Hvis jeg var et insekt…

Hvis jeg var et insekt…

Så hadde jeg helt klart vært en sommerfugl…

En flagrende og lettbeint sommerfugl…

Med sterke, klare farger og med følehorn som peilet inn de de fineste blomstene..


 


Hvis jeg var et insekt..

Så hadde jeg vært en sommerfugl..

En som hoppet greit over dumpene som måtte dukke opp i blomstens klare flate…

En som holdt seg godt fast i blomsten, når stormen tok litt for kraftig tak…


 

Og landet med et lett lite hopp…når vinden ga seg… på rimelig støe føtter i blomstens trygge favn..

Ja, om jeg hadde vært et insekt… 

Så hadde jeg vært en sommerfugl…

Men det visste du vel allerede… 😉

 

 

Hvilket insekt hadde DU vært?

 

Tenkte en liten reprise på denne var passende i dag, da jeg har hatt siste utfordring i sommer-foto-konkurransen, med tema :
Insekter 😉

 

#insekter #sommerfugl #sammenlikning #hvisjegvaren

14 kommentarer
    1. Helene: Du FØLER deg som en øyenstikker, ikke sant? For det er det som er med meg, jeg kjenner meg som en sommerfugl, sånn i skallen og sånt, og fargene, det er ikke noe jeg VIL være…jeg bare ER det 😀

    2. Øyenstikker – uten tvil! 😉 Jeg syns de er vanvittig vakre..og selv om de er ufarlige – er de likevel fryktet av mange på grunn av navnet og gammel overtro..dermed skygger folk unna og lar de være i fred..i stedet for å løpe etter de og prøve å “fange” dem..akkurat sånn som jeg vil ha det, hehe 😉

    3. Så flotte bilder, og ja..sommerfugl hadde vært noe å vært…men jeg tror nok jeg ikke er fargerik nok…jo, det finnes lite fargerike sommerfugler…så en hvit søt en kanskje…hihih..Eller humle..jeg stikker godt fra meg..men bare om jeg MÅ…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg