Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 9 – kom inn, bli med :-)

Jeg er nok ikke alltid like grei, selv om jeg kan virke rimelig uskyldig innimellom.. Skinnet kan altså bedra ganske så kraftig, for den tilsynelatende engleaktige Frodithen kan være både utspekulert og stygg..
Hver jul, på adventskalenderen,  har jeg nemlig den såkalt “skremme-vannet-av- Salt og Pepper”- dagen. Og de vet ALDRI når den dagen er. 

Smårotter har altså utrolig dårlig hukommelse…For de ser også ut til å glemme hva den dagen inneholder. 
For jeg kler meg nemlig ut som DIGER ROTTE jeg, hvert år, og det er LIKE skremmende  hver gang ser det ut til…. 

Jeg koste meg voldsomt med mine stygge planer i dag….For i dag var altså dagen her. Jeg sto for meg selv, lo og gned meg i hendene, før jeg satte planen ut i livet.

 

Så listet jeg meg inn på dem, når de minst forventet det., og hoppet fram mot dem med min skumleste grimase…

 

Salt og Pepper reagerte som forventet…på rotte-vis.. 
De ble likbleke, stive i kroppen….

 

… og gikk rett på rygg… Der ble de liggende stive en stund til de fikk summet seg… De kom plutselig på, at her måtte de flykte…Før den DIGRE rotta fikk tak i dem.. 
Hvem er ikke redd en rotte på 178 cm liksom??

 

De vred seg rundt, og pilte bortover gulvet…

 

 

 

…Og jeg etter dem, mens jeg freste….(og kvalte noen latter-hikst som ville ut..) Bare pass dere liksom!!
 

Jeg krafset etter dem flere ganger…men de glapp unna i siste liten..

 

Men til slutt fikk jeg tak i halene på dem… 

 

De vred og buktet på seg… men nå var de fanget…De slapp fra seg noen lyder, så jeg forsto til slutt at de var redde på alvor…Så da var det på tide med litt trøst..

 

“Hei!! Det er jo ikke FARLIG!! Det er jo bare MEG!” 

Jeg strøk og trøstet, og til slutt falt de til ro…


“PUH!! Var det bare DEG Frodith!!”

Salt slapp fra seg et lettelsens sukk.. 

Håper ikke jeg skremte vettet av deg også?? For du trenger litt av det for å løse jule-nøttene mine..Så nå håper jeg du er klar.

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har foreløpig litt lette oppgaver, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da regner jeg med du er klar:

 

 

 

(Hint: Han er kongelig 😉 )

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du klarer alle jule-nøttene 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

35 kommentarer
    1. hei kjære , eg rakk innom før stengetid i dag jippi <3
      Bill Clinton
      En marsipangris i lommen er bedre enn ti i ovnen
      og den kongelige er selvsagt den flotte Kongen i Sverige Carl Gustaf
      ha en magisk lørdag <3

    2. hihi dere må ha hatt en skummelt morsom dag 😉
      Mine svar er;
      Bill Clinton
      1 marsipan gris i lommen, er bedre enn ti i ovnen
      Kong Carl Gustav av Sverige. Som ung selvfølgelig 😉
      Håper du har en fin kveld Frodith <3

    3. Du vet at du bør behandle dyra fint, he-he! Rottekjempe, artig bildeserie!
      1.Bill Clinton
      2.En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen.
      3.Svenskekongen, Carl Gustav
      Æresord, jeg klarte “nøttene” helt av meg selv.

    4. Uff..du må ikke skremme de sånn da…stakkars rotter! men du finner da på mye rart da…hihih..her er mine svar i dag:
      1 Bill Clinton
      2 En marsipangris i lommen, er bedre en ti griser i ovnen.
      3 kong Carl Gustav, svenskekongen
      Ha en god kveld i stuen!

    5. Uff, stakkars, – godt de fant ut av det og fikk trøst! <3 Idag har jeg vært mye på farten, men nå er jeg klar for å svare:
      1) Bill Clinton
      2) En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen.
      3) Kong Carl Gustaf XVI av Sverige

    6. Skjønner godt Salt og Pepper ble skremt. Du var jo litt skummel da. :-))
      Dagens svar er:
      Nr 1. Bill Clinton
      Nr 2. En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen.
      Nr 3. Carl Gustav

    7. 1. Bill
      2. En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen.
      3. Kong Carl Gustav
      God lørdag! Også kan du ikke skremme råttene sånn da…godt du ikke kledde deg ut som en katt 😉

    8. Hei igjen.
      1. Bill Clinton
      2. En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen.
      3. Kungen Carl Gustaf
      Ønsker deg og rottene en fin lørdag 🙂

    9. He, he , du kler å være rottemor….:)
      1.Bill Clinton
      2.En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen. (kunne ikke vært mer enig!)
      3.Svenskekongen

    10. Slemt å le, men så rampete og søte disse små rottene er er det litt på sin plass med en liten hevndag- de roer seg jo fort ned når de skjønner det der deg, så de tåler det <3 Tihi..
      I dag må vi gjette litt..
      1. Bill Clinton <3
      2. En marsinpangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen.
      3. Her må jeg gjette. Jeg hadde først tenkt til å si Prins Carl Philip av Sverige, men så er ikke han sååååå gammel som bildet ser ut til å være, tenkte jeg brått, så da må jeg kanskje gjette på faren hans i stedet da, Kung Carl Gustaf av Sverige.. Vill gjetting 😛 ha ha

    11. 1. Bill Clinton, 2. En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen 3. Kong Carl Gustav av Sverige

    12. Haha, du er galen 🙂 Det skal jo være litt skremsel i julen 🙂 I dag måtte jeg vente litt for den der siste var vrien, men nå var det ji kommet et hint, så da tipper jeg og Svenske-kungen, Carl Gustav. 1 er Bill Clinton, og 2, En marsipangris i lommen er bedre enn ti griser i ovnen. Seff! 🙂 Litt omvendt rekkefølge på svarene, men det tror jeg du skjønner helt av deg selv. Jeg nyter lørdagsfri uten en eneste plan. Sofa er min venn. klemmer<3

    13. Nei, nå må du skjerpe deg, det er stygt å gjøre noen så redd, stakkars små rotter, de kunne fått hjertinfarkt. skam deg 🙂
      Bill Clinton, en marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen, Kong Carl Gustaf

    14. Herligheta kor du styrer 😀 Rotterundt og skremme vettet av både store og små 😛 Men de morsomme former for trim kan være vel så verdifulle som andre mer profilerte metoder 😀 Lykke til videre med de almektige påfunna dine 😀
      1. Bill Clinton
      2. En marsipangris i lommen, er bedre enn ti i ovnen.
      3. Svenskekongen.. Carl Gustav

    15. Stakkars rotter! Men det er litt gøy å skremme dem tenker jeg… jeg liker ikke å bli skremt selv, for jeg kvepper ganske kjapt av mange ting. Men i dag skal jeg ikke bli skremt (bare av stive priser på julemarkedet kanskje). Er snart på vei til byen for en natt på hotell sammen med gode venner. Så blir det julemarked og middag ute også. Glemte nesten å svare på julenøttene nå…1 er Bill Clinton, 2 En marsipangris i lommen, et bedre enn ti griser i ovnen 3 er Kong Carl Gustav av Sverige Klemmer <3

    16. Bill Clinton
      En marspangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen (jeg skrev marsipangris uten den ene i’en siden du gjorde det, i tilfelle det er en felle for å se om vi følger med 😜)
      Sveriges monark: Carl XVI Gustaf, (Carl Gustaf Folke Hubertus Bernadotte)
      I dag kunne jeg nesten kjenne redselen til Salt og Pepper, og lettelsen da de fant ut hvem det var som skremte dem. LITT dårlig gjort mot dem kanskje?😜🐁🐀

    17. God lørdagsmorgen 🙂
      Jeg er i husmorhjørnet i dag – i gang med både klesvask, kjøkkenaktiviteter og gavepakking. Tok meg en liten pause for å svare på oppgavene dine i dag.
      1) Nissen i dag er Bill Clinton og 2) **En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen”. Og 3) bildet fra gamle dager tror jeg er en ung prins Carl Gustav av Sverige.
      God lørdag!
      Oslopaddeklem

    18. 1) Bill Clinton
      2) En marsipangris i lommen, er bedre enn ti griser i ovnen.
      3) Kong Carl XVI Gustaf av Sverige

    19. det er ikke pent å skremme,stakkars salt og pepper,godt du trøsta men du får være litt snillere med dem resten av dagen 🙂
      1,George W Bush
      2, En marsipangris i lommen,
      er bedre enn ti griser i ovnen
      3, Kong Carl Gustav

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg