Det vakreste som finnes <3

Noe av det vakreste jeg vet er tegnspråk.
Tenk det da du!! At et språk kan være så vakkert, at det overgår en hel masse annet..  Men du skjønner det, at når et språk er visuelt, som jo tegnspråket er, så likner det ingen språk i hele verden. 


Og når dette språket, som andre språk, brukes til poesi eller sang, så er det vakrere enn noe annet.
Som du vet kan jeg bare Norsk tegnspråk, men jeg klarer fint å se det vakre i andre lands tegnspråkpoesi og sanger. 

 

Sia Furler heter en australsk sanger og låtskriver. Og hun har laget denne nydelige sangen. Men lite visste hun vel om at den skulle bli ENDA litt vakrere med litt hjelp fra et fantastisk språk,og en fantastisk video som viser døve-kulturen på sitt beste. Her er ikke bare tegnspråk-oversettelse, men et poetisk og scenisk uttrykk som jeg har sett mange ganger i tegnspråk-teater-sammenhenger. 
Jeg vet jeg har vist denne videoen hundre ganger før, minst, men her er den igjen

 

 

 


Finnes det noe vakrere språk, jeg bare spør ? 😉 Jeg skal ha bevis 😀

 

Og hvis du ikke har fått med deg den MOROA som skal skje her snart, så avslørte jeg det i dag tidlig.
Trykk HER, så kommer du til avlsøringen 😉

 

#tegnspråk #musikk #skyggespill

12 kommentarer

Siste innlegg