Jepp!! Da er jeg klar!! ;-)

Jakken i “falsk dun” er funnet fram. 
Fine snøflak har dalt i hele dag. 
Kinnene har blomstret og øynene tindret..
Hodet har virret opp og ned… Fram og tilbake… 

Jaktet på fotomotiv..
Gjemt meg for snøballkastende pøbel-hender..

 

Vinteren har meldt sin ankomst for fullt..
Og jeg akter å GRIPE TAK i årstiden med begge hender, som jeg har gjort de siste årene. Prosjekt: “Ta vinteren tilbake” må jobbes kraftig med hvert år..For dette er årstiden som ikke er like lett å svelge som de andre tre… Men jeg nekter altså å la en hel årstid bare forbli et “vakum”…En ventetid hvor man kun sitter inne og venter på “bedre tider”…

 

Og for hvert år går det litt og litt bedre. 
Foto er noe av årsaken..Men jeg lurer jammen på om jeg i år skal gå litt mer drastisk til verks…Med daglig aking eller ski-gåing, for virkelig å ta opp kampen med de små “snørr-befengte” småtassene om hvem som virkelig EIER årstiden vinter 😉

Jepp- jeg er klar!!
 


Liker du vinteren?
Hva gjør du om vinteren?

 

#vinter #årstider #snø #aktivitet #humør

14 kommentarer
    1. Jeg syns det jammen var på tide med litt snø – og forhåpentligvis ligger den lenge, og fylles opp jevnt og trutt :))
      Vinteren er en skjønn årstid – men jeg foretrekker nok sommer 🙂

    2. Mitt forhold til vinteren er temmelig ambivalent. Når det er ordentlig vinter kan det være vakkert!!
      Men sludd og snø om hverandre kan jeg fint klare meg uten. Hver årstid har sin sjarm prøver jeg å tenke….også vinteren. :-))

    3. Ja du, vinteren kom fort her idag. Jeg merker at det gjør ikke så vondt! Nå er jeg såkalt stuegris pga den dårlige hofta, og jeg får avisen og posten på døra av min snille nabo.Jeg har masse vintertøy til å ta på når jeg skal kjøre taxi til butikk og foreningsliv. Tusla rundt huset bort til fuglebrettet for påfyll igår. Alt er bare velstand. Kos deg blant snøkrystallene! Imorgen blir det sol igjen!

    4. Ja det er jo lurt å ha en plan…for å få vinteren litt koseligere! og jeg syns jeg har funnet min måte…å se de fine fotomotivene frost og snø kan gi…For jeg liker ikke vinteren heller..og husket i dag en av grunnenen…glatt!! jeg datt så lang jeg var..og da må man gå så forsiktig og stiv..og det blir jeg sliten av..men ja..vi må finne noe flere positive ting med denne kalde årstiden! Støtter deg der!

    5. Vinter med litt snø er ke å forakte, selv om jeg ikke akkurat liker den…., men det blir litt lysere da.
      Jeg jobber for det meste “sykt mye”, så tar jeg det mer med ro når våren kommer igjen
      Pass på ryggen da om du har tenkt deg ut på aketur og slikt….:)

    6. Hehe, ser det for meg 😀 Herlig da <3 Finne deg en liten bakke å ake i 😀 Vi har en liten haug ute i parken her som barna aker i med en gang det kommer litt snø på bakken 😀 Koselig å se <3

    7. Jeg liker vinteren, bare jeg ikke må ut å kjøre på glatte og i snøstorm. Men det var så vakkert da snøen dalte ned i dag tidlig at jeg ble veldig skuffet da det begynte å regne i stedet. Men sånn er det bare. Det gjelder å nyte det man har. Kos deg i vinteren. Klem 🙂

    8. Jeg elsker vinteren! Jeg og familien pleier å dra på skogstur og grille pølser og drikke varm kakao, vi bygger snølykter, snømenn, lager snøengler og aker! Generelt koser vi oss mye når snøen kommer. Ekstra hyggelig er det å sette på en “peis” på tv mens vi leser en god bok. :-))

    9. Der var du klar ja. Jeg var glad i dag jeg, for det var ikke frost 🙂 Men var på fjellet med Bonnie og der gikk vi i litt snø. Så joda. Har kjøpt gul topplue og, så jeg er klar. Var forresten på konsert med gul pels og gul veske. Passet perfekt til pelsen den 😉 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg