Trekning av kalendergave bak luke nr 18

 

 

Det begynner å nærme seg faretruende både julebord OG julaften for både to og firbeinte.. Salt og Pepper tråler nettsider, og butikker, for å finne det rette antrekket til julebordet..
Det er litt dårlig med smokinger og mini-skjørt i rotte-size…Men vi leter fremdeles..

Men noen hatter har de fått tak i …Så får underdelene komme etterhvert…Pepper måtte så klart slave som “speilbærer” i dag for at Salt skulle få sett hvor fjong hun ble.. Salt mener hun har LITT fortrinn på slikt som angår klær, fordi hun har jente. Og jammen ser det ut som Pepper er enig. Eller så er han bare veldig veldig snill…
For han stiller opp han…Igjen og igjen…for søsteren sin.

 

 


Salt holdt på å få latterkrampe da hun så seg i speilet…
“Ha-ha!! Pepper!! Du ser helt RAR ut!! Du har MITT hode!! Du ser ut som Pepper, med Salt-hode!! Ha-ha!! Jeg tror jeg ler meg i jææl!!!”
Hun slo ut med hendene, og tittet inn i speilet…Og det så jo litt snodig ut, Pepper med Salt-hode…

 

 

 

 

Så byttet de plass…og det samme skjedde med Pepper… 
Hodet hans så unektelig ganske så rart ut inni speilet…som så ut som det var hodet til Salt… 
“Ååååå!!! Jeg vil ikke ha JENTE-kropp!! Det ser ut som MEG der oppe, men jeg har Salt-kropp…Jente-rotte-kropp!!! Men hatten var fin da…MIN hatt altså “

 

Salt lente seg inntil veggen, holdt speilet, og vrikket litt på rumpa…
“Neeeeeeiii!” , hylte Pepper. “Ikke med MITT hode på!!!! Ikke GJØØØØØR det!!”

 

 

Så var det tid for dem begge å fjonge seg foran speilet. Men to så forfengelige rotten-totter er ikke gode på å dele plassen. Så de puffet og presset og ville begge stå MEST i sentrum.Og siden ingen ville vike, fikk egentlig INGEN av dem særlig plass…

 

Men fine i hattene sine ble de, synes du ikke? 
Nå gjelder det bare å finne jule-smoking og jule- kjole. Har du noen ideer til HVOR vi kan få tak i det, så si gjerne i fra 😉 

Da var det klart for kalender-gave-trekking her snart, for det er mange med riktig svar i dag, og det kan bli riktig så spennende.
Men før vi trekker vinneren, her er svarene: 

 

 

Nissen var så klart: 

 

 

Og denne unge damen…

 

…var en yngre utgave av….

 

 

 

Og siden jeg ikke baker selv, må jeg ut å kjøpe…Og da blir det disse kakene jeg må ha…Her har jeg godtatt både lussekaker og lussekatter, og julekake/julekaker. For det er JEG som bestemme i Frodiths Julekalender, og jeg tolererer litt av hvert av tolkninger… 

 

 

NÅ er det klart for å trekke hvem som skal vinne kalendergaven for i dag. Jeg er SÅÅÅÅ glad for at så mange er med i kalenderen min hver dag fremdeles, og det er Salt og Pepper også. Det er alle som leser og setter pris på dem, som gjør at de vil vise seg fram, dag etter dag…. SÅ takk til alle dere som er innom!
Og nå skal Salt gjøre jobben sin …Hun setter fart mot lua..

I full fart piler hun ned til alle lappene i lua…

 

Og jeg kan høre hun  spoler omkring, ganske så vill og gal…. Og opp kommer hun kjempefornøyd.. Hun drar etter seg en liten lapp på hvem som skal vinne kalendergaven….På lappen for i dag står det skrevet: 
 

 

 

Hurra!! Rriittaa!!! I dag ble det deg!! Salt trakk DEG!! Så koselig!!

Du vant den attende kalendergaven, blant mange som hadde riktig!!  Gratulerer til deg !! Gaven får du  i posten snart. Jeg sender i morgen, for jeg TROR jeg har adressen et sted 🙂 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Glad du er med!!

Det blir nye muligheter i dagene som kommer til å vinne en kalendergave. Jeg legger ut luke 19 i morgen tidlig, i , slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har kalender-gaver igjen som vil ut å reise 😉

God natt så lenge <3

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

7 kommentarer
    1. Så flotte bilder, og ja..det ble rart med salt på pepper kropp og pepper på salt…hihih..men sammen er de veldig gode da….hihihi… Gratulerer til vinneren! ha en god dag!

    2. Haha, klassisk jente gutt 🙂 🙂 Ikke lett å finne sånt kanskje nei, de er jo litt for “lubben” til å passe inn i barbie-klær… (Ikke si at jeg sa det!!) Grattis til vinneren. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg