Av og til…

Av og til
sitter jeg i den mentale vinduskarmen min

med beina trukket godt oppunder meg og hodet på knærne
og ser på regnet som pjusker så fint på de røde paraplyene der nede.

 

Gjennom fine små elver på fantasiens vindusrute
ser jeg folk som løper hånd-i-hånd der nede
mens de roper i skrekkblandet fryd over skyllet som plutselig kom
 


I virkelighetens verden
sitter jeg langt inne i stua med beina trukket oppunder meg
Og hører verden og regnet på utsiden
Hører bilene som fosser forbi
At regnet treffer fortauskanten og de som haster avgårde

I virkelighetens verden
sitter jeg i en tidlig morgentime og gleder meg over regnet der ute
Gleder meg over å kunne trekke beina godt oppunder meg
Gleder meg over kaffelukten som treffer nesen
Gleder meg over brødblingsene som roper i skrekkblandet fryd
fordi jeg skal komme å spise dem
Gleder meg over å kunne bruke dagen til å GLEDE MEG <3
 


Liker du regnvær?

#dikt #glede #regn #fantasi #virkelighet #kos

36 kommentarer
    1. Hei Frodith, Noen dager er regnvær det fineste jeg vet og andre dager er det bare helt pyton. En regndag etter mange soldager kan være litt deilig. Deilig å kunne være inne med god samvittighet og finne på noe inne. Andre ganger er det bare for mye regn, og stort sett er det kaldt her nå det regner..Jeg koser meg med fjellturene deres også. Fine bilder og kjekk lesning. Kos deg så masse på fjellweekend. Synes du er tøff.

    2. Flotte ord :o)) Jeg har vel egentlig ikke noe i mot regnværet, så lenge jeg slipper å gå ut i det. Det å ligge i senga en tidlig morgen og høre regnet som trommer mot ruta er hyggelig. Masse man kan gjøre inne i regnvær :o))

    3. hverdagslivetivollen: Ikke sant, og om sommeren er det litt av og på hele sommeren, og det er greit på en måte 🙂 Og når man skal være inne uansett å styre med ting er det veldig greit 🙂

    4. oppoveriegettempo: Koselig du likte diktet mitt også 🙂 Ha en fin ettermiddag, jeg pakker til fjelltur 🙂 Der blir det nok noe bildeblogging 🙂

    5. Fine ord om gleder i regnværet..og super tegning :)) Sol her nå etter en grå start på dagen..men blåser en del da.. Håper du får en fin tur på fjellet..og at det blir mest sol… litte enklere på tur da :)) Klem fra meg i Mjøndalen <3<3

    6. Min matgale verden: Koselig det 🙂 Jeg så forresten på magasintoppen eller hva det heter, du har jo fremdeles 500 lesere på gamlebloggen 🙂 klemmer <3

    7. karidansen: Ååå, så flott at du bare kjenner det jeg skriver. Det er sånn det kjennes når jeg sitter her, så da bare skriver jeg det sånn 🙂 Koser meg i dag jeg 🙂

    8. maiken: Ja, det er det som gjelder 🙂 Å glede seg over de små ting 🙂 Da gjør ikke regnet så mye 🙂 Men GAMLE det er vi ikke 😀

    9. Jeg kan ikke fordra regn, men det går bra når man får tørke opp innimellom…..
      Å glede seg over små ting er en fin egenskap, og den har jeg også. Kanskje det kommer med alderen….:)

    10. Flotte skriblerier =) Jeg liker regn – vanligvis – men skal ikke protestere om vi nå kunne fått byttet det ut mot sol og litt varme 😉 Ha en fantastisk tur på fjellet..det har du fortjent <3 (og pass på menisken - værre ned enn opp 😉

    11. solliv: Tusen takk 🙂 Ja, av og til er regnet helt flott 🙂 vi reiser på fjellet i morgen, blir nok litt bilder 🙂 Koselig du kom innom meg <3

    12. stavangerinmyheart: Jeg er inne og pakker i dag, til fjelltur i morgen, så det er perfekt 🙂 Er meldt fint på Haukeliseter -området, tirsdag og onsdag, og det er da vi går mest 🙂 Travelt her i dag, med forberedelser, men gleder meg veldig :-))). Det er liksom min tur i sommer 🙂 klem

    13. Flotte ord..og flotte tegninger..kan ikke si jeg liker regnvær..men det er nødvendig noen ganger…Sitter å håper hundene vil se hvordan været er..for da vil de ikke ut..så om de maser, så lukker jeg opp døra..så piler de tilbake i sengene sine..hihih..Skal vist lette litt utover dagen..så vi får se da…men å sitte inne og se ut på regnet…DET kan være koselig..når man ikke må ut! ha en god ny dag!

    14. Siv Svanem: Skjønner, her har det vært litt sol innimellom nå, og i dag skal jeg pakke til fjelltur 🙂 Helt greit med litt regnvær 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg