Når rumpa ikke bare er en “bakdel”..

Av og til er rumpa en “fordel” om du skjønner hva jeg mener…
Det er altså ikke bare ulempe, med en puteliknende bakdel.. 
Som for eksempel i dag…Jeg gikk som en halvgammel kone, krøkte meg avgårde fra trikken …på vei mot t-banen..For det er slik en må gå her i byen når vinteren har satt inn.. Det skal ikke mer enn en halv dag til med snø her i traktene, før byen er en eneste stor skøytebane. 
Så jeg er forberedt på det verste…og går som en gammel krok… Uten brodder, men med “piggene” ute likevel…Lister og tripper avgårde..
Men jeg må ha vært litt for lite på vakt likevel…Litt for opptatt av at vinteren var vakker og været pent..

 

For plutselig…uten forvarsel…skvatt beina vekk til alle kanter…Jeg var som Bambi på glattisen, bokstavelig talt!! Beina gikk faktisk RETT OPP…

 

Og siden rumpa er tung, forsvant den RETT NED…

 


Og heldigvis får jeg vel si… For selv om det gjorde snabla vondt…og jeg fa
ktisk ropte og bar meg etterpå…så må jeg si rumpa likevel var det beste stedet jeg KUNNE falt….
Den er tross alt ganske polstret..

Jeg oppdaget i dag at jeg har kommet et skritt videre i det å bli voksen…etter dette fallet.. Jeg var overhode ikke “flau” over å falle, som jeg alltid var i yngre dager..:Jeg så meg ikke over skulderen for å se om noen så meg…Jeg VISSTE at mange så meg, og ga en “god dag” i det..Jeg var KUN opptatt av om rumpa var “brukket”…og om jeg ellers hang sammen…
Folk hastet i vei…hit og dit…. Tok ikke store notisen av meg..
Men EN mann tok seg tid…stoppet opp og hørte om det gikk bra…Og det gjorde det jo…bortsett fra at det var snabla vondt..

Nå sitter jeg her litt forslått, men jammen er jeg glad i denne “bakdelen” 😉
 


#is #glatt #fall #rumpe

 

15 kommentarer
    1. Åh, godt du ikke brakk noe. Det å slå rompa kan være ille nok, for halebeinet er utsatt til, men fort gjort å slå bakhodet også så bra det ikke skjedde. Brodder er tingen, – da går man trygt. :o) Ønsker deg riktig god bedring! <3

    2. Neimen stakkars den polstrede kroppsdelen til Frodith… Jeg jo kjent på hvor hard bakken er, så jeg føler med deg. Selv om det var vondt, var det allikevel godt det var bakdelen som traff bakken og ikke hodet, som det ofte er.

    3. Au da, det der hørtes ikke noe godt ut. Nå er det den tiden på året igjen, hvor bakken plutselig kan bli glatt….vi får bare gå forsiktig og jeg har tenkt å finne frem brodder når isen kommer hit. Tror jeg skal investere i noen nye i år. Her hos oss har det bare regnet og blåst veldig i dag, men over helgen blir det kaldt…og glatt. Klem <3

    4. Ja, det er bra rumpa er såpass polstret ;D Hadde vært verre om det var hodet ja ;o Men du får ha god bedring med rumpe stumpen 😛 Det kan altså gjøre veeeldig vondt det også ja, spesielt om man lander på halebeinet ;P

    5. Sååå bra det gikk som det gikk..at rompa tok den verste støyten! for DEN brekker ikke..hihih..Uff..er så slitsomt å gå sånn på ank..og være redd..kjenner jeg er anspent i hele kroppen..og verker da på kvelden…Du må få deg noen enkle brodder som tres på tuppen…det hjelper jo litt…ha en god kveld og plei rompa! hihih

    6. Ikke bra, tråkig med det glatte og det er ikke greit.
      Jeg tryna i skauen i dag…Rett forover, helt ut av det blå….vondt i armen jeg….

    7. uff det hørtes slettes ikke godt ut,og det er lett å brekke bein på slikt føre,særlig for eldre,ja en må vist bare være forsiktig.
      Her er det ikke tegn til is og snø nå,har vært oppe i 7+ i dag

    8. Uffameg og litt til…. det er sååå vondt, men deilig med polstringa ja, haha…. om det fortsatt er like glatt når vi ankommer hovedstaden, så er det på med brodder… her skal det ikke risikeres noe! Klemmer <3

    9. Huff da..sikkert vondt og en guffen opplevelse. Bra du ikke brakk noe og regner med at du kom ditt du skulle på egen hånd. Men heretter må du ta med deg brodder eller skaffe deg noen nye. Billig investering og mye trygghet i slike. Kan bli glatt til natta og kaos i morgen på veiene. Det er sikkert flere som opplevere slike ting i disse dager. God bedring. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg