Hvis jeg var en mann…

…så hadde jeg antagelig sett SÅNN ut..

…så hadde jeg nok jobbet som lærer allikevel…
Jeg hadde nok kanskje vært en “myk mann”
Med fotformsko og hestehale..
og daggamle skjeggstubber, for å tøffe meg LITT….

Hvis jeg var mann….
Hadde jeg neppe jobbet med hardt kroppsarbeid
Ei heller hadde jeg løst verdensproblemer i Det Hvite hus
eller i Det Norske hus for den saks skyld..
Teknisk arbeid, matematisk arbeid eller elektronikk, 
ville denne mannen aldri rørt…

Nei…hvis jeg var en mann…
så hadde jeg nok vært en
lærermann av beste kaliber
Fotformsko, hestehale og aldri så lite skjegg for å tøffe meg litt.. 😉
 


Hvordan mann hadde DU vært?
Eller dame? Om du i utgangspunktet er mann..?

 

 

#hvisjegvaren #tanker #roller #yrker

 

16 kommentarer
    1. BforB:Jeg tror jeg hadde vært ganske lik som jeg er nå, sånn inni…bare mann..Men hva jeg hadde likt da, det aner jeg ikke…For da hadde jeg jo tross alt skiftet kjønn 😀 Og sikkert noe tanker og handlinger med det også 🙂

    2. Hanne Beate: He-he…ja, ikke sant 🙂 Nei, jeg har ikke tenkt på det før nå jeg heller..Men MÅTTE tenke litt da jeg bestemte meg for å ta en i den kategorien, hvis jeg var en..Og hadde en manne-bilde av meg 😀 ha-ha

    3. Hm, det har jeg aldri tenkt på, men jeg håper jeg hadde vært sånn som samboeren min: En som kan skru, sveise og reparere ting og ha greie på økonomi.

    4. Ja si det???? Det har jeg aldri tenkt særlig over, selv om jeg innimellom har slengt det ut at i neste liv skal jeg være mann!!!! Tror jeg ville vært en omsorgsfull person som bryr seg om andre.

    5. Ja det kledde du jo også…hihih..flott kar!! Hvordan jeg hadde vært…tja..jeg hadde nok vært en snekker eller ihvertfall en håndtverker… Jeg hadde vært som jeg er nå..for jeg har alltid vært litt guttejente..så ikke store forskjellen…Ha en god dag!

    6. Tihi 😀 Ser ut som en sånn mann som liker kunst og jazz musikk, som er kunnskapsrik og veldig med i samfunnet ;D Tihi 😀 Moro å se litt sånn 😛 Hadde et filter der man var en gammel dame også 😛

    7. Og hadde du vært mann har du nok fortsatt likt menn :)))).
      Hadde jeg vært mann hadde jeg kanskje tegnet broer….eller hus, tror jeg :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg