Glede i hvert sprett!!

Noen ganger kan man bli så glad at man vil hoppe og sprette. Og det gjør jeg ikke bare noen ganger egentlig heller, men ganske ofte faktisk. Vel er det kanskje mest mentale sprett…men hvem sier de ikke teller?? Eller gjør samme nytten som et fysisk hopp?
 


Det gjelder å GLEDE SEG litt til ting om man kan…Og det kan man alltid. Det finnes alltid noen små fine saker å glede seg til eller glede seg over, det gjelder bare å finne fram lommelykta om du ikke klarer å se dem uten.. 

Jeg trenger altså som du skjønner ikke noe lommelykt overhode, her står “god-sakene” og blinker om kapp om dagen.
Her er kommende “glede-seg -til”-saker: 

1) Etdiktomdagen kommer til byen snart, og vi skal på foto-safari og kafe-date sammen

2) Jeg skal se Hair, musikalen, i februar, med søsters. Regner med det blir middag ute også. Og MIDT i uka til og med!!

3) Kjersti – Minmatgaleverden.no kommer til byen igjen i februar!!! Og da skal vi til og med planlegge noe enda større greier: vår-eventyret!! Gleder meg  vilt og uhemma!

 

 

 

Har du noe du gleder deg til i nærmeste framtid?

 

 

 

#glede #hverdag 

28 kommentarer
    1. Åh ja – jeg har masse jeg gleder meg til..gleder meg veldig til å ha “første møte” med en ny PT til uka..jeg gleder meg syyyyykt til å få operert armene mine..jeg gleder meg enda mer til jeg får meg en egen plass å bo i nærmeste fremtid..og så gleder jeg meg til guttungen har bursdag i slutten av måneden og jeg får feire sammen med ham..også..også..hehe..jepp..gledene står egentlig i kø, bare man tenker seg om =D

    2. Så koselig! Og når Kjersti kommer til deg så kan vel vi andre glede oss over herlige innlegg fra dere to etterpå, og det er alltid gøy! Jeg gleder meg GIL å ta fatt på mange strikkeoppgaver fremover, og så skal leiligheten få litt oppussing etterhvert nå som alle ungene har flyttet. Det tar litt tid men jeg gleder meg til å kunne ta hele leiligheten i bruk bare for oss to som er igjen her. Klemmer <3

    3. Så koselig!! ja da har du masse å glede deg til! jeg har en ting…og det er et selskap med gode venner neste helg…men det fører også med seg litt stress da de skal ligge over..og jeg må gjøre rent hus og ordne her…hihih..men det er koselig da….ha en god kveld!

    4. fruensvilje.blogg .no: Det hørtes jo kjempekos ut da 🙂 Du er flink å glede deg OVER ting også du 🙂 Blir nok en fin fest i løa der 🙂

    5. å så koselig,ja da har du mye å glede deg til :=)
      til helgen blir elste barnebarn 10 samme dag blir yngste sønn 30 og neste uke blir min mann 60 :=) så jeg har innvitert familien til stort koltbord i en løde som er gjort om til serveringsted og i underetasjen butikk,festen er neste helg så det må jeg jo glede meg til,særlig siden jeg også får sette meg til duk og dekket bord :=)

    6. Helge: Jøss, så spennende da 🙂 Det blir moro vet du , kanskje du skaffer deg blogg til slutt? Med ny maskin og greier 🙂 Uansett, deilig å få ny maskin, og det blir nok himmelvid forskjell 🙂 Ha en fin kveld, kos deg med maten 🙂

    7. Man kan nesten si at en ny tid starter for meg i morgen. For da skal jeg kjøpe ny PC. Den jeg skriver på her er 17 år og har gjort sitt. Og den er treg i starten og lever sitt eget liv. Så det blir som dag og natt. Mange nye finesser jeg må venne meg til ikke minst og skrive på helt flatt tastatur. Men det blir en overgang så får tiden vise hvor jeg havner. Kjøper via Ontech.no i Drammen, altså ikke på et kjøpesenter. Men nå er jeg sulten. Ha en fin kveld.

    8. HeidiElise: Det er det viktigste, å kunne glede seg over de små ting. Da blir hverdagen mye bedre. Jeg gleder meg også over og TIL småtterier, det er deilig det 🙂

    9. Marit: Ja, men det er jo ikke mer som skal til, trenger ikke glede LANGT i forkant, jeg gleder meg om mårran til jeg skal komme hjem å spise is 😀 I dag gledet jeg meg til å pynte meg på jobb, og å ta med en varm sandwich fra butikken på jobb 🙂 Sånne ting, kan være nok. Må lage det litt smått, så blir det glede i hverdagen 🙂

    10. Det er alltid godt å ha noe å glede seg til, og som regel har man flere ting hvis en bare tenker etter 😀 Jeg gleder meg til den faste fredagsquizen på fredag, brettspillkveld med venner på lørdag og til en fest som skjer neste lørdag igjen. Masse gøy på kort tid <3
      Stor klem!

    11. natheless: Det trenger jo ikke være SÅ store gulrøtter heller. En tur til Oslo kanskje?? Eller et godt rundstykke til en god bok, eller å tegne litt, eller å spise is på en torsdag 🙂 Kan være glede seg -greier det også 🙂 God klem <3

    12. annebe: Ja, klart vi må treffes når det blir mer vår. Gjerne før også, men det er opp til deg 🙂 Jeg koser meg med is her nå 🙂 Klem <3

    13. Ikke rart du hopper og spretter , det her blir nok koselig.. fint bilde av deg og søsteren..og så herlig tegning av deg og Kjersti på “livets landevei :)) Jeg gleder meg til en tekopp i kveld..og håper jo vi kan møtes når det blir litt mer vårlig :)) Klem <3

    14. Så fint å lese. Nei, i år har jeg enda ikke funnet de store “gulrøttene”. Men jeg skal finne dem, vær trygg. Om ikke annet så gleder jeg meg til hesthov og fuglesang! Klem til deg du herlige!

    15. Koselig. 🙂 Her tar jeg en dag av ganga bare, for å ikke bli så skuffa når det skjærer seg. Men i kveld skal jeg i syforening, og det gleder jeg meg til.

    16. Det er godt å se gleder i mye forskjellig. Jeg er heldig, for jeg gleder meg over små ting. Jeg kan også hoppe og sprette….særlig hvis det plutselig kommer en hoppe og sprettesang på radioen 😉 Det er når jeg er alene hjemme da…mannen min bare rister på hodet hvis jeg gjør det når han er hjemme. Men jeg får nå fram smilet hans da…stort sett 😉

    17. Hmmm….nå må jeg tenke litt… nå i sånn aller nærmeste fremtid er det ikke det… oi…det var jo litt trist , faktisk! Jeg må sette meg ned med en kopp kaffe å se om jeg kommer på noe å glede meg til nå veldig snart <3 takk for at du inspirer meg til å tenke glede-seg-til-tanker <3
      Mye fint du har å se fram til da<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg