Jeg er ikke HELT utdatert ennå…;-)

Du som har kjent meg en stund vet at jeg er skikkelig treging på enkelte ting…teknologiske ting og en del duppeditter. Og når sant skal sies er jeg nok litt “dinosaur” på en del andre områder også. Lever liksom godt med min GAMMEL-måte å gjøre ting på og er nok i tillegg litt “hippie” på enkelte områder. Her er det NULL “brazilian-waxing”…Heller mer “brazilian forrest” kan man si…

Men i forhold til tekniske ting, jeg mener selv at jeg har kommet meg en del da. Jeg har da vitterlig lært meg Power-point i 2017, og underviser tegnspråk over “nettet” også nå..Så det er ikke snakk om at jeg er BARE dinosaur hvertfall…

 

Men når jeg skulle reise fra Bergen i går møtte jeg derimot en SKIKKELIG dinosaur altså…

På grunn av at Bergens-banen er elendig i forhold til dekning, så lar det seg altså ikke gjøre på 7 timer hverken å blogge, sjekke Facebook, spille wordfeud eller sende sms… Og du hører jo allerede nå i innledningen her hvor oppdatert og ungdommelig jeg EGENTLIG er..
Vel…hva gjør man da, når man skal sitte der i 7 timer, og Salt og Pepper ikke er store selskapet på SÅ lange turer…?
Jo, man kjøper seg Sudoku…

Ja, du hørte riktig…Det tall-pusleriet som var skikkelig HOT på starten av 2000-tallet…(tror det var da)? Skikkelig UT nå hvert fall..Og selv om jeg var skikkelig fan, til omtrent 2012, så er det jo skikkelig GAMMELDAGS nå…Jeg følte meg skikkelig gammel og treg, og ikke det minste UP-TO-DATE der jeg satt…med unge japanske turister og andre teknologiske “feinsmeckere” på alle kanter..(De hadde sikkert en egen satelitt de brukte…)
Der satt Froditen med Sudokuen sin liksom…

Men så…plutselig …kom redningen…Plutselig framsto jeg som rene tenåringen der jeg satt med Sudoku-bladet mitt i fanget…En mann, bittelitt eldre enn meg kom sigende inn fra høyre. Han skulle til og med sitte ved siden av meg..
Og hva hadde HAN med seg til å fordrive tiden med??

Jo… 

Først dro han fram  en Disc-man! Ja, du hørte riktig.. En disc-man. Og for deg som er født utpå 2000-tallet, en disc-man er det man spilte Cd-ene sine på når man var ute og gikk, i “gamle dager”. En bærbare cd-spiller…Ja, om du vet hva en cd er da…
Han pakket den pent opp, trakk fram  noen øreplugger som han koblet til og hørte på muskikken sin..

Det neste han trakk fram var en pakke med IFA!! Hvem spiser IFA nå da…Det er jo rart de selger den fremdeles…Det var nesten rart han ikke spiste kamferdrops, men IFA er en god nummer to innen utdatert snop…

Så trakk han fram en diger matpakke. Gode gammeldagse brødskiver med ost, pakket i niste-papir. Han kjøpte seg INGENTING på hele turen, og mente nok grovbrødet og matpakken var mer enn nok.

Han trakk OGSÅ fram en egen medbrakte pute som han skulle sitte på…

Det han IKKE trakk fram i løpet av turen var mobilen…Ikke for å PRØVE å få sendt noen meldinger en gang… eller lese noe på nett.. For jeg er overbevist om at han IKKE hadde mobil. Han er en av de få i Norges land som IKKE har mobil. Garantert!!

Så hvem snakker om at JEG er utdatert eller en dinosaur??
Ikke jeg hvertall 😉

 

 

 

#oppdatert #utdatert #gammeldags #bergensbanen #toget #ifa #sudoku #tallpussel #dinosaur

41 kommentarer
    1. Du er nok oppdatert i forhold til mange andre, hihi. Jeg løser kryssord og iblant sudoku, liker godt IFA og har med matpakke (er jo litt dyrt med mat på toget). Jeg hadde ikke bærbar CD-spiller, men bærbar kassett-spiller, – Walkman het det vel, men den bruker jeg ikke nå altså.

    2. Siste innspurt før drømmeland for min del. Sudoku er tingen når man skal vente på noen, sitter på toget eller vil trimme hjernen litt. Ikke noe mester i det der – men det har blitt et alternativ til kryssord. Ha en fin kveld.

    3. mimremor: He-he, ja mye rart å følge med på.. Ja, nå er jeg tilbake. Vært på jobb her i dag. I morgen skal jeg besøke mamma 🙂 Ha en flott helg du også.

    4. Ha, ha, ha 🙂 Utdatert er du ikke!
      Ser for meg han der fyren på toget 🙂
      Kjempeherlig blogginnlegg du har skrevet 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Ja på toget kan man møte dinosaurer og allslags individer. Ja så nå er du i tigerstaden igjen da. Ha en fredfull og deilig helg, håper jeg.

    6. wenchepia: Han var sikkert gammel lærer, satt med beina i setet oppunder seg, og var sikkert 67 år.. 😀 Jeg er jo også lærer… Men ikke begynt med IFA ennå 😀 ha-ha

    7. Øy!! Jeg digger IFA … har alltid ei eske i veska! Hvis ikke dattern min har fått kloa i den da;)
      Artig fyr på toget..han minner meg om en lærer..eller kanskje professor? I noe tørt ,historie f.eks. haha…

    8. Jeg snakket med noen på toget i sted. De sa at “Den Bevisste Overklassen” nå hadde begynt å kutte ut alskens tekniske duppeditter….Jeg har mobil og pc – men verken tv eller radio….For første gang i mitt liv tilhører jeg vel da på ett vis “Overklassen” fant jeg ut – om DET er noe MÅL!! 😉

    9. ..hehe..tydeligvis slår jeg deg i å være gammel, utdatert dinosaur – for jeg elsker Sudoku – og syns IFA er veeeldig godt..og måtte nesten gråte en skvett, da disc-man´en min ble ødelagt i fjor – for den var genial til lydbøker..og medbrakt matpakke?..kremt!!..ja det snakker vi ikke om LOL =P

    10. Tusen takk for en god latter, den gjorde godt 🙂 Ta Nordlandsbanen neste gang 😀 Men nå må du lete meg opp på fb.. prøvde her om dagen.. men var usikker på resultatet 😀

    11. Så herlig! diskman ja..DET har jeg ikke sett på en stund…men ifa..ja det er ynglingspastillen min når jeg er sår i halsen…men, så er jeg litt dinosauer jeg også da…hihihi. Så kjedelig med sååå dårlig dekning..man kunne jo ha kosa seg i mange timer med blogg og nett…BRA du fant løsning..og godt å trene hjernen litt også…hihih…ha en god kveld!

    12. Ha ha ha- jeg har et sodukpbald her hjemme, pusler i det når formen er litt suckie meg jeg trenger å holde hjernen i gang, og når jeg trenger litt penn og papir-følelse 😉 Og, jeg har faktisk en soduko-maskin! Hallo, det er jo kjempeoppdatert å ha en sudoku-maskin! Ser ut som en kalkulator, men det er det altså ikke 😛
      Og Discman er jo helt fantastisk- jeg likte den mannen med en gang jeg nå! Herlighet 😀
      Og IFA er det virkelig ikke utdatert- jeg spiser det ofte, og de har jo til og med fornyet den i ny pakke (noe jeg ikke syns er greit) og i flere smaker (noe jeg heller ikke er så begeistret for) 😛 Sudoku, Discman og IFA for the winn 😉 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg