Betydningsfull?

“Det hender at vi plutselig får vite hva vi en gang har betydd for andre, men sjelden får vi vite det i tide”
(Aksel Sandemose.)

Jeg synes en viktig ting her i livet er å vise folk at man setter pris på dem. Man glemmer lett i hverdagens galopp å fortelle folk hvor betydningsfulle de er. Er man riktig heldig kan man via omveier, helt tilfeldig, få vite hvor viktig man altså er. 
Alle fortjener å få høre det, om man utgjør en forskjell for noen. Og ALLE utgjør en forskjell her i verden, enten for FÅ eller for mange…

Så hvorfor forteller vi dem det ikke? Hvorfor må det gå et helt liv før man forteller høyt hvor viktige de er eller var? 
Verdt å tenke over…Verdt å gjøre noe med…
 

“Det er viktig å gi folk “blomster”, mens de ennå har en “vase” å sette dem i…”
(
Frodith)

 

Har du fortalt noen i det siste hvor viktige de er?

 

 

#betydningsfulle #ros #relasjoner 

 

29 kommentarer
    1. Hanne Beate: Jeg er LITT flink, men kan helt klart bli bedre 🙂 Jobber med saken 🙂 For det er jo veldig hyggelig å høre selv, så da prøver jeg tenke at andre vil sette pris på det også.

    2. Så bra innlegg, – sånt er veldig viktig! Jeg har blitt bedre på det med årene, og er lei meg for at jeg ikke var flinkere til det før. Minnetaler i begravelser burde holdes mens personen levde, for er det noen som virkelig behøvde å høre det så er det jo den. <3

    3. Victoria Larsen: Ja, vi er for sløve med godordene til folk …det er viktig å si til folk hvor betydningsfulle de er, i tide 🙂 Jeg gjør det en del, men ikke NOK tror jeg 😮

    4. dedicat: Ja, det burde være det. Jeg er LITT flink, men kan absolutt bli bedre 🙂 Ja, så du hadde mye fint i å si om folk 🙂 Flott det <3

    5. Så veldig enig med deg, og slett ikke så veldig lett, selv om det egentlig burde være det 🙂 Men jeg har nå prøvd å skjerpe meg, og kanskje dukket det opp litt i innlegget mitt i dag 🙂

    6. Dette er også noe jeg virkelig har tenkt mye på. Det er så viktig å få slike ting frem, når man er i livet. Så brutalt er det, men det er så sant. Flott at du skriver om det. Et veldig viktig og sårt tema for mange. <3

    7. Veldig fornuftige ord. Og din versjon var jo bare fantastisk! 🙂 På Rema her hos oss har de ikke dratt den så langt, men over blomstene står det: “Husk å gi din kone blomster, før noen andre gjør det.” En god påminnelse til en mann i farta, men det har dessverre ikke hjulpet så mye for min del. Jepp, jeg er veldig flink til å fortelle de rundt meg at de er verdifulle og betyr noe for meg.

    8. Det hender vi får noen påminnelser om at livet er skjørt… og plutselig en dag er det for sent å si de ordene vi burde ha husket å si. Et tankevekkende innlegg. Frodithen har mange kloke og talende sitater hun! <3

    9. Så sanne ord..som man er alt for dårlig på å ta til etterretning..men ja – jeg har faktisk fortalt venninna (opp til maaange ganger) hvor stor pris jeg setter på henne, og hvor mye hun betyr for meg..og det går ikke ei uke uten at jeg forteller sønnen min hvor stolt jeg er over den jobben han gjør for andre i arbeidet sitt, over den mannen han har blitt, og hvor glad jeg er i han..så LITT klarer jeg nå å få breket ut av meg, hehe =) Ha en superflott kveld videre =D

    10. Ja det er så sant…man skulle vært flinkere..men jeg føler jeg er flink til å si det til de jeg mener fortjener det…Flott og få en påminnelse ja…

    11. Jeg er så enig med deg, men jeg er slett ikke like flink å vise dette i praksis. Av en eller annen grunn så er det vanskelig å si til folk hva de betyr ( om ikke det er kjæresten eller ungene – det føles jo bare naturlig). Så her har jeg absolutt noe å bli bedre på. Du er et fantastisk forbilde her inne, Frodith. Du er så flink til å framsnakke andre og vi har litt å lære <3

    12. Glemte å svare på spørsmålet ditt: Ja, disse tankene har fått meg til å bli flinkere til å si godt til andre mens de lever. Og gi blomster. 🙂

    13. Akkurat dette tenker jeg i begravelser også…har de sagt alt dette mens personen levde? Og hvorfor kom de ikke på besøk før det var for sent? Det er noe jeg ofte tenker når jeg besøker folk. Og i to tilfeller har jeg bare vært nødt til å besøke folk…personer jeg pleier å besøke. Og det viste seg at det var siste gangen jeg så dem i livet. Godt å få slike forutanelser, og da er jeg bare nødt til å gjøre det jeg kjenner. Slår ikke feil med denne følelsen. Både godt og vondt.. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg