Når hårrullene spretter…

Det er lenge siden jeg var “hun med hårrullene”…Men for et par år siden var jeg det faktisk stadig vekk.. Vi hadde en fyr som bodde i etasjen over oss, som drev med terror på natterstid. Han spilte musikk til alle døgnets tider, og så uregelmessig og “rart” at man ikke kunne beregne andre tider enn vanlig å sove på heller. 
Etter å ha vært “furie med hårruller” der oppe et par ganger for å si fra, ble det bare verre. Han så ut til å gjøre det med vilje da. Det ble så ille at vi flyttet. 

Nå er det så lenge siden , og her vi bor å har det vært helt stille og rolig. Og kun vanlige lyder til å være i en blokk. Men i går var det en liten fest i en av leilighetene. Den første jeg har merket på 2 år. Men jeg merker jeg FORT blir “hun med hårrullene”.Jeg sitter i sofaen og kjenner hårrullene spretter, og munnen snurper seg  mer og mer, som på en ekte nabokjerring. VET at det er klin umulig å sovne om musikken er så høy, og det danses i etasjen over. 

Men av og til må folk få lov å ta seg en fest. Så lenge det er av og til. Andre kan ikke vite at man kjenner det klør i hodeskallen, så fort det siver toner ut av en radio, så fort vuggende rytmer spilles litt prøvende i stuen deres. 
De kan ikke vite at det bor en nabokjerring i blokken, som nærmest er allergisk for musikk generelt, etter den episoden for noen år siden…
Så i går ble jeg sittende her med snurpemunnen min..Jeg løp ikke opp å kjeftet med lang hals og hårruller…Jeg ble i sofaen… Etterhvert så dyttet jeg “sov-i-ro” i ørene, og gikk inn på soverommet, og der hørtes det ikke SÅ godt egentlig. Så jeg sovnet 😉



 

Våknet igjen kl 5, men det er min egen skyld.. For jeg ser ikke ut til å klare få finne ro etter det klokkeslettet nå for tiden.. Så her blir det nok en rimelig slakk dag..
Orker ikke gjøre stort etter kun 4 timer med søvn..

 


#musikk #fest #søvn #hårruller #irritasjon #nabokjerring

10 kommentarer
    1. Tone V. Vinningland: Ja, det er jo det mest vanlige. I forrige blokken var det helt galskap. Men her har det vært fint 🙂 Bare en liten fest. Ikke hørt noe etterpå. Men jeg er omtrent allergisk mot musikk.. 😀

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er stille der i dag 🙂 De har vært stille stort sett alltid 🙂 Rart hva man ser på som støy.. Trikken merker jeg ikke f eks.. 🙂

    3. Ja det er så irriterende…og må være helt ille for dere som bor i blokk..jeg har lyst å rope ned på veien når folk går forbi natterstid og ler og snakker…for det høres så godt inn til soverommet mitt..hihihi…men jeg klarer å la være jeg også altså…hihih…Er nok som deg…allergisk for musikk..Håper det bare var en engangstilfelle da…og håper du får en bedre natt i natt…Ha en god kveld!

    4. annebe: Ja, jeg synes det er kjedelig uansett.Og jeg blir jo så redd det skal bli som den gangen…så reagerer med piggene og hårruller med en gang. Men holdt det for meg selv da.. Ja, satser på vanlig natt i natt 🙂 klemmer <3

    5. stavangerinmyheart: Jeg har ingen problem med trikken, og andre lyder utenfra eller i huset. Men det er som du sier bassen. Og litt psykisk fordi jeg er redd det skal bli som den gangen for et par år siden. Jeg har ruslet meg en tur. Hjalp med litt frisk luft 🙂 Men trøtt og gåen fremdeles .. Ha en fin dag du også <3 klem

    6. Eva: Jeg trenger som regel 6 timer for å føle meg utsovet. Jeg sovnet midt på natta og våknet igjen midt på natta. Jeg kunne han sovet lenger om det ikke var så mye å tenke på for tida..Det blir nok snart bedre tider, er bare litt hektisk på jobben om dagen.. Ingen ettermiddagslur, tør ikke, da blir jeg ofte litt våken på kvelden.. klemmer <3

    7. Godt det ikke er så ofte der dere bor nå… men kjedelig med bråk på nattestid uansett..men som du sier litt må man tåle om man bor i nærheten av andre…
      Håper du får god søvn denne natta da… Klem og kos deg med kvelden <3<3

    8. Hmm….4 timers sammenhengende søvn er luksus for meg. Men det har ikke noe med naboene å gjøre 😉 De ovenpånaboene jeg har nå, er stille om natten som regel. Men kjenner godt til problemet, da min forrige ovenpånabo var nattdyr.
      Så lenge det er helg, er det naturlig at enkelte tar seg en fest. Er jo mye verre som dere hadde det før ja, hvor det var fest hele tiden. Fryktelig at noen kan holde på sånt.
      Håper du får en fin dag i dag, til tross for lite søvn. Kanskje du får tatt deg en liten ettermiddagshvil <3
      Gode klemmer <3

    9. Jeg bor i rekkehus og har vært heldig vil jeg si. Tross mange enheter er det ganske så rolig. Men innimellom er det litt liv og røre., eller at noen fotball interesserte spiller fotball på nattestider. Sovner som regel, tross om en hører ballen og sparkene:)) Det verste jeg vet er faktisk bassen… den går rett i hodet på meg. Det andre klarer jeg å stenge ute….. Så jeg har vært den strenge en gang da nabogutten hadde fest. Når jeg banka på var de veldig koselige…. spurte etterpå om jeg hørte mer. :)))) Ha en fin dag videre… jeg fortsetter og med å gjøre ingenting:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg