Finnes det perfekte?

Hva er egentlig det perfekte?
Hvem definerer det?

 

Det som er perfekt for EN, er slett ikke det for noen andre. 
Det finnes ingen MAL, uansett hva massemediene, moteindustrien og andre vil ha det til. Noe er salgbart, og derfor prøver man å innbille folk at noe er mer RIKTIG enn noe annet. Profitt styrer mye av tankene i samfunnet.
 
 
Det gjelder å være bevisst nok selv, til å orientere seg og holde fast på de viktige verdiene i livet. Ikke la seg dra med i dragsuget, slik at man blir tvilende til sin egen verdi. og hvem en selv er.
 
 

 
Og en ting som er helt sikkert, er at vi er perfekte som vi er, hele gjengen, i bøtter og spann…Ikke la noen andre innbille deg noe annet 🙂

Her er en liten Perfect World– av Katie Melua. Nydelig liten video

 

 

 

#tanker #livet #verdi #perfekt #selvfølelse #musikk 

22 kommentarer
    1. Så nydelig skrevet, solstråle! Og jeg er nesten enig. Nesten. 😉
      Etter en superaktiv kjempehelg føler jeg meg langt fra perfekt. Mer som en utvasket skurefille fyllt med verk fra topp til tå. Men du verden som det har vært verd det. <3
      Så kan jeg bli nestenperfekt igjen imogen. 😉
      Og selv om jeg ser hva du skriver, og egentlig er enig, må jeg bare protestere bittelitt. For helt perfekt vil jeg ikke være. Tenk så utålelig det er å være sammen med "perfekte" mennesker. De får deg ofte til å føle deg liten og utilstrekkelig.
      Jeg vil heller være en god utgave av meg selv. Slett ikke verst, men med forbedringspotensiale. :)))

    2. Enig! Penger eller profitt styrer alt. I mediebildet er det om å finne den overskriften som flest vil lese om. Om den ha et snev av sannhet i seg, er ikke lengre så viktig. Jeg orker ikke å ta ordet verdier i min munn nå jeg. Det er valg og vi blir overforet på det. Nei, det er viktig og bevare fornuften og bakkekontakten å danne oss egne meninger, og ellers sjekke fakta og hensikt, før en evt. kommenterer eller besvarer noe, eller tar ting for gitt.
      Ha en fin uke!

    3. Ja hva er perfekt!? Det er store forskjeller i hva man legger i det…gudskjelov..hihih flotte tegner!!

    4. Kari: Jepp, hva perfekt er er det vi selv som bestemmer. Vi får være vår egen MAL. Og dette andre stresset får bare ligge, for det finnes ingen felles-mal 🙂 Ha en flott dag du <3

    5. Kjempebra skrevet!
      Kunne ikke være mer enig, og det du skriver er så sant så sant. Jeg brenner mye for dette teamet selv, for det er alt for mange som stadig jager mot det som media har satt som standard. Hver vår skrives det i aviser og ukeblader om “den perfekte” sommerkroppen.
      Så lenge man har gode grunnleggende verdier, og står for dem er man perfekt mener jeg. Verdiene man har gjenspeiler måten man møter andre mennesker på.
      Ønsker deg en kjempefin og god natt 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg