Nå er det på tide å lufte flodhestene igjen ;-)

Når man siste par årene så og si bare har vært en forlengelser av sofaen, og slett ikke har besteget en eneste liten fjelltopp på årevis…så er det jammen på tide å lufte flodhestene litt igjen (les: VELDIG tunge bein)

For skal man på tur på fjell og vidde til uka, og gå turer på opptil 6-7 timer hver dag, så nytter det ikke med de flodhestene som har herjet her i de siste par årene. Man kommer seg hverken opp eller fram, om beina kjennes som flodhester og pusten som en hval på land..

Så her har jeg luftet flodhestene idag..Ikke noe voldsomme greier, for kan ikke løpe lenger pga menisk-problemer, men har travet oppover gatene med ekte flodhest -steg, for å prøve å bli LITT i form på 3-4 dager…Nok til at jeg ikke trengs å bæres rundt i fjellheimen av min søster hvertfall 😉

Er du i god form?

 


Hvis du vil ha noen ideer til å gjøre traurige dager litt mer morsomme, så finner du det på linken:
“Hvis livet blir litt traurig”


Og hvis du vil ha deg en smak IS, så finner du det på: 
“Frodiths lille sommer-foto-utfordring- Is”

 

 

 

 

#kondis #tur #trening #trim #flodhest #
 

12 kommentarer
    1. Jaaaa! Jeg er i superduper form 🙂 Til meg å være 🙂 Å gå er den beste form for trening for damer i vår alder. Løping er altfor belastende. Jeg har masse energi og overskudd 🙂 Lykke til! Klem, klem 🙂

    2. Du er jo bare sprek som en hoppe du. 6-7 timer !!! Jeg hadde daua, 6-7 minutter er passe synes jeg om man går litt langsomt så 😉 Goood helg søs og stooooor klæm <3

    3. Det blir bra for deg. Gikk 4 timer i skogen i går. Hadde tenkt og bade på vei hjem men gikk feil og havna noen km unna. Men det var en fin tur. Vil påstå at jeg er i god form selv om jeg trente mere før. Men gåturer er en fin form for trening. Hvor skal dere gå til uka? Ha en fin dag.

    4. Helene: Ja, det meniskproblemet er ikke moro. Lurer på å kjøpe sånn støttestrømpe på sportsbutikk.. Ellers får vi gå sakte nok til at vi ikke DØR, i fjellheimen 😀

    5. BforB: Nei, de store tingene kan jeg ikke få gjort før den turen. Men prøve å få opp kondisen LITT. Jeg trampet avgårde i oppoverbakkene, og tunga hang langt ut…Da skjønner jeg hvor dårlig form jeg er…VI får nok bare ta det rolig på fjellet 😀

    6. Litt kort tid å få veldig forandring på formen kanskje, så jeg skjønner den ikke er så ille.
      Men så herlig det blir med fjelltur med søsteren sin.
      Formen min er så dårlig at det skal lite til for å få den bedre;),

    7. Hihi..får rare bilder i hodet her =D Er nok tøft i starten, når kondisen ikke er heeelt på topp – men trur det der går helt supert 😉 Da er jeg litt mer bekymra for det menisk-problemet ditt…

    8. Skal du på tur i naturen? da gleder jeg meg til bilder! Uff..høres tungt ut å gå tur om du er som en flodhest…hihih..men tror du tar litt vel hardt i…Du ser jo så lett ut på foten der du danser rundt!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg