Frodith i Eventyrland…



Ja…tenk om det var sånn…
At man falt ned i kaninhullet…Som Alice i Eventyrland…
Og når man falt ned der og “våknet” opp…så var verden helt snudd på hodet…
Hvem bor bak vinduene der nede?

Eller tenk om det var sånn…
Som ikke var i eventyret..Men som var sånn som filosofene sa:
At verden er slik vi ser den kun FORDI vi ser den og erfarer den..
Men ingen vet sikkert HVORDAN den hadde vært …om vi ikke hadde hatt sanser til å oppfatte den med..

Eventyr, filosofi eller virkelighet…
Tenk at dette er verden!
Vakker som et eventyr, vakker som et maleri..
 Tro det eller ei..
 


#tanker #livet #hverdagen #foto #verden

12 kommentarer
    1. Kunne godt ha tenkt meg en tur ned i “kaninhullet” jeg….men jeg ville ha hatt en retrettmulighet …… Er jeg litt feig da, kanskje?? Har veldig sansen for de filosoferende tanke-eksperimentene til Frodithen! 😉 Verden hadde i alle fall vært ganske kjedelig og fargeløs om vi ikke hadde hatt sanser…..Hvordan skulle vi ha oppfattet verden da? Det hadde vel ikke vært mulig – for uten sanser – hadde vi knapt kunnet eksistere..? Ikke syn, hørsel, smak , lukt, følelser……= ikke eksisterende…

    2. Nå kom jeg til å tenke på en barnebok jeg liker. Den heter “De hemliga strandfynden” (vi har den bare på svensk), og der reiser en liten jente ned i oppned-speilverdenen under havoverflaten.
      Det er spennende å forestille seg alternative verdener på den måten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg