Trekning av kalendergave bak luke nr 9

I dag har vi hatt en riktig så hyggelig dag. Vi har vært en tur på Ski, på Storsenteret der, for å få unna litt julegave-handling..Og sakte men sikkert nærmer jeg meg mål.. Men det aller hyggeligste er at vi traff Liille Supermann og mammaen og pappaen hans..
Lille Supermann er verdens fineste, og når han møter Salt og Pepper er han alltid så grei.

I dag hadde han kake til dem og greier.. Salt og Pepper begynte nesten å “logre” da de så Lille Supermann og kaken hans… De stilte seg faktisk på to, og ga LABB…For riktig å innsmigre seg…

 

Så da FIKK DE litt kake da!! 

 

…før Lille Supermann koste seg litt selv også.. Jeg tror Salt og Pepper ikke var helt FERDIG-spist…for de fortsatte å STIRRE på Lille Supermann…i håp om at det kom noe mer… Men da var det tomt 😉
 

Utenfor Ski Storsenter, ved togstasjonen omtrent, står et fantastisk flott juletre. Og på vei til toget måtte vi jo forbi for å se på det..

 

Jeg er ikke like påpasselig alltid…og mulig var det litt hevn for den “skremmingen” jeg har holdt på med i det siste, for i alle fall var Pepper snar med å sette en “STØKK i meg”. Plutselig var han borte-vekk, der ute i menneskemengden. Og jeg ble jo vettskremt så klart! Ikke bare-bare å begynne å finne igjen en bittelite rotte i en så stor menneskemengde…
Men da jeg tittet opp i treet, så satt han DER…Midt blant alle lysene!!

 

Og det tok ikke mange sekundene da, før Salt var plassert ved siden av han! Der satt de og ropte:

“Frooooodith!! Det er HER vi skal ha konserten vår!!  Jingle -bell- jingle -bell- jingle-bell rock!!! “.

De svinset fram og tilbake og sang av full hals!! 

“Ænd her ar “Ræts without hæts” de best råkking ræts in de vøld!!”

De har høye tanker om seg selv, og showet i vei..

Til sist fikk jeg nok, plukket dem ned, og fikk de bak lås og slå i sekken min…For jeg trengte jo å få de med meg hjem, for nå er det klart for kalender-gave-trekking. Så nå håper jeg du er klar, det er i alle fall Salt. Og hun har oppført seg bra, så nå er det tid for trekking av niende kalendergaven…

 

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :

 

Nissen var så klart:

 

 

 

Og hvis du tittet i et speil, så fant du ut at det sto: 

 

Jeg endret litt på den feilen jeg hadde gjort etterhvert… Så tatt med riktig svar på både marspan og marsipan..

 

Og denne unge mannen var jo så klart…

 

….en mye yngre utgave av…

 

 

Nå er det klart for å trekke hvem som skal vinne kalendergaven for i dag. Og det var mange med alle svarene riktig i dag også….Så nå kommer Salt, yr av glede…Det er hennes tur til å trekke igjen i dag!!!

I full fart piler hun ned til alle lappene i lua…

 

Og jeg kan høre hun tripper omkring…. Og opp kommer hun ør og glad… Hun trekker på en liten lapp på hvem som skal vinne kalendergaven….Og på lappen for i dag står det skrevet: 
 

 

 

Hurra!! Oslopadda !!! I dag ble det deg!! Min venn og bloggløse bloggvenn!

Du vant den niende kalendergaven, blant SÅÅÅÅ mange som hadde riktig!!  Gratulerer- din heldiggris !! Gaven får du når vi treffes, og nå blir det spennende å se om du blir glad 🙂 Det håper jeg!
 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Glad du er med!!

Det blir nye muligheter i dagene som kommer til å vinne en kalendergave. Jeg legger ut luke 10 i morgen tidlig, i , slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver igjen som vil ut å reise 😉

God natt så lenge <3

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

9 kommentarer
    1. Gratulerer til vinneren! og du må nok passe på disse rottene ja..de virker som har lyst på litt lek og sprell! hihih.. ha en god dag!

    2. Takk for koselig treff 👌 Lille Supermann og jeg fikk oss en tur i skogen etterpå, med hodelykter på. Vi møtte hverken rev eller rotter, men Lille Supermann sa at han gjerne kunne få besøk av Salt, Pepper og Frodith snart, for *de* er så koselige å møte ❤ Klem

    3. Hva? Er det sant? 🙂 🙂 🙂 Guri malla, så koselig! Salt er verdens beste kalendertrekkerotte!
      Jeg gleder meg til vi ses, og til å se hva jeg har vunnet 🙂 Wow:-)
      Oslopaddeklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg