“One small step for man”..

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

“This is one small step for man, one giant leap for mankind”  (Sitat: Neil Armstrong)

 

På Frodithsk sies dette på en annen måte, og nesten litt motsatt:  

“Et lite steg for menneskeheten, men et stort skritt for Frodith”.


Det handler om utfordringer og om grenser. For det som er lett, enkelt og bare blåbær for EN, kan være mer enn vanskelig nok for en annen.

Det handler om at for noen så er det greit å pushe seg selv bittelitt, et LITE skritt er nok. Det føles stort som et månehopp likevel. Og man må få tid til å venne seg til “gangen” der oppe i måneland..

Det handler om at vi alle er forskjellige, og at ikke alle ønsker tusen utfordringer og ikke nødvendigvis må KLATRE opp der til månen før man begynner å sprette rundt. 

Det handler om at å gjøre noe stort for menneskeheten eller seg selv, for noen kan være å reise til månen og tilbake.
Mens for andre kan det å utrette noe eller å utgjøre en forskjell, for noen handle om å sprenge noen bittesmå grenser i seg selv for å gjøre noe bra for andre.

La alle få ta de skrittene som er riktig for DEM- så vil de utgjøre en forskjell her i verden de også 🙂
 


Er du glad i utfordringer?

#utfordringer #utvikling #livet #tanker

16 kommentarer
    1. Jeg liker utfordringer, men noen ganger stopper bare hjernen helt opp- spesielt når det kommer til sånn diktskriving og den slags 😛

    2. Litt utfordringer liker jeg, det viktigste er at det ikke føles som stress da blir det fort negativt.. Ikke gape over for mye.. men små skritt som du skriver her… Og er man i god form kan man utfordre seg litt ekstra .. og noen utfordringer må en bare ta enten man har lyst eller ikke..:)) Ønsker deg en fin kveld :)) Klem <3

    3. Så bra. Og ja, det gjør jeg. Viktig tror jeg, for å kjenne at man lever, at livet fremdeles har mye å gi, at man fremdeles kan klare….ja du vet! God fredag min venn. klemmer<3

    4. Så fint innlegg. Ja, jeg elsker utfordringer. Moro å flytte grensene for hva man kan greie.
      Samtidig hadde det vært veldig greit om alle de grunnleggende tingene i livet gikk på skinner.
      Ha en fin helg, Frodith! Klemmmmmm <3

    5. Jeg må si at jeg er ikke veldig glad i utfordringer. Men jeg synes livet er fantastisk i seg sjøl. Jeg unner deg et liv som du helst vil ha! Riktig god fredag!

    6. Ja, det som en opplever som noe stort kan en annen tenke “DET var da vel bare blåbær!” Men – vi er ulike. Viktig å støtte seg sjøl på at man har fått til noe bra – (nesten) uavhengig av hva andre sier og mener om saken! 🙂

    7. Utfordringer møter man hver dag på ymse vis. Man må takle de hvis man skal videre i livet.
      Ha en fin dag.

    8. Alle må ha forståelse av at noen utfordringer er vanskeligere for noen enn for andre.<3 Jeg er ikke noe glad i utfordringer, men må ta de likevel, og som regel går det bra. Det fine da er at man blir ekstra fornøyd med seg selv, så litt bør man nok pushe seg. Ha en fin fredag! :o)

    9. Flott bildet! og tja..er ikke så glad i utfordringer…for har lett for å stresse med det…Må, skal, burde…hører gjerne med en utfordring..og da heves skuldrene mine…Men noen enkle utfordringer…det er jo bare hyggelig…ha en god dag!

    10. Kjempebra skrevet! Så kreativ du er!! 😀
      Vi trenger å utvikle større toleranse for at vi er forskjellige, men det virker som du har nok av det så her sikter jeg til det generelle. Ha en fin fredag, flotte du!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg