Naturlig og vill, -eller urban og leken?

Noen ser på seg selv som enten det ENE eller det ANDRE:
“Ååå, jeg er så urban at jeg bare MÅ gjøre ditt og datt..” eller “Villmarkens datter, der har du meg, jeg simpelthen kan ikke leve uten slik og sånn…”
Og noen har nok mer trekning mot det ene enn det andre, sånn er vi forskjellig anlagt. 

Jeg er litt begge deler kjenner jeg. Jeg bor jo i byen, og  trives med det. Men har vokst opp på landet, og har gode minner om det også. 

Så… som voksen er jeg en som foretrekker begge deler

Noen ganger elsker jeg å være i skogen…

Ta bilder av dyr… 

Eller jeg drar på landet, hvor jeg er vokst opp…Og besøker mamsen…



 

Jeg er skikkelig glad i å gå i fjellet, selv om jeg får litt vondt i knærne…

 

Men jeg er også veldig glad i å være og å bo i byen…
Å sitte i vinduet på en regnværsdag, og se på alle folkene som flyr som gale i regnet..

 

Og ingenting er som å sprette ut døra, med den fargerike paraplyen under armene..

..og titte på bylivet…Hvis man har energi til det 🙂

I dag er jeg derimot litt sliten etter en litt sønvløs natt, og pleier sofaen, 
Og er verken naturlig og vill eller urban og leken….

 

 

Er du naturlig og vill ELLER urban og leken?
Eller litt av hvert?

 

 

#natur #skog #fjell #by #urban #leken #sliten #trøtt 
 

49 kommentarer
    1. Tror jeg er litt begge deler, eneste er at jeg er veldig rolig av meg, så ville ikke beskrevet meg selv som vill 🙂 Elsker å være på landet, og trives veldig godt på hyttetur, men liker også bylivet og hva det har å by på. Etter at jeg flyttet til Trondheim og busstilbudet har økt betraktelig er det i tillegg mye enklere å komme seg i mellom. Har alltid likt lange bilturer/ bussturer, så som nevnt, en god blanding 🙂

    2. Jeg liker nok å tro at jeg er en lett blanding…men jeg bestiger ikke så mange fjell, og oppholder meg ikke så mye midt i storbyen. Jeg går en del turer her jeg bor i litt tettbygd strøk med litt skog og småfjell i nærheten…men det blir nok mest på vei. Og nå skal de jo “urbanisere” området jeg bor i.<3

    3. BforB: Jeg tegnet disse på oppfordring, jeg spurte om oppdrag her i sommer, og fikk mange oppgaver. Men nå fant jeg ut at jeg de kan brukes igjen, når jeg har ting som omhandler temaet 🙂 Ja, i dag er det bare sofa, hverken by eller land 🙂

    4. Skikkelig viktig å pleie sofaen mener nå jeg :D. Både vilt-liv og bil-i-gatene-liv må av og til vente.
      Jeg var født på landet, og hatet det bortimot. Elska bylivet i mange år. Følte meg Urban-urban.
      Nå bor jeg igjen på landet og elsker naturen. Litt by, men mest land <3.
      Veldig morsomme tegninger du hadde denne gangen :)))).

    5. Helene: Ja, noen har mer det ene enn det andre, og hvis jeg har MEST av noe, er det nok by…men ganske mye LAND også, tross alt vokst opp på landet 🙂

    6. Med årene er jeg blitt primært naturlig & vill..og skulle gladelig ha flyttet fra byen og til et lite, koselig hus i skauen. Men jeg kan glimte til også..sånn av og til..og være urban & leken også..men det blir sjeldnere og sjeldnere.. 😉

    7. toveview: Ja, jeg liker alt sammen, å veksle på. Liker greit å bo i byen, men kanskje jeg endrer meg etterhvert 🙂 Takk 🙂 Jeg har brukt de tegningene i en annen sammenheng før, men tenkte de kunne få lov å komme fram litt igjen 🙂

    8. Jeg er nok litt både – og 🙂 Og i dag er jeg superflink husmor i tillegg 🙂 Veldig fornøyd med meg selv akkurat i dag 🙂
      Og jeg måtte skrive inn navnet mitt over her i dag også – ikke rettet den feilen på blogg.no ser det ut til.
      Klemz 🙂

    9. Jeg er nok mest naturlig og vill, selv om jeg har bodd i Oslo i en del år, men konkluderte vel med at det ikke var no blivende sted for meg. Men helt greit å dra dit på besøk. Har ofte fleipa med at om jeg skal ha hytte noen gang, så må det bli leilighet i storbyen.

    10. Jeg er nok flink til å tilpasse meg..men liker meg best ute i skogen..som du vet…hihih.

    11. Ja, takk alle steder!!! Alle de steder du nevner har sjarm på hvert sitt vis. Har du lyst på bållukta og å se på fjell, vann / sjø, skoger, trær, dyr / fuger / insekter og blomster, så går jeg en tur ut i naturen. Får jeg lyst på en shoppingrunde med et cafèavbrekk, så er byen tingen. Videre så kan jeg få lyst til å trimme skikkelig, da går jeg rett opp, og da ender jeg oppe på en topptur. Her i Levanger har vi nærhet til alt, fjord og fjell, og sjarmerende småbyliv. Så bor jeg bare 1 time og 15 minutter unna storbyen Trondheim. Bare 45 minutter unna flyplassen. Dermed trives jeg meget godt. Savner ingen ting! Artige, kreative tegnestreker fra deg igjen!

    12. Jeg tror jeg er begge deler men kanskje mere og mere villmark desto eldre jeg blir. I byen er det så mye stress og trafikk at man kan bli gal innimellom. Ha en fin kveld.

    13. Hanne Beate: Greit med litt variasjon, for meg hvertfall 🙂 Jeg er helt dau!! Fysj hva mangel på søvn kan gjøre :-// ha en fin kveld Hanne Beate 🙂

    14. Jeg er også litt av hvert. Jeg bor på landet, men liker godt å være i byen iblant. Greit med litt variasjon. Håper formen har bedret seg i løpet av dagen, og at du er klar for en ny og bedre dag imorgen! <3

    15. Jeg trooor jeg er litt av hvert, men i langt fremskreden alder ser det ut til at jeg liker mine bekvemmeligheter og har derfor ikke den helt store utferdstrangen jeg hadde i min pure ungdom.

    16. eg vet ikkje helt hva man kaller sånne som meg som er mer intressert i hodet og følelsen til folk enn sko og tur og ville dyr som elg og bever og sånn….
      Eg elsker å se på havet eller vann/sjø….og må ha fjell.derfor eg bor i Bergen…men eg må ikkje absolutt bestige enthvert et….eg sliter med helt elendinge ankler….og bare å gå til butikken 20 min unna er noen ganger som et maraton…så fjellklatring er ikkje min greie…
      Eg er ganske spenstig og fleksibel for det. Datteren min driver med Yoga og eg er mer fleksibel enn henne,men hun har mye mer muskler enn eg.
      Eg går mye på jobb og går små korte turer med Fendi….og elsker å sitte på terassen og se på livet nede på Puddefjorden.
      Men sånn ut på tur og aldri sur er nok neppe meg 😀

    17. Jeg er litt av hvert ja, bor jo ganske landlig men er jo i byen nesten hver uke :)) Ikke mye som slår en fin skogtur da.. trenger jo ikke gå så lang,bare sitte ved et vann med niste å kaffe :)) Kjempefine tegninger :)) Slapp av og samle nytt overskudd du… Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg