Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 15 – kom inn, bli med :-)

Småtasser har det med å LUKTE når det er noe på gang… Som tidligere sagt har disse to nese for gave -greier hvertfall..Og det er garantert noe de har arvet etter meg… Jeg har også en sånn nese nemlig… Og da jeg kom hjem i går sto det to der med halsene i været…og STIRRET på meg: 

“FROOOODITH, har du noe til oss??”
 

Og det hadde jeg!! Eller det var like mye til meg selv, for jeg sparer som du vet på sånne snøkuler.. 
“Værsågod! Denne er til dere”

Skal love det var to som ble hoppende glade: 

“Få se!! Få seee da!!”

 

Og det fikk de jo.. Og inni snøkulen sto det en liten pingvin kledd som en nisse..:Riktig så søt..

 

Og jeg vet ikke hvem som kom med ideen egentlig, men NOEN fant ut at det kunne være veldig moro å lage julekule med Salt og Pepper i!!

 

Så da var det bare å finne fram en gjennomsiktig bolle da, så klart…

 

“Kan vi?? Kan vi?? Det blir sikkert KJEMPEFINT å bo i en sånn…Se hvor fint pingvinen har det, med snø og alt… Og jammen får han stå å vise seg fram og greier..Jeg vil!! Jeg vil!!”

 

Pepper var nok ivrigst… og VANT kampen om å få bli julepynt…. 
Han var mektig stolt over rollen han hadde fått…. 
Eller det vil si….det var inntil han …..

 

….kom på innsiden… Han så riktig så forskrekket ut med det samme… Satte seg ende ned…og gapte bare….

 

 

Så skjønte han hva som hadde skjedd, og da fikk han bare rett og slett panikk!!!!

 

Han hamret løs inni bollen der….. Snuten  og labbene presset mot glassveggen: 

“Froooodith!!! Slipp meg ut!! Jeg vil ikke likevel!!! Salt!! Hjæææælp!! Jeg vil ikke bo her inne i snøkulen!!!”

Jeg er jo ikke helt sadistisk heller, så jeg slapp han jo så klart ut….etter en stund…

Og som plaster på såret så kan det vel hende han får trekke kalendergave-vinner igjen, men det er mulig det blir i morgen tidlig. For vi skal på teater i kveld…
Men skal det bli noe trekning i morgen tidlig, så må jo du gjette da!! Løse julenøttene mine!! Fristen er kl 22 uansett..

 

For å være med i trekningen av kalender-gave, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har foreløpig litt lette oppgaver, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da regner jeg med du er klar:

Hint: Han er norsk

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, selv om jeg kanskje ikke trekker før i morgen tidlig… Vi får se..

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du klarer alle jule-nøttene 😉

 

Ha en fin dag <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

21 kommentarer
    1. Så herlig!! Du finner jo på så mye rart…hihihi…og de er så søte…Tror du må ha en titt inn i livet dems HVER dag hele året….Kos deg på teater, og jeg orker ikke tenke ut svar…så svarer det samme som de over…(men har jo vunnet..så noen andre får vinne videre nå…) klem

    2. Håper du hadde en fin opplevelse i teateret i kveld. Var ute og gikk ca 1 time i kveld så jeg glemte nesten svarene mine. Men her er de;1. Magnus Carlsen 2 Elvis 3 Billy, Blondie, Finbeck og Fia og til slutt Knoll og Tott. Ha en fin kveld.

    3. 1,Magnus Carlsen
      2,Elvis Presley
      3, Billy-Blondie-Finbeck og Fia , Knoll og Tott
      det var en fin kule Salt og Pepper fikk,men dei vil nok ikke sitte ine i en slik resten av sitt liv nei,ikke en kveld engang 🙂

    4. 1. Magnus Carlsen
      2. Elvis Presley
      3. Billy – Blondie – Fiinbeck og Fia – Knoll og Tott.
      Vi pleide å ha alle disse heftene da jeg var lita jente <3

    5. Hei!
      Stakkars Pepper! Det er en forferdelig ting å bli låst inne et sted og ikke komme seg ut. Jeg føler med ham!
      Og nå til dagens svar:
      1) Nissen er Magnus Carlsen
      2) bildet fra gamle dager er Elvis Presley
      3) juleheftene er Billy, Dagobert, Fiinbeck og Fia, og Knoll og Tott.
      Oslopadde

    6. Hehe, så søt liten snøkule ;P Og den med Pepper i var da riktig så søt ;P
      1. Magnus Carlsen.
      2. Elvis Presley.
      3.
      Billy.
      Blondie.
      Fiinbeck og Fia.
      Knoll og Tott eller Kapteinens jul.

    7. Det ble en riktig så fin julekule synes jeg! Men skjønner godt at han vil ut igjen, jeg hadde i hvert fall fått litt klaus! Hehe 🙂
      Her er mine svar:
      1) Magnus Karlsen
      2) Elvis
      3) 91 Stomperud, Blondie, Finbeck og Fia, og Knoll & Tott

    8. Det var en søt snøkule med pingvin inni! Kan sikkert være gøy å være julepynt for ei rotte, men litt skummelt å bli stengt inne sånn. Her er mine svar idag:
      1) Magnus Carlsen
      2) Elvis Presley
      3) Nr. 91 Stomperud, Blondie, Finbeck og Fia, Knoll og Tott.

    9. Stakkars, han ville ikke være inne i den snøkulen nei. Det skjønner jeg godt for han ville vel sluppet opp for oksigen til slutt. Jammen godt han hadde vett til å si ifra. Gjette får jeg gjøre siden, for her blir det gjetting????Jeg kan jo prøve da:
      1 Sven Magnus Øen Carlsen
      2 Elvis
      3 Billy, Blondie, Finbeck og Fia, Knoll og Tott

    10. Av og ti vil jeg prøve meg her og nå er det på tide med et nytt forsøk. Aner ikke hvem nissen er men kjenner igjen knoll og tott, blonide og noen til men hvem han siste er veit jeg ikke. Dagen er lang men travel så må finne tid til dette her. Ha en fin dag.

    11. Du får passe dem for musefeller da 😉 Slik ei snøkule fikk jeg som liten med et hus inni og den var jeg veldig glad i husker jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg