“Tre prinsesser til nissen”

“Når desember banker på, er det enkelte ting man ikke kommer utenom… Det er julemåneden, og allerede fra oktober har jo butikkene både solgt jule- marsipan og jule-pepperkaker i lange baner.. Det har blitt pyntet med lys og stjerner i ukevis, og når desember dukker opp er det duket for det reneste hysteri rundt omkring,  med skrikende unger hengende som slips i mødrenes travle hender på shoppingsentrene.. 

MEN- så er det også all kosen… God tid, hvile, familie, venner og  “Tre nøtter til Askepott”.Og i de siste årene kan vi føre på listen over kos:

“Tre prinsesser til nissen”!


 

Og hva er det for noe fjas tenker du kanskje, men det er slett ikke fjas, for i dag kan jeg servere ikke mindre enn tre prinsesser, tre blogg-jenter, til julenissen: Tre prinsesser som har bursdag på samme dag, i måneden HANS:

Fjellgeitebundingen er den jeg har kjent lengst: Hun virker tøff, jordnær,  åpen og ærlig. Hun går på med hele seg, og lar ikke ting stoppe seg, selv om det butter litt innimellom.  Samtidig: Hun er og blir litt mystisk for meg: anonym på blogg, et hemmelig yrke og midt i all åpenheten og tøffheten virker hun også sårbar og følsom. Hun strikker og lager masse flott, og vi får ofte se det på bloggen.   Hun liker seg ute i naturen med familien, og hun tar flotte bilder av rever og annet. Anbefaler en tur inn til henne 🙂

Tante Jul

…har jeg hatt som bloggvenn en stund, men hun er ikke så ofte på blogg. Hun er en periode -blogger. Plutselig er hun mye og lenge på blogg. Så kan hun ha opphold over en lang periode, for plutselig å komme tilbake med hele seg. Hun er Tante Jul, og i disse dager lager hun nok karameller hjemme. Hun er glad i jul, barna sine og Dylan Thomas. Hun liker bøker jeg aldri har lest, og musikk jeg aldri har hørt om. Hun går sin egen vei, og sånne folk liker vi jo <3 

Og sist men ikke minst, Etdiktomdagen

Hun var faktisk den første av DISSE tre, som jeg har møtt.  Hun er vakker som en prinsesse og søt som jordbær. . Hun har en herlig personlighet. Hun skriver nydelige dikt som berører en og tar flotte fotoer av de vakreste motiver. Hun gir av seg selv på bloggen, og hun var presis likedan da vi møttes. Hun VAR Etdiktomdagen, akkurat som jeg har blitt kjent med henne på bloggen:  Varm, morsom, livsglad, kreativ og hun virker som en veldig god venn. Hun er en fjell-geit og glad i naturen generelt. Er ofte på tur, med venner eller alene. Hun har en katt som heter Mr Sniff.  Og sist men ikke minst: Hun maler vakre, vakre malerier som helt klart rører noe i MEG hvertfall. 

Og i dag har de altså bursdag, alle som en… 

Gratulerer med dagen jenter!! Håper dere får feiret dagen som dere ønsker, midt i alle juleforberedelsene!

Et stor god bursdagsklem fra Frodithen i farta <3 og cyber-kake så klart :-D”

 


 

(Dette var en DELVIS repost fra år før,  fordi jeg har det fryktelig travelt, men allikevel har lyst å gjøre litt stas på dem. Så da blir det sånn)

 

 

PS – til deg som kanskje lurer: Det BLIR Frodiths Julekalender også, den kommer i 7-tida 🙂 

 

 

#bursdag #bursdagsinnlegg #gratulasjoner

8 kommentarer

Siste innlegg