Magic hands..

 
 
 
Du som kjenner meg vet at jeg er BITTELITT opptatt av hender, og hva de kan utrette. Og jeg finner stadig nye og morsomme ting, som slett ikke er tegnspråk, men som er visuelt, vakkert og morsomt. Det er kunst i mine øyne, som er tilgjengelig for både døve og hørende, og de fleste andre, så sant man ikke er blind da. 
Jeg er selv veldig visuell, og er opptatt av ting for øynene. Sliter litt mer med den auditive kanalen. Ikke at jeg hører dårlig, for det gjør jeg ikke, men jeg tar inn i hjernen mye dårligere det som kommer inn gjennom ørene…
Men altså øynene… Jepp..

Så kos deg med disse magiske hendene og fingrene 😉
 
 

 

 
GC-PV2BSYD4
 
 
 
Er du mest visuell eller mest auditiv?
 
 
#dans #hender #fingre # visuelt #kunst
18 kommentarer
    1. Jan Erling: Du får lære deg litt tegnspråk 🙂 Det er veldig moro skjønner du 🙂 Du er knuppen Jan, deler innlegg 🙂 Tusen takk 🙂

    2. Ja dette du skriver kan vel neppe bestrides 😀 Da måtte jeg i såfall lære meg tegnspråket, for noe annet ville du neppe høre på 😀 Herlige videoer 🙂 Deler 🙂

    3. Så herlig å høre! Og bra vi har lærere som deg i landet som så denne elevens potensiale og nytten av å øke selvtillit gjennom læring som passet denne elevens behov.

    4. Minrefleksjon: Ikke sant 🙂 Jeg hadde en elev som jeg så var visuelt sterkt etter en stund, og han hadde litt tilleggsvansker, så strevde med mye. Han pugget seg til MASSE, pga visuell tilrettelegging, og ble veldig flink på allmennkunnskap kun på pugg 🙂

    5. Ja, får lyst til å lese mer om dette!! Tenker at det helt sikert er lurt at barn og unge blir klar over om de fungerer best auditivt eller visuelt. Da har jeg tro på at blant annet tilpasset opplæring kan bli mye mer effektivt

    6. Minrefleksjon: Ja, man er forskjellig på sånn. Jeg har en venninne som er veldig auditiv, mens jeg er helt motsatt. Morsomt at man er forskjellige sånn, hvordan hjernen fungerer 🙂

    7. Minrefleksjon: Jeg har god hørsel og ikke SÅ bra syn, så det er ikke DET det går på egentlig. Men mer hva hjernen oppfatter. Jeg kan høre folk fortelle om ting, bare skravla går liksom, og jeg glemmer veldig fort hva som er blitt sagt. Er det noen visuelle knagger å henge ting på, husker jeg ting mye bedre. Jeg kunne lese bøker til eksamen, fra perm til perm og nesten huske sidene og hva som sto der pga hvordan det SÅ ut… Jeg kan huske lange tallrekker om jeg ser dem, og lager visuelle systemer…Mer sånn mener jeg 🙂

    8. Fantastisk! Og jeg likte den øverste best. Morsomt å se at folk liker forskjellig.
      Er det ikke et kinesisk ordtak (tror det er det) som lyder slik: “Det barn hører – glemmer de. Det barn ser – husker de. Mens det barn gjør – det lærer de”. tror det er mye sant i dette. Jeg husker i alle fall mye bedre de tingene jeg selv skriver eller ser og prøver selv <3

    9. Jeg er nok blitt mer visuell ja..for jeg blir sliten av å høre og tolke..Liker bedre å se, en å høre…Flotte videoer..ha en god kveld!

    10. Ja, det må man kunne kalle kunst! Nå får jeg gå og utrette det mine hender og armer er god på, blir mest å lede. Hadde jeg kunnet slik kunst så kanskje det hadde blitt lettere å lede pasientene dit jeg ville…..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg