“Hvis jeg var en bygning..”

.Hvis jeg var en bygning…

…så hadde jeg antagelig vært et lite kråkeslott i utkanten av byen..

Jeg hadde langt fra vært en flott og fancy villa i “åsen”… arkitekttegnet og med striglede, snauklipte  gressplener på utsiden..

Heller ikke ville jeg vært en grå, sliten mursteinsbygning midt i byen…

Med endeløse trappeoppganger uten heis, og benker  med avflasset maling på utsiden..

Nei…det hadde ikke vært meg..

Hvis jeg hadde vært en bygning, hadde jeg garantert vært et lite kråkeslott…

 

 

Selvbygget..

Uten oppskrift eller plan…

Det hadde nok ført til litt skeive vegger og rare farger..

men det hadde hvertfall fått folk til å trekke på smilebåndet…

og komme på besøk…

Og det hadde nok vært nok for meg…

selv om jeg ikke ble sett på som så funksjonell..

Ja…hvis jeg var en bygning, hadde jeg helt klart vært et kråkeslott 😉

 

 

Hvordan bygg hadde DU vært?

 

 

#bygg #hus #sammenlikning #kråkeslott

33 kommentarer
    1. Jeg hadde vært et rødt fjøs, som kunne gi ly for kuer og sauer. Er lunt oppholdssted, hvor dyrene fikk mat, stell og kunne kjenne seg trygge.

    2. Jeg hadde vært et gammelt stenhus med gress på taket, som lå litt tilbaketrukket i en have fylt med blomster og prydbusker i alle farger 😍

    3. Hehe, ja jeg har også mista autoutfyllinga i kommentarfeltet. La ikke merke til det på kommentaren, men jeg vil være forsamlingslokale.

    4. Er kråkeslott passer som deg 🙂 Jeg tror jeg ville vært en liten enebolig, litt nøytral i fargen – men innenfor dørene hadde det vært mer farge og spennende rom. Jeg ville stått i en hage med masse blomster, og jeg skulle hatt nabohus rundt meg. Jeg hadde nok vært et litt anonymt hus for dem som passerte uten å kjenne meg, men med åpen dør bestandig for dem som ville kommet på besøk <3

    5. Det var et koselig og fargerikt kråkeslott…akkurat som deg :)) Jeg hadde nok vært en enkel og “stilren” leilighet… Klem <3

    6. Jeg ville vært en kirke. Ikke fordi jeg er tilhenger av en spesiell tro, men fordi jeg elsker arkitekturen i alt fra kristne kirker til budistiske templer. De fleste av dem gir en fantastisk ro. Det er et sted det er godt å komme inn. Et pustepausested.

    7. ja du hadde passet fint som et kråkeslott :))
      Jeg hadde vært et lite tømmerhus full av gamle minner markblomster i vinduskarmen og florlette blondegardiner

    8. hverdagslivetivollen: Å det høres koselig ut, akkurat som jeg har fått inntrykk av at du er <3 Moro å få forklaringer fra dere, jeg blir kjent med dere på en litt annen måte 🙂

    9. Helene: Herlig Helen 🙂 Jeg elsker når folk forklarer hvordan de tenker, for da betyr det at dere kjenner igjen tankegangen. Jeg blir litt kjent med folk sånn, på en ANNERLEDES måte 🙂 Love it 🙂

    10. Ååh..garantert ei gammel “vampyr”borg, med mange rom som inneholder masse forunderlige og spennende ting som folk kan utforske.. Og hemmelige rom & mystiske dører som er låst, og umulig å åpne, dersom du ikke vet hvordan..og gjerne et lite spøkelse eller 3 på lur, for å skremme vekk de mest bråkete og useriøse som prøver å bosette seg der 😉

    11. Anonym: Lurer på hvem du er, litt morsommere å vite da hvilken bygning. Det er noe rot med autoutfylling i kommentarfeltet hos meg, kanskje hos deg også..

    12. Ja det er nok deg. Jeg tror jeg ville vært et gammelt ærverdig forsamlingslokale med mange forskjellige aktiviteter som dans, musikk, teater, revy, kanskje også noen andre type trim og noen konfirmasjonsselskaper, bryllup, bursdagfeiringer og andre festligheter. Ja det ville jeg vært.

    13. DEN var ganske lett..ser for meg at jeg er et lite rødt hus ute på en eng…gammelt og slitt..men står der med rak rygg..Syns jeg ser deg som kråkeslott…hihihih..Ha en god ny dag!

    14. Jeg hadde nok vært et rødmalt torp i skogen, med akkurat nok tomt rundt til en grønnsakshage, noen bærbusker og epletrær. Jeg ville nok ikke vært veldig velholdt, hverken jeg eller hagen min. Jeg kunne trenge et strøk maling, og jeg ville blitt ganske kald om vinteren. Men jeg ville hatt en god vedovn i stua, og innlagt vann og strøm, så jeg ville klart meg helt fint. Jeg ville vært akkurat stor nok til å ha plass til gjester, og jeg ville hatt en bokhylle og sofa og lenestol som var deilig nedsittet. Og så ville jeg hatt en jordkjeller utenfor, slik en som er delvis gravd ned, med gressbakke til tak og en gammel dør. Der nede er det jevnt kjølig men aldri frost, og det henger alltid en svak duft av epler i lufta. Og så er det hylle på hylle med saft og syltetøy og andre ting som er laget av det som vokser i hagen.
      Et slikt hus, tenker jeg, står nok ensomt mye av tiden, men det er alltid noen som er veldig glade for å se det igjen.

    15. Åh det er lett….. jeg ville vært et lite og koselig rødt hus med hvite kanter. Det skulle ligge på en blomstereng ved en stor fin skau……. et rødmalt hus med trapp og kvist…… <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg