“Hvis jeg var en måned…”

…så hadde  jeg antagelig vært mai…

Sånn akkurat passe på alle måter…

Ikke for varm… ikke for kald… men sånn akkurat passe lun…

Ikke lenger svart og hvit… heller ikke full av farger…

men full av de små gule…

 

 

Hvis jeg var en måned,,,

,,,så hadde jeg neppe vært en kald vintermåned…med rimfrost i håret…

..ei heller en høstmåned med sine mørke kvelder og monster i hver krik og krok..

…heller ikke hadde jeg vært en svettende varm sommermåned,

med lange kvelder og tidlig morgener,

som stadig varslet om at høsten snart lå og lurte….

Nei, jeg hadde nok vært en vårmåned, en mai…

 

..en lun og liten luring, som kom med smil om munn og løfter om en lang og god sommer…

 

Hvilken måned hadde du vært ?

 

 

#måneder #vår #hvisjegvaren #sammenlikning

14 kommentarer
    1. Mai er en utrulig fin måned, og tror du hadde passet til det 🙂 Selv tror jeg at jeg ville vært august. Fortsatt litt sommervarme samtidig som man ser naturen endrer seg med masse flotte farger. Utrulig glad i høstfarger og det gjenspeiler seg veldig i både klesveien og sminken 🙂

    2. Jeg ville vært en høstmåned, en som er full av frukt og bær og grønnsaker, med et friskt drag i luften og høy blå himmel. Gjerne tidlig høst for avlingens skyld, så overgangen august/september ville passe meg bra.
      Men når det er sagt; en grå oktoberdag med kraftig vind som rusker i trekronene er heller ikke å forakte.

    3. Ja det passet godt på deg…mai ja…hvem er jeg…hmm…Jeg er nok kanskje litt mer grå og dunkel..ikke så fargerik og fin som deg…så kanskje jeg er oktober..på veil til vinter, men fortsatt ikke helt vinter…Ikke varmt, men heller ikke veldig kaldt…ja..oktober er jeg nok..grå og kjedelig…hihih

    4. Jeg er helt enig med deg . Mai er så full av forventninger og alt forandrer seg i naturen. Ja , jeg ville vært mai..
      Fin du var med strikke-eller hekle? kjole på

    5. Nå måtte jeg tenke litt…hvilken mnd ville jeg være? Tror det må bli september. Jeg er veldig glad i høsten, og de flotte fargene i naturen, så ja, september…det er meg! 🙂

    6. Juni. Sommer (i alle fall i andre land), sol og varme, lange lyse kvelder, nok til å bygge opp lageret frem til høsten og vinteren setter inn 🙂 Ferien begynner, og enda er det lenge igjen før den er slutt 🙂

    7. det høres fristende ut å være en vårmåned :)) og jeg tror du hadde passet det fint,jeg måtte nok vært september,en sval og lun måned på samme tid full av dei sprekaste farger en kan tenke seg ,en måned med et matforåd en bare kan boltre seg i ute i naturen,jeg ville nok valgt september ja

    8. Hørtes fint ut.. og passa bra til deg.. Vakkert bilde var det også :)) Selv om jeg er glad i sommer og vår.. tenker jeg på meg selv som Desember.. kanskje fordi jeg er født i Desember.. og da jeg var barn likte jeg veldig godt snøfnugga..og at det nærma seg jul.. Kanskje jeg er en “liten” julepresang..hehe..Klem og fin helg videre <3

    9. Bare elsker disse “hvis jeg var…” innleggene dine 😀 Mai passer du nok til å være, ja. Er litt usikker på hvilken måned jeg er da jeg er litt sånn som “opplever” alle årstider på en dag, hihi :)) Tror jeg må være april måned kanskje, den er jo litt sånn hvor alle årstider kan dukke opp, hahaha! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg