“Hvis jeg var en blomst”

Hvis jeg var en blomst…så ville jeg helt klart vært en hestehov…

Altså den som vokser i sølevann og grøftekanter…men som IKKE er en løvetann…

For noe løvetann-barn er jeg ikke… Et løvetann-barn er de som vokser opp og klarer seg bra, tross vanskelig og til tider umulige oppvekstvilkår… Og DET er ikke meg…Min oppvekst har vært preget av trygghet og glede.

Nei…jeg er IKKE en løvetann..

Jeg er en hestehov..

Et ganske lyst og lett hode…som lar solstrålene skinne tvers igjennom om de får lov…

En som ikke tar ting så  høytidelig…en som ikke er så nøye med hvor den bor… en som kan trives like greit i utkanten av en sølepytt,  som på en gress-kledd bakketopp…

Jeg er en hestehov… Litt bustete og rufsete, men som gjerne får folk til å smile om den kan.

Jeg er ingen elegant rose…med skarpe torner som stikker når det passer sånn…

Stilken min er myk…. jeg er rund i kantene… Og sjelden blir folk “stukket” i et møte med meg…

Hvis jeg var en blomst, ville jeg helt klart vært en hestehov..

 

Hvilken blomst ville du vært?

 

 

 

(Nok en liten reprise i denne kategorien, der jeg tenker litt utenfor boksen 😉 )

 

#blomst #hestehov

42 kommentarer

Siste innlegg