Miss Nam-Nam og Miss Ferdigmat på fremmed “kjøkken”

Hvis du har hengt rundt i blogg-blokka her en stund så har du fått med deg hvem som er hvem av disse to…
Jeg er sagnomsust for min Misse-tittel “Miss Ferdigmat”, da jeg ikke akkurat har hverken noen doktorgrad innen mat, og heller ikke den store interessen for å lage den…
Mens min gode venn Kjersti, hun HAR en doktorgrad i matlaging..Eller tett opptil i det minste. For alt hun tar i av ingredienser blir til gull…av det spiselige slaget. Så derav navnet Miss Nam-Nam.  Hun kom jo også på 3. plass i første “Kake-krigen”-programmet, og  det sier en del.  Jeg har nå bestilt kaker som hun må bake til jeg tar turen til Bergen utpå høsten.

I går var det Hovedøya som sto for tur som du sikkert har fått med deg. 
Og en som Miss Nam-Nam vet hva som trengs. Alkoholfrie bobler og frossen mango.

Så da bar det inn på polet igjen..SE hvor glad hun er!

Litt trim må til, så vi gikk fra Vippetangen og bort til Aker Brygge hvor båtene til Hovedøya går nå. NOEN var ikke så opptatt av trim, men tok en høneblund i røret MITT!! Så da fikk han tåle litt fotografering av to Miss-er på tur..

På veien var det mange steder vi kunne hvile litt så klart…

Så var vi klare for TUUUUUUUR!!

Ved klosterruinene fant Miss Nam-Nam det perfekte kjøkken…Så mens hun laget mat…

..fløy jeg rundt og fjaset …

..og sløvet litt…..til maten var klar…


God og mett var da bare å nyte byens stillhet..

For at Oslo har ALT kan jeg skrive under på. Ingen trenger å si at Oslo er en kjedelig by. Byen har skog 10 minutter unna sentrum. Stillhet og ro og skjærgårdsidyll, 5 minutter unna med båt. Og kultur av alle slag. 
Miss Nam-Nam og Miss Ferdigmat har nytt dagene i sammen, gjort alt mulig kos og til og med MAT har vi fått i oss om enn av det litt enkle slaget. Men godt har det smakt, og fantastisk moro har det vært. 

I dag regner det i Oslo..
Og det er garantert for at Kjersti skal reise hjem. Veldig trist å si hadet i går, Når man har funnet en “tvilling” man liker å være sammen med, så er det jammen synd hun bor i en annen del av landet.

 

#hovedøya #mat #bloggvenner #vennskap #lek #oslo #tur #røret #trim
 

30 kommentarer

Siste innlegg