Nå tror du sikkert jeg juger igjen….

Ja, ikke det at jeg har det med å juge så mye altså..Det gjør jeg  faktisk aldri..Men det der med IGJEN…Jeg mener DU TROR IGJEN…at jeg juger…. Muligens…For av og til er noe for godt til å være sant, og da tror man folk juger..

For nå har det seg nemlig slik at jeg tror IGJEN at jeg har hørt vårfuglen… Og det er mange ganger det skjer i januar…at jeg hører den.. År etter år faktisk. Men ingen tror meg så klart, for det er jo ikke vår på mange måneder ennå. Etter hva kalenderen prøver å påstå i alle fall…

Men jeg er GANSKE så sikker at jeg hørte en vårfugl i dag mårres… Og ikke bare EN…

 

 

…men en hel GJENG!!!
Og de sang så lystig atte, skvaldret i vei og varslet vår..

Så får du bare tro hva du vil… 
For jeg VET hva jeg hørte 😉
Nå er det ikke lenge til det begynner å dryppe av takrennene nei…
 

 


Har du hørt vårfuglene ennå?

 

 

 

#fugler #vår #tegninger #glede

32 kommentarer
    1. Margrethe: Ja noe er jo ikke jeg noen fuglekjenner, men når de plystrer SÅ lystig i sollyset så MÅ det være fugler som varsler vår, uansett HVEM de er 😀 ha-ha

    2. HIhi, du er herlig… kanskje har du det??? Jeg har hørt noen meiser og ei rødstrupe idag, men det er jo vinterfugler…. sååå….. klem <3

    3. spisogspar: Ikke sant!! 🙂 VIIII ER ENIIIGE VI!!! VI hører fugler, vårfugler, om det er inni hodet vårt eller ei 😀 ha-ha..Nei, de var EKTE altså 🙂

    4. Ja det er såååå koselig å våkne til fuglekvitter :)) Jeg også hørte de her om dagen, det betyr bare en ting: det går mot VÅR og lysere tider! 😀

    5. Jan Erling: I juni er det garantert SOMMER!! Men det begynner med LITT vår her altså…Noen dager i det minste 😀 Sikker på du ble forkjøla av all den måkinga 😮

    6. due: Så koselig du er tilbake da 🙂 Ikke tenk på det der med å sende noe, det skal ikke være noe stress. Glem det 🙂 Helga har vært fin, og passe nok avslappende, og det er godt for det har det ikke vært mye av i jula. Klem

    7. Ei_heks: Her blir det bare “tøyse-vinter” uansett, så jeg vil ikke ha det..hadde det blitt noe skikkelig ut av det så…men stort sett blir det hålke, og ikke noe snø…Så når jeg hørte dem ble jeg skikkelig fonøyd, de kvitret om kapp liksom…sånn som de gjør på våren 😀 Jeg skal oppmuntre dem jeg, så DET så!! *ser med trassig blikk på Ei heks* 😀

    8. Helge: Jeg lover: De kvitret som besatt altså, en hel gjeng…om de er borte igjen nå vet jeg ikke, men de VAR der, og sang høyt og vårlig 😀 Jeg har også vært ute på gåtur, kaldt, men hadde stilongs og turtøy 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    9. Det er dårlig med fugler nå for tiden så det så..Var på en skitur i dag tidlig men du verden så godt det var og komme inn i varmen. Måtte bevege meg hele tiden slik at ikke kroppen ble kald. Men mulig man kjenner kroppen sin bedre etter en slik opplevelse. Ha en fin kveld.

    10. Hei. Jeg beklager at jeg ikke har vært særlig innom. Men jeg tror nå at jeg er sånn cirka tilbake på bloggen. Jeg tror deg når du sier at du har hørt fugler, men her har vi hatt fugler hele vinteren. Det kan være vårfugler du har hørt, for fuglene blir jo helt forvirret av været.
      Jeg ønsker deg et fint år i 2018, og håper du også har hatt ei koselig helg 🙂
      P.S jeg MÅ få sendt noe til deg snart. Jeg er bare så innmari treig. Men nå MÅ jeg få gjort det. Beklager atter en gang.
      Klem fra Mariell

    11. Ja det er viktig å suge til seg de vår tegnene man selv hører og ser…Jeg har sett mange knopper på trærne, og fuglene kvittrer hele tiden her..så joda..våren kommer den..men når….hihihi…Kos deg med vårtegnene og ha en god søndag!

    12. ..hmm..ja jeg betviler ikke dine ord..jeg har faktisk ikke peiling på når fugler og dyr begynner å ane at det er endringer i årstidene..og 1.februar feirer mange paganister (og andre rare vesen, hehe 😉 Imbolc, som en dag der man hyller at jorda begynner å våkne til liv..dyyyypt der nede – og at våren er på vei 😉

    13. Herrefred, og jeg som baksta i over en meter med snø i går på terrassen for å grave frem saltkjøtt dunken.. og det har snødd i natt også 😛 Vårfugler ja.. akkurat.. 😛 Men tror deg. Dessuten bestilte vi billetter i går til Elvis show i Spektrum 3. juni 😀 DA må det være vår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg