Om å holde rett fokus…

“Du kan ikke hindre sorgens fugler å fly over ditt hode. Men du kan hindre dem i å bygge rede i ditt hår” (kinesisk ordspråk)
 

 

I mitt liv er det hvert fall sånn. Ingen blir nemlig forskånet fra sorger og vonde ting i livet sitt. Selv i en sommerfugls liv, som mitt, dukker det opp ting som IKKE er greit. Og som lager ganske så mye krøll innimellom. Men det handler jo om å ikke la disse hendelsene GRO FAST… Det handler om å la sorgens fugler fly videre… Og slippe til noen ANDRE fugler i stedet for, om du skjønner hva jeg mener 🙂

 

#sorg #glede #utvikling #ordtak 

19 kommentarer
    1. Helge: Ja, ting kan skje, og med alle. Det jeg mener er at det ikke hjelper stort å BLI lenge i sorger og triste ting. Det beste er å skifte fokus fort, riste av seg det som har skjedd så fort man kan.

    2. mimremor: Ja, jeg lar sjelden ting plage meg lenge. Så det er egentlig mest en oppfordring til andre. Jeg er ganske “lettbeint” i hodet 😀 Det er ikke mange ting som plager meg. Og når det er noe, har jeg lært av min mor at det ikke er noe poeng å grave for mye i det. Og jeg har nok hennes gener, for jeg klarer å riste ting fort av meg 🙂 Men jeg vet mange andre sliter, derfor tar jeg fram sånne ordtak 🙂 klem

    3. Ei_heks: He-he..ja man kan jo kalle dem hva man vil 😀 Nei , skjønner du har ekte fugler å slite med… Her ble det lite søvn, av diverse grunner.. klemmer <3

    4. Skjønner veldig godt hva du mener…og det er så rett…alle liv har sorg med seg, og alt kan ikke alltid gå på skinner..men det gjelder og komme seg videre…uten at det gror fast i hodet…Ha en god lørdag kjære deg!

    5. Ting kan skje fort, tenker på et tilfelle fra min egen familie, ikke så nært men dog. Under en ferietur til Canada blir faren syk, alt ble kaos og planer snudd på. Så det er godt med reiseforsikringer.
      Så man bør ha det i tankene.

    6. Ja la de svarte fuglene fly! Du er for verdifull til at du skal bli tynget av dem. Det er skikkelig vondt å ha sorg. Jeg håper nydelige fredsduer og nattergaler og alle vakre fugler vil synge for deg!Trøsteklem fra meg!

    7. Som skjærer? 😉
      De forfølger meg om dagen. Men det er litt søtt, min vakre og jeg først og så kommer to skjærer etter. Tenker det er litt av et syn for naboene. Holder på å skrive blogginnlegg om det, så når jeg så dette måtte jeg smile litt. Selv om det du skriver om har en helt annen betydning. :)))
      Ellers er jeg enig, vi kan riktignok ikke velge hva livet byr på, men vi kan velge hvordan vi tar det.
      Ha en god natt med god søvn! Klemmmmmmm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg