“Hvis jeg var en vind….”

Hvis jeg var en vind….

Så ville jeg nok vært en liten lun bris… 

I en varm sommerdag…

En som smøg seg inntil deg, litt prøvende og forsiktig… til du ble vant til meg…

Og siden lærte å like meg slik som jeg var…

Litt forsiktig…men varm og god…

Litt stille i starten…men en som tar seg OPP etterhvert….

 
 

Jeg hadde IKKE vært en stormvind…en virvelvind eller orkan…

Som kom med full tyngde…

Dro beina vekk under deg, slik at du ble liggende igjen som en flekk på bakken…og gispe..

Spennende, breath-taking, mystisk og litt farlig…JA…. men…

Det hadde ikke vært meg…
 

Nei, hvis jeg hadde vært en vind..

Så hadde jeg vært en liten lun bris…

 

 

Hvordan vind hadde du vært?

 

 

(Fortsetter med noen repriser på denne kategorien av litt annerledes tankegang 🙂 )

 

#vind #dikt #jeg #tegning #hvisjegvaren

30 kommentarer

Siste innlegg