Tegne seg glad – går det an da?

Jeg hadde det egentlig ganske kjipt her i jula. Men jeg gidder ikke henge lenge med “nebbet” om jeg kan unngå det. Så for å riste litt glede inn i meg selv igjen, så satte jeg meg til å tegne. Og fikk oppgaver av leserne mine etter å ha bedt om det.

Så hva ble resultatet? Ble jeg glad da?
Jada, midt i den stusslige jula tegnet jeg meg mer og mer glad, kjipe ting fikk mindre fokus og jeg slappet godt av i stundene med Paint -oppgavene. 

Nå er det jo litt andre ting som har rettet på seg også, det er ikke KUN tegningen som har gjort meg gladere så klart. Men jeg skal hilse å si at det har vært til stor hjelp å kunne koble HELT av med disse oppgavene også altså. 
Så gladere er jeg i alle fall. Uansett grunn.

Og her har jeg samlet alle tegningene i ett innlegg, slik at du kan se de samlet. De er tegnet i vilkårlig rekkefølge, etter som hva hjernen og fingrene VILLE den dagen : 

 

En pingvin som møter en ny venn

 

 

En dame fra  perioden 1920-1940-

 

 

Kattene mine ( Dixierose.blogg.no- sine katter)

 

 

Strikkevotter

 

 

Jonas (Hunden til Midltivskrise)

 

 

Karl Johan – opp mot slottet

 

 

Julen pakkes ned

 

 

To grå katter som lager engler i snøen- sammen med Salt og Pepper

 

 

Jul i skauen – og noen dyr

 

 

Frodith i Yoga-posisjonen The Frog

 

 

Landskapsbilde med hus og trær

 

 

En dråpe i havet….

 

 

Frodith, Marianne og Ei heks på en sydhavsøy

 

 

 

Året 2018- mine forventninger

 

 

Sjelens musikk

 

 

Reds on the run

 

 

En kjøkkenstol

 


Her er oppgavene slik de kom inn og leserne som ga dem: 

 

 

Og her er linker til alle innleggene, slik at du kan se hva jeg skrev til bildene også hvis du vil. : 


“En kjøkkenstol”
“Reds on the run”
“Sjelens musikk”
“Året 2018- dine forventninger”
“Frodith, Marianne og Ei heks på en sydhavsøy”
“Av og til tror vi at det vi gjør bare er en dråpe i havet- men havet ville vært mindre uten den dråpen”
“Landskapsbilde med hus og trær”
“Frodith i Yoga-posisjonen The Frog” (her har jeg tolket HELT fritt, for jeg visste ikke det fantes en EKTE Yoga-posisjon med det navnet… 😀 )
“Jul i skauen og noen dyr”
“To grå katter som lager engler i snøen sammen med Salt og Pepper”
“Pakke ned jula”
“Karl Johan- opp mot slottet”
“En hund”
“Strikkevotter”
“En pingvin møter en ny venn”
“En dame fra perioden 1920-1940”
“Kattene mine”

 

 

#tegninger #oppgaver #utfordring #glede #livet

 

23 kommentarer
    1. Synes du er en veldig flink kunstner på en måte:) Du har din stil, selv om det er i paint 😀
      En kunstner som kan beskrive den tiden vi lever i med all den teknologien.

    2. STRIKKEVOTTER og SJELENS MUSIKK ble mine favoritter for de lyste av glede og varme spesielt til meg 🙂
      Men, ALT var flott, bare at de to sa noe ekstra <3 Veldig glad du har koset deg med alle disse flotte oppdragene og de flotte løsningene du har tegnet 🙂
      Varm klem <3
      Jeg kommer til Oslo i helgen - om vi kunne fått til en liten tur sammen........ om det passer 🙂 Skal besøke yngste sønnen og kjæresten men bo hos en kusine 🙂 Så om det passer med en tur til Operaen eller noe for en prat og litt fotoshooting - ja så meldes vi i innboks 😀 klem

    3. Kjempebra at du får tankene over på noe annet <3
      Jeg er mektig imponert over de kjempeflotte tegningene dine som du har tegnet 🙂 Tusen takk for det du fikk til!
      Kjempekoselig å se alt du har tegnet 🙂
      Ønsker deg en kjempefin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. JA, man kan tegne seg glad eller gjøre andre ting som får fram smilet på bedrøvelige dager. Helt sant. Så mye fint du lager! Tusen takk for at du utfordere oss! Snart lysner det der ute. Skal se du kommer fram i våren som en smilende, fargerik sommerfugl! Klem fra meg.

    5. Så bra at du fikk tankene over på noe annet innimellom, for det er slitsomt å ha bekymringer i hodet hele tiden. Jeg holder på med turorientering om sommeren, og det er også ypperlig i så måte: Cluet er å ha noe å konsentrere seg om, som fjerner andre og negative tanker. Flotte bilder lagde du også! <3

    6. så godt att du fikk tilbake noe av det gode humøret,ja tegning og andre former for handarbeide er god terapi sådan,jeg finner glede i strikking for tiden,da glemmer jeg alt annet som er uggent også

    7. Så stilig! Og så godt at sånt kan få tankene i andre baner. Likte veldig godt den strikkevott-tegningen, men aller best er vi to som løper avgårde mot nye eventyr 🙂 klemmer<3

    8. Har full forståelse for – og ikke minst tro på – at man kan tegne seg glad..for de som liker å tegne. Jeg opplever det samme av bl.a bilderedigering, og setter sammen et kunstverk av mange andre bilder og “tuber” (figurer). Glemmer alt det vonde for ei stund, og blir som regel i godt humør under veis 😉 Trodde jeg hadde fått med meg alle tegneoppdragene dine denne gangen – men ser at det var et jeg hadde missa..Men det var like flott tolka som de andre. Syns du er kjempeflink og super-kreativ <3 Ha en flott dag videre =) Klemz

    9. Har vært gøy å se hvor fint du har løst disse tegneoppdraga..:)) og ja det er fint å ha litt å hygge seg med selv når andre ting ikke er så enkelt… bra det går litt greiere nå.. Klem <3<3

    10. Tror absolutt det går an å tegne seg glad. For det går iallefall an å fotografere seg glad! 🙂 Synes du løste disse oppgavene med glans jeg.

    11. Så flott og dine tegninger er fine ,det er mange små utfordringer og ting mann ikke tenker over som gjør en glad .
      Skulle ønske jeg kunne tegne ,men der må jeg nok legge vekk blyant for er det noe jeg er elendig på så er det akkurat å tegne .
      En ting som virkelig gjør meg glad er å skrive enten det er i form av dikt eller andre ting ,fingrene og skriving går på en måte av seg selv ordene ligger lagret i topplokket som jeg pleier å si.
      Ønsker deg en flott start på uka 🙂

    12. Ønsker deg alt godt for det nye året. <3 Liker veldig godt måten du bruker tegningene som en type terapi som gir glede. De er kjempefine!! Og gleder andre også. Synd å høre at julen ble kjip, ønsker deg derfor ekstra gode dager fremover. Klem!!

    13. Ja det ble mange flotte tegninger! og du er så flink..og så bra at det kan hjelpe i tung stund..Det er jo mange som bruker tegning som verktøy..så fortsett med det…du lager jo så flotte kunstverk! ha en god ny dag!

    14. Utrolig synd at du har hatt en kjip og stusselig jul, det gjør meg vondt. 🙂 Men at du tegner deg glad er jo lett å se..og så mange andre som blir glade da i samme slengen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg