Tenk å være en måke..

Tenk å være en måke
En stor, feit og fin måke…

Som elegant spankulerer
på lange tynne bein
Det ene forsiktig foran det andre
Som en prima ballerina
Med vingene høyt i været
I ekte Svanesjøen- stil
 


For så å nå enden
Lik en linedanser når sitt vende-punkt
Lik en trapes-kunstner når sin avsats..

 

For deretter å kaste seg ut i det tomme rommet
Uten sikkerhetsnett
En forestilling hvor publikum holder pusten
Mens de spent venter på avslutningen
Et kvalt gisp hos akrobaten
Der han svever litt i det uvisse…

 

 

For så å lande silkemykt
På avsatsen under

La føttene ta seg for på de isete underlaget
La vingene bremse farten
La kroppen hente seg inn etter kilingen i magen

Tenk å være en måke
En stor, fin og feit måke…

Skulle du gjerne kunne fly?

 

 

 

#dikt #fugl #dans #bevegelse #måke
 

14 kommentarer
    1. Så herlig skrevet! Og ja, jeg kunne godt tenkt meg å fly…som en ørn 🙂
      Flotte måkebilder!
      Jeg er glad i måker ved sjøen, men “hater” måker i byområder…da ber jeg de dra til sjøs 😉

    2. Helt herlig både “historien”og bildene..og det øverste WOW ! Fly.. tja , av og til kunne nok det vært deilig å bare sveve litt der oppe i lufta .. :)) Klem <3

    3. Herlig innlegg <3 Ofte drømmer jeg at jeg kan fly, men jeg er sjeldent flink til det- litt sånn klønete 🙂 Jeg prøver å mate Skjærene her, men de er så sky 😛

    4. jammen fikk du en flott oppvisning og helt topp bilder :)) men nei jeg skulle nok ikke ønske att jeg selv kunne fly,til det er jeg for glad i landejorda

    5. Nope, jeg skulle så absolutt ikke ønske jeg kunne fly… Alt over 1 meter høyde skremmer vettet av meg, men bildene dine er flotte 🙂 Og det er fine fugler 🙂

    6. Det var da en veldig fin måke også da. Vi får besøk av et par vær vår som hekker på en holme i sjøen her. Fine ord også.
      Husker du Odd Børresen med ” jeg hater måker ” Et liv i båt trorjeg sangen heter. Ha en fin dag.

    7. Så fine øyeblikksbilder av en spankulerende måke som tar sats og flyr. <3 Ja, det hadde vært gøy å kunne fly! Tenk å sveve rundt oppi lufta og betrakte verden der nede, og ha muligheten til å ta seg raskt fram dit man skal. Ønsker deg en fin tirsdag! :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg