Om å kvitte seg med tung last..

Noen ganger føles det som man bærer altfor tungt. For noen kan det føles urettferdig, for det kjennes som de bærer mye tyngre enn alle andre. 
Det er vanskelig å sammenlikne..
Noen får kanskje litt tyngre greier å bære på enn andre. Og kanskje er det ikke så særlig rettferdig alltid.  
Det som er sikkert er at jo flinkere man blir å bære, jo sterkere blir man kanskje. Det man gikk og bar på i starten som føltes blytungt, har fått en annen vekt fordi man har trent seg opp litt. Fått litt mer “muskler”. 
Men for noen kommer ikke “musklene”…Det tunge føles slett ikke noe lettere etter som tiden går…Det kjennes bare enda tyngre i stedet for..

Om det ikke gir noe utbytte overhode å gå der å bære tungt, hverken i form av mer “muskler” eller mer klokskap, så er det kanskje ikke meninga man skal gå der med den lasten… Kanskje man rett og slett skal kvitte seg med hele greia.. Noen ganger må man bare ta et oppgjør å kvitte seg med faenskapen et eller annet sted om det er mulig…


Slenge den avgårde…La den ligge forlatt bak der, uten mulighet til å plage noen mer…
Da kan armer og bein føles lette som fjær i etterkant. 

 

 

Jeg tror nok av og til det dessverre stemmer at noen for utdelt litt tyngre saker og hanskes med..Men jeg tror OGSÅ at vi alle har mulighet til å påvirke “lasten” vi har fått utdelt på ulike måter:
Endre formen på den…
Gjøre den mindre.. 
Finne andre måter å bære den på så den ikke får så mye fokus…

Håper du får en vakker dag, uten tunge ting å bære på 🙂
 

 


#livet #hverdager #byrder #utvikling 

 

16 kommentarer
    1. Det er ikke alle bører som er like enkle å kaste i fra seg, men de aller fleste kan gjøres litt enklere og litt mindre tunge å bære. Veldig godt innlegg! 😀

    2. Tungt å ha tunge bører på skuldrene…. det har jeg akkurat nå….. ikke så greit. Er min gamle elskede onkel som ligger på det siste …………. hmmm – mye å ta stilling til og altfor mange tanker! Jeg og søs er de nærmeste han har! <3<3<3

    3. Ja det er nok ofte sånn ja at noen bærer med seg mer tyngde enn andre, noen ganger gjør det en sterkere og andre ganger blir man mer sliten og “svakere”. Fint skrevet, Frodith 🙂 Klem <3

    4. Er ikke bare like lett å vite hva man skal gjøre bestandig nei 😛 Noen ganger går man å bærer på ting uten å vite hvorfor, men man er så “vant” til det at det blir med, og blir bare tyngre og tyngre ;o Om man bare kunne gi skipp på enkelte ting, det hadde vært digg for meg det ;o Men jeg er så flink til å slepe det etter meg som et slør. Ikke vet jeg hvorfor ;o

    5. Et meget godt innlegg 🙂 Ja noen får dessverre mer å bære på enn andre, men slik er livet. Jeg tror i alle fall ikke på at det finnes noen som ikke har noe å bære på. …….

    6. Du har så rett i det du skriv her. Det er litt Ingvar Wilhelmsen i den tankegangen og han har eg virkelig sansen for. No gleder eg meg til julekalenderen din👍 klem 😀

    7. Viktige ord å tenke på! <3 Noen ganger føles det vanskelig å kvitte seg med lasten, men den kan gjøres mindre og kanskje det ikke er så ille likevel så den kan få mindre fokus. Ønsker deg en vakker dag også! :o)

    8. Det der kan overføres til mye, selv har jeg det slik mange ganger men det er ikke så lett innimellom. Ha en fin dag.

    9. Noe må vi nok bære så vi ikke forsvinner oppe i det blå. Men jeg er enig, enkelte ting får vi kaste langt og så fortsette med litt lettere skritt. Heia deg og fine tanker! 🙂 Jeg spiller julemusikk og ser på snøen falle, og i dag kjennes alt lett her!!!!!

    10. God morgen 🙂
      Det var fint skrevet og sant.
      Ikke lett å gjøre, men med litt trening og tid så tror jeg det går etterhvert 🙂
      Ha en fin dag i dag.

    11. Ja du sier det så fint..og ja..vi kan nok finne andre måter å “bære” lasten på..som gjør den litt bedre å hanskes med…Det gjelder og kaste fra seg det man kan! Flott illustrert, og du må ha en god dag!

    12. Hei og god morgen!
      Ja jeg er enig med deg………… noen får mere enn andre…….. også er det det med hvordan vi tar det og hvordan vi sorterer …………. hva vi klarer å kvitte oss med og hva som blir med videre…..
      Ønsker deg en herlig dag <3 klem

    13. Byrden vi bærer på det ene eller andre viset er interessant. Egentlig handler det om livet. Om hvordan vi mennesker er sammenskrudd. Inn i dette finnes paradoksa, for det er ikke sikkert det som sees urettferdig er det slik det blir oppfattet. Men å minke vekt og la lyset skinne og gjøre livet mer fjærende og lett, det er ikke det dummeste man gjør. Ønsker deg en fin dag :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg