Stor glede i små ting :-)

Folk er forskjellige! 
Noen er høyt oppe og langt ned i løpet av sekunder.. Noen fyker himmelhøyt opp om de er glad, og noen forsvinner sørgelig langt ned om de er lei seg.. Turen på berg-og-dalbanen er ikke alltid så morsom  for noen av disse. 

Som kjent er jeg en som ikke har de digre “berg-og-dalbane-turene”…jeg pusler mer rundt på en rolig karusell, som gjør at jeg SMILER om ikke akkurat gap-skratter hele tiden..
 

 

Så evnen til å glede meg har jeg i aller høyeste grad. 
Jeg kjenner nesten ingen som kan glede seg som meg over små ting: Sommerfugler på en blomstereng, hestehoven om våren, en kaffekopp om mårran mens jeg våkner… 

 

Slike små hverdagsligheter kan lage store smilehull hos meg, både i kinn og sinn. 
Små hverdagsligheter -blir STOR glede <3

Så etter dager hvor jeg har måttet “riste litt i meg selv”, så har jeg altså dager hvor jeg finner gleden i selv de minste ting. Og jeg har laget meg noen “glede-seg-til”-ting utover høsten.  

Har du lett for å glede deg over små ting?

 

#glede #følelser 

 

31 kommentarer

Siste innlegg