på Change eller noe jeg også.

    2. Nei, de billige er ikke for voksne damer. Jeg måtte også kjøpe dyrere, for å få noe som passet. Holder meg mye til Triumph, de passer alltid. Gikk i en undrtøysbutikk for litt siden og ble målt. Den størrelsen jeg skal ha, finnes ikke i billigbutikker. Der har de bare sånne standardgreier. Fatter ikke at ikke kjedene satser på annet. Det er jo så mange som har silikon i dag og de sliter vel som meg. Jeg har litt pupper kan man si, men er smal under bysten. Ja det er et slit! 🙂

    3. Marit: Jeg også gjør det med bh-er, men truser gidder jeg ikke kjøpe til 500 kr stykke…så der blir det mer prøv og feil, igjen og igjen…

    4. karidansen: Jeg tok også slaske -bh-er fra Cubus, men jeg kunne like greit gått uten, for de hjalp jo ikke for noe som helst..Nå har jeg dyre, men de holder skikkelig hvertfall

    5. toveview: Du skjønner det at selv om jeg ikke har store pupper, så er bh-ene helt umulige likevel på de billigbutikkene…De er laget til folk som ikke trenger det…og da mener jeg mer de unge hvor man ikke trenger “hjelp” liksom… Jeg har størrelse M, oppe, eller jeg trodde jeg brukte B-cup…men de som kan dette anbefaler større cup og mindre midjemål..så jeg har nå 75- D …og det er ikke stort , men kjøper jeg det samme i billigbutikk blir det helt gæææærnt..

    6. JA! dette er noe jeg også sliter med…. jeg har jo som sagt fått lagt inn silikon i puppene, men for det om de alltid holder formen og størrelsen er det ei mara å finne rett bh. Jeg har kjøpt noen som er DYRE som faktisk ikke fungerer allikevel….. var vel litt drøy hun som sa jeg kunne ha de…. men men…. så har vi disse billigere fra H&M eller Cubus osv. Mange fungerer men mange er totalt waisted… ja… jeg sliter enda med å finne rette og gode….

    7. Hihi….been there, done that 😉
      Etter min store slankekur for noen år siden, måtte jeg ha ny BH, og da endte jeg opp i 1000 kroners butikkene. Der hvor ingenting koster mindre enn 700 kroner. Jippi. Men, da fikk jeg ordentlige varer i alle fall 🙂 Den dyreste jeg kjøpte kostet 990, og hadde visstnok håndsydde blonder. Akkurat DET, kunne ikke bry meg mindre. Ser like fine ut de maskinsydde. Men endelig BH’er som var behagelige å ha på, og som gir en rimelig grei figur 🙂

    8. Hørtes kjent ut ja. Så mange flotte, billige bh’er i alle kjedebutikkene – og så er det noe galt med alle sammen! Merkelig …for det kan vel umulig være det jeg skal putte oppi som ikke er helt standard vel?? Betaler gjerne mye, om jeg finner noe som både passer og ser fint ut.

    9. Hahaha….fantastisk beskrivelse og illustrering av “problemet”. Jeg kjøpte slaske-bh’er på Cubus før, men de siste åra har jeg sverget til 800 kroners bh’er. Det blir ikke så mye dyrere, for de holder leeeeenge. Jeg har fire sånne dyre bh’er som jeg har investert i over tid. Det kan godt hende at det finnes noen som er bedre, og mer samlende og løftende, men jeg synes nå disse er bra! 😉

    10. Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Lykken var da jeg begynte å handle hos Change. Endelig fikk jeg bh’er som passet min kropp. Det er jammen ikke lett – verken med truser eller bh’er!

    11. Ja, de er hakket verre synes jeg. Skulle ønske jeg hadde hatt små nette bryster. Synes det ligger haugevis av BH`er i salgskurver til små størrelser. Av 10 BH`er jeg tar med inn i prøverommet, så er kanskje bare en passelig, om jeg er heldig. Meget irriterende. det er en type på Lindex jeg bruker som oftest. Ender alltid opp med BH`er til ca.300 kr.

    12. Ja du kan få sagt det…og ja..det er noe herk dette også…så jeg har noen få jeg bytter på til fest…ellers går jeg uten..hihih NÅ er jeg glad jeg hadde små pupper som ung..for de er forsatt små..og henger ikke..Herlig illustrert! klem til deg! og ja..det lønner seg nok å kjøpe kvalitet!!

    13. jeg har megastor problem med å finne en god bh.Fant er godt merke som kosta litt,men var super å ha på,selvfølgelig tok dei det merket ut av handelen,men jeg har 3 stk av dem ennå )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg