“Miss ferdigmat” tøffer seg på restaurant ;-)

Av og til blir jeg lei den Misse-tittelen min.. Ikke like gøy å være “Miss Ferdigmat” alltid..
Og hvis jeg bli lei NOK av Uncle Bens og Findus, og kjøkkenet ikke innbyr til noe som helst annet enn en opprydning…vel…da rømmer jeg….
“Miss Ferdigmat” blir plutselig “Miss Urban” og tar Hr Frodith under armen og farer til nærmeste restaurant..

I dag var vi i tillegg litt vågale..Vi gikk til en indisk restaurant vi bare har prøvd EN gang før, The Indus ..Ikke stamstedet altså.. Vi er jo livredde for ikke å få bord, så vi sto nærmest og banket på døren kl 16, for å være sikker på å komme inn å få spist lenge før alle andre her i byen har tenkt seg ut. 



Etter at kokken,( som var alene så tidilg),hadde fått hostet opp en kelner, fikk vi menyer og drikke og greier… 
Jeg er som kjent ikke så nøye med hva jeg dytter i gapet, og var så klart mest interessert i det “vanlige”…Men kelneren var av den litt utfordrende typen, og ville slett ikke gi meg det….. Og jammen tok jeg på meg TØFFE-buksene!!  Jeg slo til med en helt ukjent rett etter hans anbefaling OG et nan-brød med HVITLØK!! Slå den da 😉

Bilder av maten ble det ikke, det er jo stort sett gult alt sammen der, og egner seg dårlig på MIN kamerarull, etter min oppfatning.. 
Men det var fantastisk flott pynt rundt omkring, og mens vi ventet på at kokken skulle få på seg forkle, slipt kniven, slaktet kyllingen min og lagt på dukene…. så knipset jeg litt så klart..
 

Flasker med bilder fra Bollywood-filmer på, tror jeg det er ..

Herlige detaljer overalt..

Mye å se på mens man venter, så det å være tidlig ute er ingen dum ide 😉

Mulig dette blir et stam-sted, og neste gang skal nok Miss Ferdigmat være ENDA tøffere…
 


Liker du indisk mat?
Velger du nye retter stadig når du er på restaurant?

 

 

#restaurant #mat #ferdigmat #indisk #theindus #stamsted #

21 kommentarer

Siste innlegg