Frodiths lille “Talentiade”

Her er jeg ute og snuser igjen…Snuser etter nye talenter! Og her må jeg bruke SPORHUND-nesa som oftest..For er det noe mange mennesker er redd for, så er det å skryte litt av seg selv. 
Det er egentlig ganske så synd, for alle har nemlig noe de er gode på. Mange har likevel vokst opp til å tro at man ikke har lov å skryte litt av selv. Så det mange er enda dårligere på enn å gi andre ros, er å gi seg SELV litt ros. 

Vel, jeg har vært heldig med både venner, familie og oppvekst for jeg har vokst opp med den oppfatningen  at vi har lov å være glad i oss selv, ha lov å se på oss selv som de flotte folka vi er og at vi SKAL skryte litt av oss selv innimellom. 

Så i dag er dagen kommet igjen, til at du kan få lov å skryte vilt og uhemmet her hos meg, av hva du er god til. For jeg VIL faktisk høre det. Det kan være alt fra at man er god til å være mor, god til å bake, til å være en god venn eller flink til å plystre.. Ingenting er dumt. For at det skal bli litt mindre skummelt for deg, så skal JEG begynne. Her er noen av mine talenter: 

-Jeg er flink til å undervise barn og ungdommer med spesielle behov, og få de til å skinne

 

– Jeg er flink til å skrive kreative tekster og lage morsomme og rare innlegg på bloggen her

 

– Jeg er flink til å tegne i Paint, til bruk på bloggen min

 

– Jeg er flink til å knipse bilder med fine motiver. 

 

Så var det din tur!


Hva er du flink til? 

 

#talenter #talentiade #evner #skryt

 

24 kommentarer
    1. Jeg er flink til å lage mat. Uten oppskrift 🙂
      Flink til å ta bilder og flink i jobben min. Jeg er veldig ærlig og rettferdig og får man et kompliment fra meg så mener jeg det helt ifra bunnen av hjertet <3

    2. Jeg er superflink til å nyte livet.
      Kose meg på restaurant.
      Supergod på å bade i kaldt vann.
      Flink til å være på nettet.
      Stålkontroll på egen økonomi.
      Flink til å lage mat egentlig…
      Flink til å male vinduer
      Flink til klippe gresset.
      Flink til å være ute i naturen……❤️

    3. Jeg er ikke så flink til ting, men er fryktelig sta. Jeg er vel litt som poteten, kan brukes til mangt, men smaker kanskje ikke all verden akkurat som poteten.

    4. flink å få mye for lite penger….gå på salg
      flink å lage easy peasy matretter
      flink å løfte andre opp og støtte når de trenger det
      flink å bry meg….
      flink å være venn
      flink å være mamma…..
      kunne vært enda flinkere å være snill med megselv:)

    5. jeg tror jeg er flink til mye… men det er alltid rom for forbedring 😉
      er flink til å lage ostekake med gelelokk, er flink med barna mine, jeg er flink å vise omsorg, jeg er flink å gi komplimenter.. 😀 ha en fin kveld 🙂

    6. Herlig innlegg 😀 Og fantastisk herlig bilde av deg! Ja du er jo god til alt dette <3 Akkurat nå siste tiden har jeg ikke følt meg så veldig flink til noe, har jo vært syk i snart 3 uker.... Men idag klarte jeg å stavre meg på bena og gå ned til butikken å handle, så opp til skolen å hente minstemann og så gå hjem for så å lage taco. Så var jo litt flink i dag da, selv om jeg nå ligger utslått på sofaen igjen 😀 God helg <3

    7. Jeg blir så glad av å se det smilende parykk bildet av deg! Jeg har skrytt av meg selv før, men gjør det gjerne igjen (selv om det nok er de samme tingene jeg er god på fortsatt).
      Jeg er flink med de små barna jeg omgir meg med på jobben, jeg er også verdens beste mamma til mine egne tre barn, jeg er flink til å strikke, jeg viser omsorg for dem rundt meg og jeg gjør mye for å glede dem jeg bor sammen med, jeg er flink å ta “hverdagsbilder”, jeg har (nesten) alltid godt humør, jeg er en god “lytter”, jeg er flink til å bake og lage kaker, jeg har “grønne fingre” når jeg vil, jeg er en kløpper på å få ting gjort på jobben (litt slappere hjemme), nei nå må jeg gi meg. For jeg er også god til å synes det er vanskelig å ta imot ros. Klemmer <3

    8. Flott innlegg! Du er virkelig flink til å spre positivitet og glede.
      Når jeg skal tenke på hva jeg er flink til kommer dette opp:
      – å sy (mine egne klær og lappetepper, putetrekk og lignende)
      – å tegne og skrive
      – å uttrykke og sette ord på tanker og følelser
      – å se det positive i ting
      Takk for denne lille påminnelsen om at det er viktig å se hva man er god på og hvilke gode sider man har.
      Ha en riktig god helg! 🙂

    9. Du er superflink til å engasjere andre- det må du ikke glemme å få med <3
      Hmm, jeg er flink til:
      - å være hundemamma (og litt kattemamma, selv om katten er veldig selvstendig)
      - å ta bilder, når jeg først tar meg tid til det (tid og energi er mangelvare innimellom)
      - å gi komplimenter til andre
      - å gi av meg selv og være en god lytter til de som trenger det
      - å le av meg selv og ikke ta meg selv så veldig høytidelig
      - å være rettferdig og stå opp for de som blir urettferdig behandlet
      - å hjelpe andre når de trenger det, så sant det er noe jeg kan hjelpe med
      og så avslutter jeg med å si at jeg er flink til
      - å forgude tantebarna mine <3

    10. Så bra tema, og så sprudlende av positiv energi du var på bildet der 🙂 Og du er nok den aller flinkeste av alle på blogg til å inkludere mennesker i positive opplevelser. Jeg er flink på å lage god mat, på å ta vare på min mor og far, flink i jobben min og flink til å snakke med mennesker og overføre positiv energi. klemmer. fredagsklemmen og greier 🙂 <3

    11. Enig med deg..det er lov å være fornøyd med seg selv :)) Jeg synes også du er super på de tinga du nevner her ..og herlig og sprudlende det bildet av deg <3
      Jeg er ganske fotogen, omsorgsfull, kan gjøre det koselig rundt meg..også prata jeg med kommuneoverlegen her om dagen , ang min opplevelse da mamma var på sykehjemmet..og han sa jeg var god til å formidle..og det var jo hyggelig, selv om temaet ikke var så hyggelig... Klem og fin dag videre <3<3

    12. Oi..skal vi få lov til å skryte av oss selv! ?
      Jaja, ingen har vondt av å gjøre det av og til 😉 Men først vil jeg si at jeg er glad jeg følger bloggen din, for den får meg til å smile, og til og med le. Og det er godt!
      Som jeg pleier å si til mannen min; jeg er flink til å bake! Joda, selv om brøda ble mislykka sist, så er gjærdeig og kaker noe jeg fikser bra!
      Også er jeg flink med eldre, og barn. Til og med flink i jobbene jeg har hatt, og som jeg prøver å få. Det fine med å søke jobber, er at man blir flinkere til å skryte av seg selv, for skal man selge noe, må man jo skryte av det, fremheve det! 😉
      Også er jeg ganske god på data! Har du sett…ble jo ganske mye dette. hehe…
      For ikke å glemme renhold, der er jeg en kløpper.. 😉
      Nå holder det! Blir jo rent innbilsk her jeg sitter……..;)
      Ønsker deg en flott dag, og god helg! 🙂

    13. Takk for at du minner oss på at det er viktig å se de bra tingene ved oss selv! <3 Det er nemlig ikke alltid like lett. Du er kjempegod i det du nevner her, og helt sikkert mere til, og vi som leser bloggen din setter sånn pris på det du skriver og ordner istand! <3 Jeg er flink i jobben min, kan mye forskjellig og er opptatt av at folk rundt meg skal ha det bra. Ønsker deg en flott dag! :o)

    14. Ja du er bare helt herlig til å gi av deg selv, og ikke minst involvere andre på kreative måter. 🙂 Jeg mener jeg er flink til å promotere og fremsnakke bygda mi. Jeg tror jeg fikk lagt til rette mange viktige rammebetingelser for min kjære arbeidsplass som de nyter godt av i dag. Jeg liker å holde på med ord… Og jeg er flink.. eller VI er flinke til å besøke og ta oss av både de levende og døde av våre nærmeste. 🙂 Vi er hver dag hos mamma på sykehjemmet, og veldig ofte innom kirkegården 🙂 Ha en kreativ dag 🙂

    15. Så gøy å starte dagen med dette! 🙂
      Eg er flink til å lage ting! 🙂 er flink til å få ting gjort og det aleine, også er eg flink til å ta bilder og finne motiv 🙂
      Ha ein strålande dag! 😀

    16. Jeg er egentlig bare innom for å si at jeg synes du er flink til å lage en veldig hyggelig blogg:-) som jeg er innom daglig, og som regel alltid blir i litt godt humør av. (Enten jeg legger igjen spor etter meg, eller ikke. ) Så tusen takk til deg!

    17. Dette er et modig og flott innlegg…. flink til å ta bilder og skrive…. flink til jobben min… omsorgsfull… hmmm, det er frkutifriluft <3

    18. oj..så tidlig…akkurat nå føler jeg meg ikke flink til noe..men joda…vi har alle noe…Så jeg er flink til å ta bilder, til å gi omsorg, flink med hunder,..mer finner jeg ikke akkurat nå! og ALLE dine var jo så riktige….ha en god ny dag!

    19. Hva jeg er flink til? I dag var jeg meget på hogget og vaska stuegulvet før kl 730 i dag tidlig. Det var så utrolig mye støv på gulvet og dufta deretter. Men etter en runde med støvsuger, vann og grønnsåpe ble det bra. Ellers er jeg veldig tafatt innimellom, blir fort trøtt og kan legge meg tidlig.
      Men det der må jeg jobbe med. Og du er meget flink på mange områder har jeg inntrykk av.
      Ha en fin dag.

    20. Hei, hei. :o) Jeg er flink til å ta bilder, men det jeg er aller mest superflink til er å snakke stygt til meg selv. Skulle ønske jeg klarte å bli kvitt denne egenskapen. Ha en fin dag.

    21. Goood fredagsmorgen:)))
      Skal jeg skrive alt jeg er flink til blir det et helt brev som kommentar!!! Hahaha neida…joda…
      Jeg er flink til masse jeg,men kanskje ikke til å stole på at jeg kan og får til,så fint med sånn innlegg fra deg så en kan reflektere litt over sånt,det er jo så viktig…så skiter vi i janteloven,den har jeg fått trøkt nedover huet men den skal bort!!!
      Jeg er flink til å bake eplekake! Får uhemmet skryt hver gang jeg serverer den 🙂 og det skal jeg gjøre idag,hos bestemor,det er en annen ting jeg er flink til ,å sette av tid til ,prioritere en hel dag hos henne <3 hun blir så glad for det!
      Ha en fin fredag flinke Frodith :)))))

    22. ja du har mange gode ting du er god på :)) jeg er god på å lage hjemmelaget mat,jeg er god på å utnytte det naturen har å by på,jeg har blitt god på å finne mange forskjellig matsopper,jeg er god på å ta bilder og jeg er god på å strikke :)) jeg er helt sikkert god på mer,det sier iallefall barna mine hi hi ha en fin dag da

    23. Mornings søs 🙂 Du er fliiink du. I dag skal jeg snekre og det er jeg ikke heeelt sikker på om jeg er så flink til, men jeg tror det og det er det viktigste 😀 Og så er jeg superflink til å finne fine ting å tenke på når det ikke er så mange 🙂 gooodklæmmesøsklæmmen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg