Tenk hvis verden var uten lyd…

Ja, tenk på DET du… Det har du nok ikke tenkt så mye på før..? Men for mange er det hverdagen, en verden uten lyd.. Du ka få prøve litt av og til, her hos meg,fordi jeg vet litt om hvordan det er … Og her hos meg kan du få prøve den vakre biten av det å “høre uten lyd”… Prøv disse videoene, først med lyd og så uten..Du vil oppleve to forskjellige verdener.

 

Tegnspråket som vises her er amerikansk tegnspråk, og er en form for visuell oversettelse kombinert med tegnspråk. Den er altså noe mer artistisk innimellom, enn tegnspråket er når det brukes i kommunikasjon og samtaler. Så vet du DET 🙂

Noen har sett disse før, og andre ikke..

umFt33u5gFs

Hello- Enrique Iglesias

KNJROVIsLis

Somone like you- Adele

 

Har du fått med deg disse før?

 

 

(En liten reprise på et innlegg som jeg skrev for et år siden nøyaktig i dag 😉 -20. Juli 2016) 

#tegnspråk #visuellmusikk #tolket #tegnspråkoversettelser #visuelt

8 kommentarer
    1. Før tenkte jeg ikke mye på det, så sant så sant.. men etter at jeg traff min kjære – som jobber med døve – og etter at prinsessa begynte å studere, så har det blitt mye fundering over saken. Er så enig med deg <3

    2. Ja..får med meg det meste du legger ut..men gjør jo ingen ting med litt repriser! vakkert!!

    3. Victoria Grøtting: Det er veldig få som er stumme, selv om de ikke hører. Men det å være døv er slitsomt nok i mange sammenhenger ja. FLere og flere som lærer seg tegnspråk, av hørende også, og det hjelper jo litt. 🙂

    4. Noen ganger så lurer jeg veldig på hvordan det ikke er å høre noe, spesielt hvordan det er å være stum i en ellers så kaotisk verden med mye lyder og inntrykk, tror vi fleste hadde fått en bakoversveis om vi hadde prøvd det et døgn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg