Kampen mot monstrene… ;-)

Du vet at for en som var redd for å ha “maskinskriving valgfag” på ungdomsskolen, i frykt for at maskinene skulle overta, er dette med alle de teknologiske  “duppedittene” et sant mareritt.
Ikke før hadde man begynt med maskinskriving, så ble det snakk om datamaskiner, og jeg var nærmest et enmanns demonstrasjonstog mot disse i ungdomstida.

I mitt voksne liv har det liksom strittet bittelitt mot, hver gang det har kommet noe nytt av “dingser” eller noe..Ikke at jeg er REDD eller noe…å neida…jeg er ikke redd for noenting!!! Det er bare det at jeg synes det er litt unødvendig. .Det får da være MÅTE PÅ behov for utvikling …
Det blir liksom aldri nok!
For det stoppet jo ikke med datamaskiner. Neida…plutselig skulle man ha MOBIL og greier..Og jeg trengte da VIRKELIG ikke det!! Folk kunne få tak i meg på fasttelefon, de fikk vente til jeg var HJEMME!! Jeg var den siste som fikk mobil i min gruppe på høyskolen… 
Men så ga jeg etter da…Lot alle og enhver rive og slite i meg til alle døgnets tider, med dette maset på mobilen, med sms-er og annet faenskap…

Som en litt rebelsk handling skaffet jeg meg BLOGG!! Det var det jo ingen som hadde… Og det var jo ren galskap at jeg prøvde meg på det..Og folk trodde nok jeg var litt gal da… Men jeg hadde jo tross alt denne pc-en, og noe skulle den jo brukes til…

Siden har det fulgt på med Instagram og i det siste Snapchat.. Hjælpes!

Et monster som har prøvd å få tak i meg i årevis er Facebook. Det har vært krafsing og kloring med klamme hender fra alle kanter…Hvis det ikke har vært mas INNE på alle disse “duppe-dittene” jeg har anskaffet meg, sånn rent direkte…så har det vært mas fra venner og bekjente..Facebook-armene har vært LAAAANGE for å si det sånn…
Og jeg har nektet plent…DET monsteret får ikke tak i meg…Det er da ALT for skummelt??!!

Men i går ga jeg etter.. Jeg er på Facebook!!
De klamme, lange og skumle armene har nå fått tak i skjorta mi…og slipper nok ikke så lett.

Men VIPPS…DET skal jeg hvertfall IKKE ha, for et sted går grensen…. 

 


Er du på Facebook?
PÅ en skala fra 1-5 hvor glad er du i  teknologisk utvikling?

 

 

 

#facebook #duppeditter #teknologi #utvikling #skemmende

26 kommentarer
    1. Helene: Ja, jeg må vel bare gi etter for Facebook…massivt press fra diverse kanter, og kanskje bloggen blir sett av litt flere.. Men mitt egentlige navn vil jeg ikke ha der ennå… 😀

    2. Hihihi – så herlig skrivi! Ja, jeg er på facebook, men bruker det egentlig ikke. Har vel delt noe etpar-tre ganger, men aldri lagt ut noe….. er inne og kikker litt og liker litt…. men gidder lissom ikke! 🙂

    3. Hehehe
      og VIPPS så var du er 🙂 Og eg har VIPPS også 🙂
      Og vi svømmer rundt i denne teknologien og blir med på ALT til slutt…………for det stopper ikke med FB Snapchat og instagram……….. VIPPS så er det noe nytt også er vi der også………..sånn er det bare 😀

    4. Ja det er mange, skumle monstre der ute – men selv om jeg er veeeldig motstander av (ok litt, da..) mye av det som finner – trur jeg jaggu jeg har blitt krafsa tak i av samtlige monstre, hehe 😉 Men koselig at du kom deg på fjesboka, og at vi fant frem til hverandre der =D

    5. Med alt nytt så blir det så mye nytt å sette seg inn i, men jeg er på Facebook. Faren min var opptatt av alt det nye som kom til enhver tid og gledet seg over utviklingen, – skulle ønske jeg var like framtidsrettet, hehe. Jeg er ikke på snap eller instagram eller har vipps, og har en gammel Nokia til mobil. Jeg har iPad, men den var det faren min som kjøpte. Jeg skal se om jeg finner deg på fb. :o)

    6. Skal man være på alle moderne digitale kanter må man jammen være flink og ha tid til det. Men man lærer av alt. Og på FB kan man få så mange venner man vil til tross for at det er kun fåtall man møter fjes til fjes. Man er sosial på en usosial måte via pc-en. Man skriver, kommenterer, legger ut bilder som leses sikkert av flere enn man vet. Hvor jeg er i i denne digitale verden, er bortgjemt mellom noen blogger jeg kommenterer. I skala fra 1 til 5 er jeg på 2 vil jeg mene.

    7. hverdagslivetivollen: Ikke sant, fasttelefon, telefonboks?? VI hadde ikke fasttelefon før jeg gikk på videregående…tenk DET da!! 😀

    8. Min matgale verden: Ikke sant 😀 Nei, DIT skal jeg IKKE altså :-DHe-he..Ja, nå blir jeg vel slukt med hud og hår i alle retninger ….:-o Yngre enn mandag?? Er det mulig da?? Klemmer <3

    9. Haha, nei hold deg unna den der vippsen! DET er å gå for langt! 🙂 Du er jo så flink jo. Og husk på at hver duppeditt du begir deg ut på, trekker år fra din alder, så nå er du litt yngre enn du var på mandag! klemmer<3

    10. Ja det var koselig å se deg på fb..jeg prøvde lenge å holde igjen alle disse duppedingsene jeg også..men så fant jeg mann som liker det, og må ha siste av alt..så, da ble jeg med på teknologi reisen! måtte jo det etterhvert uansett…Det er sånn det har blitt…men jeg har ikke snap og ikke vips..DET holder jeg meg unna..foreløpig..hihih.. ha en god ny dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg