Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 23 – kom inn, bli med :-)

Jeg våknet i dag av noen voldsomt spetakkel ute på kjøkkenet.. Det er noen svinger i leiligheten mellom soverommet og kjøkkenet, men det hindret meg ikke å høre lydene derfra..
Det var tydeligvis noe i gjære der ute, så det var best å få på seg klærne.. 
Da jeg åpnet soveromsdøra hørte jeg Salt argumentere:

“Men det GJØR ikke noe om vi åpner nå!!! Dette er jo dagen vi FÅR lov!! Hun SA det var greit i dag Pepper!!”
“Ja…men jeg tror hun må SI FRA at nå er det greit!! Vi kan ikke bare BEGYNNE uten at hun er våknet!!”, pep Pepper, litt bekymret..
“Hysj! Nå hører jeg hun kommer!! Vi later som ingenting!!” Salt ledet an…

 

Så da jeg rundet svingen til kjøkkenet så jeg to som satt som tente lys.. Jeg tror ikke de hadde sovet stort i natt, for de så ganske overtrøtte og spinnville ut bak den tilgjorte fasaden..
“Heeeeiiiii Frodith!! Kan vi åpne nå?? Kan vi?? Kan vi??”

 

Da jeg ga dem lov var de ikke sene om å hugge over pakkebåndet med de skarpe fortennene sine…

 

Pakke båndet for avgårde, og papiret var på vei av…

 

“Åååå, hva ÆÆÆÆR det!!!” kvitret Salt som hun skulle vært en fugl…

 

Papiret skvatt til alle kanter, tenner gnafset og klørne krafset…Og fram dukke det opp en …..

 

….ESKE!!!…
 

“Åååå, hva er det??? Hva ÆÆÆÆÆR det??”
Nå var de helt spinnville, og løp fram og tilbake og holdt seg på ørene, og stirret innimellom på meg…Jeg fikk til sist hjulpet dem litt slik at eskene kom riktig vei, og da kunne de se at de fine julegavene var: ……

 

….to scootere!!

 

De kastet seg oppå dem før jeg eskene hadde blitt tatt av…helt ville på å prøve dem ut..

 

Jeg måtte hjelpe dem litt så de kunne få prøvet dem ut…

 

 

“Frodith , du er verdens beste rottemor!! Nå mangler jeg bare skinnjakka, så suser jeg avgårde!!”
Han var stolt som en hane.

 

 

Og stilte seg fint opp som en dreven “Harley- Davidson”mann…

 

Salt var like kry. Hun stilte seg opp og poserte, og liknet nesten på Kjersti (Minmatgaleverden når hun er ute og kjører sin røde scooter)

“Kan vi ta dem med på tur i dag?? Kan vi -kan vi -kan vi??”

Og det kan vi jo..Men mens vi er ute og ragger på scooter, så kan jo du løse årets siste julenøtter: 

 

For å være med i trekningen av den siste kalender-gaven i Frodiths Julekalender, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 

Fotball , 15. August 2012, Landskamp , Privatlandskamp , Ullevaal
Norge - Hellas
Egil Drillo Olsen
Foto: Sjur Stølen , Digitalsport

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av  siste kalendergaven for i år.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av årets siste kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til og at riktig så mange blir med i dag 😉

Håper du finner ut av nøttene
 

Ha en fin lille julaften!! 

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

45 kommentarer
    1. Så flotte gaver! og de var jo mega tøffe…Jeg hadde dagen full i går, og fikk ikke lest eller gjort oppgaver..men ser at det var mange som fikk gjort det..Trist at det nå er over..men håper å få sett Salt og Pepper mye fremover..nå kan de jo suse avgårde på scoterene sine…

    2. Tusen takk godeste du.
      Her har jeg sakt ja til å jobbe hele julen <3 så gleder meg! Det er noe jeg vill og ser frem til. Håper det er bra med deg også!!
      Stor stor klem!<3

    3. Hei & hoppsann..da rakk jeg akkurat siste luke i kalenderen din..har vært myyye styr her i dag =D Og du verden så flotte og kule scootere Salt & Pepper fikk..ble nesten misunnelig – men hysj – ikke et ord til Kongen om det, hehe =P
      Så dagens oppgave..
      Nissen er Egil “Drillo” Olsen
      Karen foreviget for lenge siden, er Jens Stoltenberg
      Og ordene ble “To tøyrotter i sofaen er bedre enn en spill levende mus i kjøkkenskapet”
      Ha en nydeligvakker lille julaften videre..og riktig god jul <3

    4. Det er jo verdens fineste gaver da- herlighet, regner med de har kost seg som noen gale på tur i dag <3 Heldige rottene altså 😀
      Og dagens svar- trur jaggu jeg kan alle tre i dag uten de store problemene 😛 ha ha..
      1. Egil Drillo Jensen.
      2. Jens Stoltenberg.
      3. To tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet.

    5. For noen supre skutre! Gratulerer til rottene! Herlig. Nå må du nok på leting etter hjelmer og utstyr! Kjør pent!!!!!
      Gjette kan jeg jo i dag også. Tuvlet litt med den siste der, men tror jeg klarte det.
      1 Egil Drillo Olsen
      2.Jens Stoltenberg
      3 to tøyrotter i sofaen er bedre enn en spill levende mus i kjøkkenskapet
      Ønsker deg og dine en vakker juletid med masse kos og hygge. Tusen takk for gave i posten og for nok en herlig, vel gjennomført kalender. Du er topp! Diger juleklem fra meg 🙂

    6. Så kule scootere Salt og Pepper fikk! Skjønner at de måtte ut og prøve dem. Her står huset på hodet i dag…eller nå begynner det å komme seg. Utrolig hva noen blomster og lys gjør…. Må jo prøve meg på årets siste julenøtter så her kommer svar
      1. Egil “Drillo” Olsen
      2. Jens Stoltenberg
      3. To tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet
      Ønsker deg en fin og rolig lillejulaften kveld, og en riktig God Jul! Klem fra Grete

    7. 1. Egil Drillo
      2. Jens Stoltenberg
      3. To tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet.
      Takk for en veldig artig kalender! Bare å glede seg til neste år nå da 😉
      God jul! 🙂

    8. Her kommer svarene på konkurransen 🙂
      1) Egil Drillo Olsen
      2) Jens Stoltenberg
      3) To tøyrotter i sofaen er bedre enn en spill levende mus i kjøkkenskapet.
      Ønsker deg en kjempefin lillejulaften, og ikke minst en kjempefin og god jul <3 🙂
      Purr, purr fra Toril og kattene

    9. Oslopadde: Ja, her blir det det gule huset på landet 🙂 Har vært og gått langs elva med rotter og venninne 🙂 Koselig tur. Deilig med fri 🙂 Nå skal jeg bare kose meg, stå opp kl 8 og ellers slakke med beina i sofaen. VI sees vel kanskje i jula 🙂 ? Klemmer <3

    10. God jul og takk for veldig kreativ og morsom underholdning i hele desember.
      1) Egil “Drillo” Olsen
      2) Jens Stoltenberg
      3) To tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet

    11. Hei! Jeg er litt sent innom i dag. Har fått gjort en god del, og nå er pyntinga snart ferdig i stua 🙂
      Fine gaver du gir bort! Wow, jeg tenker Pepper og Salt ble fornøyde 🙂 Her i huset er det ikke så dyre fine gaver, men det begynner å bli mange av dem! Har hentet mange på posten de siste dagene.
      Oppgavene i dag: 1) Nissen er Egil Drillo Olsen og 2) bildet fra yngre dager er Jens Stoltenberg. 3) to tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet.
      Og det er jeg enig i!
      God jul, Frodith – du skal kanskje til det gule huset? Hils din søster fra meg når du treffer henne, og kos dere masse i dagene som kommer.
      Oslopaddeklem fra meg 🙂

    12. TuridB: Ja, de finner på litt av hvert, så det er ganske gøy 🙂 He-he.. Ja, nå var det stengt på posten, så gaven kommer over jul tenker jeg 🙂

    13. Hanne Beate: Ja, vemodig med siste dag alltid 😮 Men det er jo jul neste år også 😀 Håper du har hatt en fin dag, Og jeg gleder meg til å åpne pakke fra deg Hanne Beate <3 Klemmer <3

    14. Wenchepia: Nå blir det rotterace nå 😀 Ha-ha Så koselig du har trivdes med kalenderen og med lua 🙂 Takk for at du er du også <3 klemmer i fleng <3

    15. stavangerinmyheart: Ja, ikek sant jeg burde ha også 😀 Men de har hvertfall kost seg med dem i dag da :-DVært på tur med venninne lang Akerselva 😀 Klemmer <3

    16. Tusen takk Frodith. Ja nå går det fort i svingene ,men skal straks sette meg ned med en kaffekopp og ta julekosen innover meg:-)) Har vært ute på farta med gaver og slikt i dag så nå er alt klart for i morgen her . Ønsker deg en riktig hyggelig jul og kos deg masse:-)) Juleklem fra Marianne:-))

    17. Kjersti: Ja, ikke sant de var supre, ja de har satt stor pris på dem, og vi har vært på tur med dem og med venninnen min i dag 😀 I Oslo on wheels 😀 God klem. Nå slapper jeg av endelig 🙂 Klemmer <3

    18. Moving On: Veldig koselig å se ditt blide vesen to dager på rad <3 Håper alt er bra med deg og at du skal gjøre det du vil i juleferien 🙂 God klem <3

    19. Hobbystua: Så koselig du er med på en luke også Marianne 🙂 Håper du har en fin juleoppkjøring 😀 Her var det fri først i går, og i dag har jeg vært på tur. I morgen blir det en tur til mamma med søsters og co 🙂 God jul til deg også <3

    20. 1.Egil drillo Olsen
      2.Jens Stoltenberg
      3.To tøyrotter i sofaen er bedre enn en spill levende mus i kjøkkenskapet.
      Og en riktig god jul til deg og dine Frodith:-))

    21. Nesten så jeg er litt stolt over å snuble meg inn to dager på rad!:D
      Skal vi se om det blir rett i dag da.
      Drillo Olsen ( Egil Olsen)
      Jensemann ( Jens Stoltenberg)
      To tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet!

    22. Tihi 😀 Så stilige scootere da ;P Da kan de farte litt rundt ja 😉
      1. Drillo (Egil Olsen).
      2. Jens Stoltenberg.
      3. To tøyrotter i sofaen er bedre enn en spill levende mus i kjøkkenskapet.

    23. Såååååå kule! De får ta dem med på tur til Bergen så kan vi «ragge» sammen 😁 Heldige rotter altså!! Jeg er på jobb, og det er ikke så gøy når jeg ville vært hjemme 😢 men men . 1drillo 2 Jens Stoltenberg 3 To tøyrotter i sofaen er bedre enn en spill levende mus i skapet klemmer❤️

    24. he,he. herlig. Kan tro de skal frese rundt…. synes i grunnen det burde vært tre presanger… en til deg og…. he,he.
      Ha en flott dag videre….
      nr. 1 Egil “Drillo” Olsen
      nr. 2. Jens Stoltenberg
      nr. 3. To tøyrotter i sofaen er bedre enn en spill levende mus i kjøkkenskapet

    25. Sååå kul gave de fikk!! Blir det et rotterace no??:)))
      1. Egil “Drillo” Olsen
      2. Jens Stoltenberg
      3. To tøyrotter i sofaen er bedre enn EN spill levende mus i kjøkkenskapet :)))))
      Takk for all moro og spenning du har gitt oss i hele desember med julekalenderen Frodith <3 Takk for den kjempefine hjemmestrikka lua jeg fikk i premie da jeg ble trukket, og takk for at du er DU. Stor klem <3

    26. Åh, scooter er gøy! Så moro for de å få det! <3 Litt vemodig med siste dag med julekalender, - ordentlig moro å bryne seg på oppgavene dine! <3 Ønsker deg en fin lille julaften! 🙂

    27. Mornings 🌞 ja no rdet siste luke for i år, det har vært et eventyr å følge deg og rottene i år også.
      Og så var eg så heldig å vinne i går 👍😍
      Så til dagens svar,
      1. Egil Drillo Olsen
      2. Jens Stoltenberg
      3.To tøyrotter i sofaen er bedre enn En spill levende mus i kjøkkenskapet.
      Ønsker deg og rottene ei god jul 🎄🎅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg