Frodith kjøper hytte ;-)


Dette er ganske sanne ord spør du meg.. 
Jeg har ikke mye penger. Egentlig har jeg sikkert ganske lite hvis jeg sammenlikner med andre.Men jeg trenger da ikke sammenlikne? Gjør jeg vel? Og jeg har jo nok!

Jeg og Hr Frodith leier leilighet vi, og det er vi strålende fornøyd med. Ikke så mye som lukter på å kjøpe hus eller noe annet en gang. Hvorfor skulle vi det?
 


Men altså… I natt må jeg ha blitt LITT “høy på” at jeg har gått opp et par lønnstrinn og har fått en tusenlapp ekstra å rutte med i måneden… For FOR EN DRØM!!

Rett før jeg våknet nå hadde jeg nesten kjøpt hytte i Sverige.
Den var super-billig, 170 000 kr, var bitte liten kun 2-3 rom. Men med 8 sengeplasser minst. Den lå rett ved en liten elv. Faktisk mens vi var inni hytta ble den fraktet dit. Sjarmerende som bare det var den hytta. 

Bare for  ha sagt det: Jeg drømmer ALDRI! I hvert fall ikke om natta.. 
Kanskje det betyr at jeg er sanndrømt??
 


Bør jeg kjøpe meg en sjarmerende liten hytte i Sverige? Til 170 00 kr? 😉

 

 

#hytte #penger #drøm

22 kommentarer
    1. Herlig historie, synes du skulle slå til hvis du finner en fin hytte i Sverige jeg altså 🙂 Og hytte eller ei, drømmer er i hvert fall gratis ^^ Drømmer om mye rart selv, både i våken og sovende tilstand. Lappen og bil blant annet 😀

    2. I sverige er det iallefall superbillig for hytter, så setter du stor pris på å reise vekk er det vel verdt det? 🙂 Penger er overhodet ikke alt, – så lenge man har det da. Vi er heldige i Norge som ikke trenger bekymre oss om økonomi, ettersom vi har et utrolig godt sikkerhetsnett rundt oss, og gode lønninger i forhold til andre land. Tenk, de fattigste i dette landet har langt mer enn gjennomsnittet i europa, det er skummelt å tenke på – men likevel klager vi fordi vi ikke har ny bil, hytte, dyre vesker eller jakker, eller det nyeste innen teknologi.. Det viktigste er å være lykkelig 🙂

    3. Ja, om du kommer over en koselig liten hytte i Sverige til bare 170 000 kr da må du jo slå til! Rart hvordan man drømmer av og til. Jeg trodde nesten jeg hadde sluttet å drømme, men har funnet ut at om jeg kommer meg i seng før midnatt og sover minst 6,5 timer så drømmer jeg likevel. Kanskje jeg er for trøtt til å huske drømmene de andre nettene? Klemmer <3

    4. Greit når man har til det man trenger og kan kose seg litt … elles trenger man ikke ha mye penger for å bare kjøpe all verden..
      Billig hytte ja… slå til du..om det viser seg at du var sanndrømt..men sjekk hytta først..kan jo være noe lureri..hehe.. Klem og fin lørdagskveld til deg <3

    5. Gratulerer med lønnsforhøyelse! :)))
      Løp og kjøp! 😀
      Hvis det er noe våkne-Frodith kunne tenke seg. 😉
      De ER koselige disse røde stugorna (eller hva de heter).

    6. Det var en koselig drøm som kanskje fortalte deg at du burde kjøpe deg noe eget som bare du eier og ikke leier. Og med en slik økning av lønnen din så slå til…hihi.-)) Men en fin helg må du få og kanskje tar du lottoen i kveld:-)

    7. Det der er nok undebevistheten som jobber 🙂 Kanskje du trenger en hytte i Sverige? :DDD Høres i alle fall superdigg ut 😀 <3 godklæmmefinedagenklæmmen 🙂

    8. Festlig drøm da! Ja, nå er det bare å gruble over om det er det rette? Mye fine hytter å finne på andre siden av grensen. Drøm på! Klem 🙂

    9. Det er mange muligheter med ei hytte så det må dere bestemme dere for selv. Ei hytte koster i likhet med et hus, vedlikehold og forsikringer osv.. Tenk dere godt om. Her skal sola nytes og er på vei hjem, vil stikke innom et salg og se om jeg kan finne noe tøy. Ha en fin dag.

    10. Kult om du hadde vært sanndrømt da, – ei hytte til kr 170.000 i Sverige hadde ikke vært dumt. ;o)

    11. Har du sett på en hytte til kr 170.000,-. i Sverige da? på finn.no?
      Masse “billig” der 🙂
      Ikke gi opp drømmen din! Vi drømmer/skal ha leil. i syden, men det kan være om 5-10 år.
      Drøm og evt spar tusenlappen din ;). Om du kjøper den hytten til kr 170.000 blir det kanskje ikke så veldig mye mer på lånet enn hva du har fått i lønnsøkning? kanskje 2500,-? spørs på nedbetaling osv. Sverige er et bra sted og ikke langt, men spør hvor langt inn hytta er da 🙂
      Gå for en Rød liten stuga <3
      Klemmer

    12. Da skal du se videre på den drømmen, for drømmene fortelle oss alltid hva underbevisstheten ikke får frem når vi er våken. Jeg har ikke drømt om en liten hytte i Sverge, men jeg ønsker meg en liten hytte i Trøndelag 🙂

    13. Ja det bør du kjøpe..om du finner det…hihih..170 tusen får man jo ingenting for lengre…så OM det dukker opp…kjør på…hihihi..Ja noen liker å leie, andre å eie..og man kan ikke alltid velge heller…Vi leide en god stund, og kjøpte hus først i voksen alder..Men føler det er deilig å betale for noe som øker i verdi..og at man kan gjør som man vil der…Men det viktigste er at man har det bra, der man er! ha en god dag og gratulerer med lønnsforhøyelse!

    14. ja en liten hytte i Sverige hørtes koselig ut :)) det er jo ingen umulighet med tanke på hvor du bor nå,for min del ville det vært for langt borte å ha hytte,en hytte må være så nerme att den kan brukes hver helg om en ønsker det :))
      Men kanskje det bare må bli med drømmen din også

    15. Ja, det bør du….jeg drømmer om hytte selv jeg og sparer hver måned og jeg vet at jeg vil få det til….lev ut drømmen og gjør det….

    16. Tja, kanskje det….!! Det er jo et stykke til Sverige, og hvis hytta ligger for langt unna blir det kanskje ikke til at man drar dit så ofte som man burde. Når det er sagt så er det jo koselig med et sted å reise til ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg