Jeg er egentlig ikke “skole-frøken-prektig” altså…;-)

Jeg er ikke kjent for å være så fryktelig prippen, fin på det, gammeldags eller kall det hva du vil…Men jeg merker at jeg i NOEN sammenhenger hvertfall tenker meg om litt i forhold til ord og uttrykk…

Ikke er jeg glad i å banne…så det gjør jeg ikke særlig mye av…Da skal noen ha sparket meg veldig hardt…eller på annen måte ha sluppet fri “fanden” hos meg hvertfall…

Og i det siste har jeg merket at dette med ting på skrift blir jo enda mer tydelig og det blir stående…

Jeg har begynt å spille WORDFEUD for en stund siden. Og for dere som ikke vet det, så er det et slags ordspill/Scrabble-spill, hvor man spiller med folk på nett. Man bytter på å legge ord… Og man spiller som regel med folk man ikke kjenner…

 

Jeg spiller på nettbrettet…og det er mange ord, regler og lure ting  man må lære seg..

Så jeg legger i vei da…og spiller alt jeg kan for å få mest mulig poeng så klart… For man vil jo vinne…. Og jeg grubler og tenker og prøver sette sammen lure ord som gir høy uttelling poengmessig… For den på andre siden av spillet skal nå IKKE vinne hvertfall….

 

…Vel…..det er sånn jeg tenker en STUND hvertfall… Inntil jeg får bokstaver som kun vil EN TING liksom….Og jeg vet ikke om jeg KAN skrive sånne ord til vilt fremmede folk.. Selv om det gir ALDRI så mye poeng…

 

…jeg vurderer noen ganger å melde pass i stedet for…heller enn å legge ord som PULE, PIKK osv…. til vilt fremmede folk…

Og enda jeg ikke er noen “skole-frøken-prektig” en gang…

Nå skal det innrømmes helt på slutten her at jeg HAR lagt disse ordene…selv om jeg føler det er litt på kanten… 😉

 

Spiller du Wordfeud?

Er du skole-frøken-prippen? 😉

 

 

#wordfeud #prippen #ordspill #online

12 kommentarer
    1. Jeg spiller ikke det spillet, men vi har Scrabble i hus og spilte det mye før, – må nok snart ta det fram igjen og spille med junior. Jeg er nok ikke så prippen, ihvertfall ikke med folk jeg kjenner.

    2. Jeg spiller ordspill på PC’n og opplevde en som sa han brukte ordspill “flørtearena” ved å velge ord som passet…. og som var upassende. Til han hadde jeg neppe lagt smil en gang.
      😀 😀 😀

    3. Hehe, jeg hadde skrevet dem jeg. spill er spill, og vinne er gøy 🙂 Ikke er jeg prippen heller, blir ,mindre og mindre av sånt, og jeg banner faktisk mer og mer…hm…snodig utvikling egentlig 🙂 God fredag min venn <3

    4. Det som er med slike spill er jo at man får blod på tann 😛 Konkurranseinstinktet tar over og man vil vinne, finne ord med høyest poengsum 😛 Spilte wordfeud før, men lenge siden 🙂

    5. Hihih..ja det sitter nok litt langt inne..men jeg hadde nok gjort det..om det stod om poeng..hihih…jeg har aldri vært glad i kryssord og schrable osv..så dette er ikke noe for meg..må bruke hode da…og tenke…hihih..ha en god dag!

    6. God morgen🌞
      Spiller Backgammon i en app, men nå ble jeg inspirert, så nå ble det jammen i meg litt Word Fued også😉 Det kan bli med mange snodige ord der😵ønsker deg en god helg☺️

    7. Slikt spill har jeg ikke men scrabble kjenner jeg godt til. Det spiller mine foreldre hver dag og når bror min og jeg er på besøk er vi med. Det har vi lekt med oss siden 1970-tallet.

    8. Hehehehehe
      ja…. jeg har også spilt wordfeud i perioder 🙂 Men jeg ble litt slik hekta – og jeg er en dårlig taper kan man si 😀 Men morsomt. Og all de ord man ikke trodde fantes – ja de finnes 😀 Morsomt egentlig og man må vri hjernen sin av og til. God hjernetrim med andre ord 🙂

    9. Hei Frodith, ser hva du mener her, og legger aldri sånne vulgære ord til fremmede, mine eller andres unger. Men som du sier hvis det på sluttene er det eneste jeg kan legge, så hadde jeg sikkert blitt å lagt det likevel. Spesielt hvis DW eller TW. He he, men til mannen er det fritt fram 🙂 Tilslutt kan man bare se slike ord også, så det er skummelt 😉

    10. god morgen ,nei skolefrøken prippen er jeg nok ikke :)) ikke spiller jeg dette spillet heller,men kjenner noen som gjør det.Scrable derimot har vi i hus,lenge siden det var i bruk da 🙂 men husker det var koselig da barna våre drev med det spillet da .
      Nå er det frokost her før vi tenker på å starte opp bilen og reise på tur :)) ha en fin dag da

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg