Det Andre Teater- hylende morsomt

Da jeg var en litt yngre Frodith enn nå elsket jeg å spille teater, og hadde jeg vært LITT bedre til det så hadde jeg nok blitt skuespiller. Nå ble jeg lærer for døve barn i stedet, og der har jeg jammen meg hatt bruk for det lille jeg muligens hadde av skuespillertalent også.
Teaterinteressen har holdt seg den, på det planet at jeg underviser i drama og rytmikk, og liker å gå på teater om jeg har selskap.
Kjersti har tipset om Det Andre Teateret før, men det har liksom ikke blitt noe..
Men siden vi er tvilling-sjeler på en del områder, og hun selv spiller teater ukentlig, passet det bra og gå på Impro-teater på Det Andre Teateret, når hun var her. Hvis det skulle bli sånn at de dro folk opp på scenen, kunne jeg jo bare skyve henne foran meg… 😉

Å skaffe seg billetter var derimot ikke BARE-BARE… Vi fikk ikke skrevet ut billetter, så bestemte oss for å møte opp et par timer før for å kjøpe..Men de var strenge på salgs-tidspunktet, selv om det var åpent…Så vi måtte først på cafe igjen..

Sitron-limonade og ingefærøl passer fint til to jenter som oss… Vi satt nærmest og trippet og ventet på at klokken skulle bli 20, og var livredd for at noen skulle snappe billettene for nesen på oss så klart… Kjersti hadde jo komme langveisfra og greier…

Så da klokken var 19:58 var vi kampklare… INGEN skulle foran oss… 

Vi fikk tusket til oss et par billetter, og var førstemann inn i lokalet. Skulle tro vi aldri hadde vært utafor husets fire vegger før, der vi satt stive i ryggen,med store øyne,  forventningsfulle med påppkorn , som om vi var på kino for første gang liksom… 😉
Og enda var det 30 minutter til skuespillerne skulle begynne…

Det som er å si er at Det Andre Teateret er virkelig verdt et besøk. 
Det er KUN impro-teater de holder på med, og det er hylende morsomt. 
Man er MED på en del, hyler og skriker litt på oppfordring fra skuespillerne, kommer med forslag til temaer osv. Skuespillerne er drevne og ingenting er vel mer moro enn ting som ikke er INNØVD! Jeg lo så jeg skrek flere ganger, og jeg har det ikke med å le så voldsomt egentlig.


 

Anbefales på det varmeste. De spiller onsdag, torsdag og fredag i juli. 
 


Har du vært på Det Andre Teateret før?
Liker du improvisasjons-teater?

#teater #detandreteater #improvisasjon #latter 

30 kommentarer
    1. You are really solemates, I can tell!! Og Det Andre er alltid full av kvalitet og hylende morsom til tross for at det er impro!

    2. Det så virkelig gøy ut! For mange år siden, kanskje 25 år, var jeg og noen venninner på Bakeriteateret på Aker Brygge. Det var et sånt lite intimt teater med noen få sitteplasser, og veldig gøy å oppleve.

    3. Jeg har hørt om dem, men har aldri vært der. Hvis det er den type teater jeg mener det er, så var dette veldig populært på TV en gang på 90 tallet. Veldig morsomt 😀

    4. Jeg ser lett et dere er tvillingsjeler!
      Det Andre har alltid høy kvalitet og ufattelig morsomt selv om det er impro!

    5. Så vittig eg tagget deg nett nå
      på FB for noe impro teater av min lillebror som er en av Det Andre teaterets ensemble. Han spiller i Maridal spelet og var derfor ikkje der da dere var der 🙂

    6. spisogspar: Hvis jeg er trygg så 🙂 Gruet litt for mye før i tiden, så valgte ikke å fortsette.. Ja, fint å leke seg på jobb 🙂

    7. Min matgale verden: Tenker det var bra du kom hjem jeg 😉 Stakkar gubben 😀 Sulten og sur antagelig… Du får skynde deg å ta bilder av han..fin modellook 😉 Du er en aktiv dame til det lave stoffskifte 😀 Jeg lurer på å kjøpe sykkel, vært på butikken med bestis og sett på kjerringsykler 😀 Retro-lykke kafé etterpå 🙂 kake 🙂

    8. Å så BRA innlegg! Og så gøy at du planlagte å skubbe meg foran deg opp på scenen, haha. Det VAR virkelig verdt et besøk ja, utrolig flinke folk, og utrolig deilig å bare le så man skriker innimellom. Vel verdt et besøk, helt enig! Nå er jeg hjemme, og Gubben ble SÅ glad for å få hjemmelaget middag. 😀 Jeg har bakt sukkerbrød og makronbunn, OG vært på besøk hos min mor og far. Utrolig at jeg ikke har kollapset av lavt stoffskifte, knis, men snart i seng her altså. klemmer<3 Ps. Hørte det var masseslagsmål på Grønnland. Gubben sa det var godt jeg var kommet meg hjem. Jeg sa, Å-nei, så dumt jeg ikke var der og fikk det med meg. Jeg kunne jo tatt bilder. 🙂 klemmer<3

    9. Så morro!! Nei jeg er sjeldent på teater…ja sjeldent ute på ting..så det har jeg nok aldri vær på… Men der passet nok dere rett inn ja…herlig!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg