Trekning av kalendergave bak luke nr 4


 

Av og til er det godt å ha to tøyrotter å bo med. Når man har hatt en dag som minner om å løpe som hamster i et hjul: Rundt og rundt og fortere og fortere… så er det faktisk godt å komme hjem til to myke tøyrotter som er på sitt beste..
Ikke vet jeg hvor de har fått ut energien sin i dag, for de har bare vært her hjemme alene…Men det finner jeg vel ut senere en gang.. 


I alle fall har det vært en riktig så hyggelig og rolig kveld. Akkurat slik jeg trengte etter den heseblesende dagen.  Salt og Pepper har spilt kort…

 

Pepper har det med å vise kortene sine til Salt… Han er ikke så nøye på sånt…

 

Og da blir ikke Salt så nøye heller, og viser sine til Pepper… De kniser og koser seg, og ingen av de ser ut til å VINNE akkurat..Men det er som om de skjønner at det ikke er så viktig, men at det er den sosiale delen som er viktigst…

 

Pepper har strikket litt..Han holder på med en genser til Salt…

 

Den har han holdt på med nå i flere år..Og han ser ikke ut til å bli ferdig med den…

 

 

Salt aner ikke at den er til henne så klart… Salt har sittet og sett på all strikkingen.Og klippet værhårene sine, og pusset seg litt til jul… Hun vet at det skal tas jule-kort bilder snart, så hun gjør seg klar. Julekort er ingen spøk, og da må man se FIN ut.. 

 

 

Ellers har det bare vært kos og litt mumsing av pepper-kaker…Eller Salt -kaker eller hva vi skal kalle dem..

 

“Frodith, vil du ha en pepperkake?? De er SJEEEMPEGODE!!”

Jeg følte meg egentlig litt uggen etter den jeg fikk på mårran i dag, så jeg takket nei og skyldte på all kakespisingen vi har hatt på jobben i dag… 

Og for å si det rett ut så tror jeg egentlig Salt var fornøyd med å få beholde SIN alene hvertfall..
Så nå har de kost seg og er klare for trekking av kalendergave bak luke nummer 4..Og i dag er det Pepper sin tur igjen til å trekke vinneren og han har gledet seg veldig altså…Han er superklar for oppgaven…

 

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :

Nissen var så klart:

 

 

 

 

Og i hjertet sto det å lese hva de bakte. Og SKAL bake …Med litt innfylling så kunne du se det sto: 

 

 

Og denne unge mannen….

 

 

…så du vel at var den noe eldre men fortsatt sjarmerende…

 

 

Og nå kunne ikke Pepper vente mer…så han tjuvstartet…

Han spoler i vei nedover i lua så fort som de små rottebeina kan, ned til alle lappene i lua…

 

Han haler og drar, jeg hører han krafser….og til slutt….kommer han slepende opp igjen..og har med seg på en fin liten lapp. Han rekker den fint til meg!
“Her er den, vinneren!!”...
Og på den lappen står det skrevet:

Hurra!! I dag ble det deg Margarites!! Du vant den fjerde kalender-gaven, og det kan du takke Pepper for 🙂 
Nå håper jeg du blir riktig så glad! Gaven sendes i morgen den dag <3

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro!

Og hvis du ikke vant i dag…nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 5 i morgen tidlig,kl 7-tida, slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver som vil ut å reise 😉

 

 

God natt så lenge <3

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

 

9 kommentarer
    1. Johoo! Så gøy at jeg vant! Tusen takk til Pepper, han kan sakene sine 🙂 Jeg ser at de to har kost seg i dag, og det har i grunnen jeg også….har lagt på kne på gulvet og skrudd IKEA møbler. Og fordi jeg ikke er venn med den elektriske skrutrekkeren, så tok det litt tid. Likevel er tre skap og en stereobenk montert. I morgen skal sengen opp, men da må jeg på jobb først 🙂 Nå gleder jeg meg til postmannen kommer etterhvert. Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg