5 ting du kanskje ikke visste om meg… ;-)

Nå tror du kanskje at det nesten ikke er en TING du ikke vet om meg… for jeg skravler jo til tider så mye her inne at det kan ikke være mange hemmeligheter igjen liksom… Men joda.. det er nok en del hemmeligheter igjen….. Og mange vil jeg nok ALDRI dele her inne… Jeg liker å ha en viss privatsfære, vil ikke dele hele meg her inne, og synes vel også at det er totalt uinteressant for de som titter innom også en del ting.. Vel, jeg har likevel sittet å tenkt litt på noen småting som bare er gøy å dele, ganske så ufarlig, men likevel ting du kanskje ikke visste om meg fra før. 

1) Jeg veide 5, 5 kg da jeg ble født, og var 54 cm lang.. En skikkelig trulte, men også lang… Hadde masse svart hår da jeg var nyfødt, så de satte rød sløyfe i håret på meg på fødestuen. Så Lille Frodith har altså aldri vært helt liten 😉

Jeg er  ikke akkurat nyfødt her da….men dere skjønner dette med størrelsen… 😉

2)  Jeg ble operert for skjeling (øynene)  da jeg var ca 5 år, og jeg lærte å lese nesten i samme slengen 

Det som er litt morsomt er at fordi jeg leste så tidlig,og var en stor jente i forholdt til mine jevnaldrende, så forsøkte foreldrene mine å få meg inn på skolen et år tidligere… Var igjennom en skolemodenhets-test, som det het på den tida… Men DEN klarte jeg ikke 😀 Så jeg trengte nok å henge et år til hjemme skjørtene til mor..He-he..

 

3) Jeg har aldri løpt 60-meteren fortere enn 10. 3,

så det med at jeg løper som en flodhest er ikke bare fjas 😉 Jeg kan løpe lenge…men IKKE fort eller lett..

4) Jeg hater all mat som er surt og klissete: Majones, dressing, remulade, yoghurt, filadelfia-ost osv… (du visste kanskje denne? )

Det er et helvete uten like i disse dager å få kjøpt mat ute på kafe, uten å få minst EN av disse tingene smørt utover den ellers så gode maten…  Jeg må til med dobbelkontroller og ekstra-forsikringer, utspørringer og kors på halsen… fra personalet… før jeg får i meg en eneste liten bit kafe-mat. Det blir mye moro av å ha en sånn fobi…. latterdøra er stadig åpen når jeg og min søster er på kafe samtidig… hun lider nemlig av samme FOBI 😉 

 
 

Jeg er derimot veldig glad i LEVER, som mange andre mennesker på jord får spy-fornemmelse av…

  

5) Jeg satt et år som 20 åring og skrev dikt og noveller, i et kollektiv i Gamlebyen.

Sendte inn til mange forlag, men fikk så klart ikke utgitt noe. Det var likevel et lærerikt og spesielt år, hvor jeg brukte hodet til å tenke på en litt annen måte enn jeg har gjort i ettertid. 

 

 

(En liten reprise. Lenge siden jeg skrev om dette, og har mange nye lesere. Viktig at alle leserne mine er oppdatert 😀 he-he)

 

 

Har du noen små-morsom info du har lyst å dele med meg ? 😉

 

#informasjon #frodith 

21 kommentarer
    1. Morsomt innlegg 🙂 Gøy å lese om hva andre liker og ikke. Blir jo litt mer kjent da.
      Ha en strålende kveld 🙂

    2. Artig og herlig tilbakeblikk 😀 Tusen takk.. Jeg var ganske tung jeg og da jeg ble født.. men det gikk over for å si det sånn. 😛 Tusen takk for betroelserl.. kan hende det kommer noe fra meg med tid og stunder 🙂 Men i følge min bedre halvdel så er jeg jo åpen nok som jeg er 😀

    3. Morsomt! Jeg husker å ha lest dette før, og synes det er litt småmorsomt med den majones og yogurtfobien 🙂 Men noen har det sånn. Vi har en to-åring som nekter å spise når det er smør på skivene (og maten har barna med hjemmefra, så foreldrene har vel et håp om at smøret er kamuflert under pålegget – men det er det ikke!) Det er bra vi er forskjellig <3

    4. Husker ikke å ha lest dette før…. moro å lære noe nytt om deg! Jeg var motsatt av deg – veide bare 2,5 kg da jeg blei født – så visstnok ut som ei ribba høne ifølge farmora mi…. vel – ser ikke sånn ut nå lenger, hehe! 🙂

    5. Du er jo heldig som bare det som ikke liker slike klissete ting på maten. Jeg klarer meg ikke uten, for eksempel majones… Bare tenk hvor mange sjokolader du kan spise istedet 😀 Luuurt 😀 Nå fikk jeg lyst på sjokolade og heldigvis kjøpte jeg en diger en i dag 🙂 Ha en fiiin kveld søs og stor god klær <3

    6. Dette har jeg ikke lest før. Morsomt!
      Er enig med deg om majones, det er ikke godt – men merkelig nok liker jeg salater og aioli. Det verste er kanskje likevel at de tar på så innmari mye av majones og smør.

    7. Jeg veide også mye ved fødselen, – ca 4,5 kg og ble tatt med keisersnitt én mnd. før tiden (moren min hadde diabetes). Jeg er glad i majones, dressinger osv., men lever (og hvalkjøtt) er blant de få tingene jeg ikke spiser. Ha en fin resten av dagen! 🙂

    8. Det med skjeling kjenner jeg til. Har vært gjennom 2 slike operasjoner, Gikk med briller i 10 år men det er lenge siden. Gikk på 2 skrivekurs selv, fikk noen leserinnlegg på trykk i avisa samt noen dikt på NRK radio for mange år siden. Ha en fin dag.

    9. Jeg har lest det en gang før tror jeg, men artig lesing uansett. Og jeg satt liksom litt slik; !!!!! 5,5 kilo! Det er mye det ja 🙂 En god trulte som så verdens lys den dagen du blei født 😀
      Tror ikke jeg har lest forresten om det med majonesfaboi og youghurt og slikt – som jeg ELSKER. Og lever tååååååler jeg ikke hihihihihihihi Ja sånn er det 😀

    10. Artig å lese igjen. Og smiler alltid av manones-dressing-fobiet deres. Måtte tenke meg ekstra om når vi skulle på hytten, foccacia og aioli, alltid en vinner! Eh….aioli, nei! Da finner vi på noe annet, hehe. God onsdag. klemmer<3

    11. Visste ikke noe av dette om deg :))) artig info^^
      Hmm… visste du at jeg er avhengig av kaffe om mårran før jeg kan tenke? Hehehehe… kommer ikke på noe nå du kanskje ikke vet om meg;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg