Rock`n roll på gamlehjemmet?

 

Er det sånn at når man runder ca 70 år så MÅ man begynne å like taffelmusikk og gammeldans?
Er det faktisk sånn at selv om man har vokst opp med David Bowie og Kate Bush, og har hatt  perioder hvor man faktisk har likt hard-rock og punk, så begynner man automatisk å like taffelmusikk og gammeldans når rynkene er skikkelig på plass?
Er det sånn at når man har fått grått hår og sagge-rumpe så må man LIKE det?
Er det sånn at  grå terrylens-bukser,  beige stor-blomstrete bluse og hårruller er noe du sikler etter så fort år-ringene har lagt seg på plass rundt midjen? Eller har man lov å fortsette å gå i jeans med fargerike topper og rødfarget hår, selv om gebisset snart er på vei inn døra?

 

Er det også sånn at når vi eldes og det går litt saktere både i hjernen og i beina, så blir vi plutselig helt LIKE?
Slik at vi alle liker taffelmusikk, myke bomulls-epler og terrylensbukser alle mann?

Eller kan man håpe på at når VI eldes, så er det individualitet og  litt rock`n roll på gamlehjemmet også? 😉

Tror du at du forandrer personlighet når du blir gammel?
Ville du likt litt rockn roll på gamlehjemmet? 😉

 

 

#alder #alderdom #gamlehjem #musikk #likhet #konformitet 

36 kommentarer
    1. Helge: Musikken er hvertfall ikke mye forskjellig, men det samme, generasjon etter generasjon…:-D Men sikkert mye fint for dem likevel. Men jeg håper ikke ALLE blir like, selv om man blir gammel 🙂

    2. Ei_heks: Det høres bra ut 😀 Jeg tror du kan få servert litt vin på noen gamlehjem faktisk, men musikken holder seg til taffel og gammeldans 😀

    3. Søtmonsen ): He-he, jeg tror noen av de gamle, feks mamma husker og var glad i Elvis hvertfall, the King..Og tror nok hun har lært å like en del annet etter hun ble “voksen”, men alle sånne ting som de har likt i senere tid blir liksom borte vekk, man skal like den SAMME musikken på gamlehjemmet, og det er taffel og gammeldans 😀

    4. dedicat: Nei, men spørsmålet er : Har du begynt å like taffelmusikk ennå? Og iført deg terrylensbukser? 😉 Først da er du gammal vet du 😀

    5. ,,, altså.. først skal man ta skyggebilder i dritvær,, og så blir man minnet på at det bare er noen måneder til man fyller 70 år,, du er pinadø bra grei du 😛 Jeg akter ikke å la hodet skjønne at skrotten er gammel før jeg glemmer hva jeg heter ;D

    6. Tror nok ikke det, men husk at det var kanskje taffelmusikk som var inne da de var ung xD Hehe. Så det vi hører på nå i dag, er jo sikkert ikke hipt når vi blir gamle 😛 Så da ser vel de på det som “taffelmusikk” ;P

    7. Med årene forandres alt og et gamlehjem er jo et samfunn. Der må man ta hensyn til hverandre, så man må tåle all verdens musikk. Men man kan gjøre mye på et slikt hjem og jeg tror man er flinke til gjøre ymse der.

    8. Litt rock’n’roll hadde vært supert på gamlehjemmet tror jeg. Ser for meg at det er litt grått og trist, så litt Queen eller lignende ville vært supert 😀 Flotte tegninger 🙂 Ha en flott fredag <3

    9. Hahaha,for en artig tanke:)
      Jeg tviler på at jeg kommer til å bli så gammel at jeg trenger å bo på gamlehjem,men om så skjer kommer jeg sikkert til å fortsette å kle meg i rååsa,gå med singlet og vise fram tatoveringene mine;p skal vise alle de som har kommet med kommentaren ” tenker du ikke på hvordan de kommer til å se ut når du blir gammel?” …huden strekker seg jo gjerne og siger litt uttover med alderen..så da blir jo tatoveringene bare større haha:))) og hårruller…tviler sterkt på at jeg kommer til å kjøre noen annen stil enn den evinnelige hestehalen min der og,haha:)))

    10. BforB: Ja, de var nok litt gamle allerede da punken kom de som er på gamlehjemmet nå. Men de kunne få litt Elvis og annen futt. SÅ kult at det finnes en kulturell spaserstokk 🙂 SOm den kulturelle skolesekken 🙂

    11. Eva: Ja, det håper jeg også at det er en FEIL rett og slett. For det er liksom litt rart at ting forandrer seg SÅNN, bare fordi man har fått litt alder på baken 😀

    12. Helene: He-he, la oss håpe det, og at vi fortsatt blogger, så vi kan dokumentere at vi har blitt de morsomste gamlehjem-deltakerne verden har hatt 😀

    13. Hanne Beate: Ja, veldig stille og veldig sånn at alle de gamle er LIKE..Jeg har vært mye på sykehjemmet i det siste, men nå er det slutt for mamma var på opptrening og er hjemme igjen. Men jammen meg var de HELT like nesten alle sammen… Lurer på om jeg blir sånn 😀

    14. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg ser de som er på gamlehjemmet nå, de er ganske lik de som var der for 20 år siden, derfor lurer jeg litt… 😀

    15. ladyaugust: Ja, ikke sant..Jeg tenker at på VÅRT gamlehjem så kan du spille rock etter middagen, og jeg kan oversette sangene til tegnspråk. Så tasler vi rundt i tights og tunika, og du kan holde tegneserie-kurs 🙂 Klemmerflat<3

    16. Neeeeei, til taffelmusikk og saltstenger spør du meg 🙂 Heldigvis er du og jeg bare smårypene ennå, kan snakke mer om det der når vi passerer 90 😉 hahahaha gooodklæmmesøsklæmmen <3

    17. Jeg tror vår generasjon blir annerledes på gamlehjemmet! og man ser faktisk forskjeller nå også..Vi ER jo ikke like gamle som de som var gamle før….hihihi..skjønner? Så vi skal nok rocke gamlehjemmet når vi blir eldgamle..for vi blir aldri så gamle…hihih… ha en god dag!

    18. Hehe, det er ikke mye jeans og rock på gamlehjemmet nå for tiden, og så skal man være så stille hele tiden og ofte er bingo den eneste aktiviteten. Mange havner på gamlehjem fordi de er veldig dårlige av forskjellige årsaker, men de hadde nok satt pris på litt rock n’roll innimellom.

    19. ..når jeg tenker på hvordan jeg ser på ting i dag, da jeg er nermere 50, kontra de aller fleste rundt meg på min alder..ja da trur jeg garantert at jeg kommer til å rase rundt med rullator på gamlehjemmet, iført kamo-klær og knallfargede parykker, mens jeg hører på AC/DC og KIZZ…hehehe =P =D

    20. Jeg tror nok ikke vi forandrer oss så veldig nei. Jeg har også merket meg musikksmaken på gamlehjemmet. Jeg var på forskjellige tilstelninger med min mamma, og de spilte mye visemusikk.
      Men da vi leide en stue der, og feiret min mors bursdag i februar, hadde de cd spiller der, og der var utvalget veldig variert. Så vi valgte Elvis blant annet. Og det ble godt likt blant alle som var der, gammel som ung 🙂 Jeg tror det er de som styrer og steller, som tror de gamle liker best taffelmusikk. Det er noe som ligger innbakt, rett og slett. Det at de gamle ikke liker musikk med futt i lenger. Selv om det så klart er helt feil 🙂

    21. Ha-ha…herlig! Jeg sikler ikke etter grå terylene-bukse og beige, storblomstrete bluse i alle fall! Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det om jeg lever til jeg er 70 heller!!! (Men HÅRRULLER . DET digger jeg!!) <3

    22. Jeg har ansvaret for noe som heter Den kulturelle spaserstokken her jeg bor. Så her får de forskjellige lyder inn i ørene, men punk er det nok de fra min aldersegment kan få servert om ikke alt for mange år :D.

    23. Nei, ikke tror jeg personligheten forandres for oss eller de som ER gamle nå. De er like forskjellige fra oss, men det skjønner en ikke før en når en viss alder. Tror jeg :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg