Vimsing på livets vei…

Det er lov å vimse litt på livets vei…
Man svinser litt hit og svanser litt dit… Og plutselig dukker det opp en helsikes mye valg…eller kanskje for noen bare en helsikes mange forstyrrelser…
For noen er ruta man skal gå stempla i pannesbrasken føles det som…allerede fra den dagen de spratt ut av sin mor.. Mens andre kan bli stående der som spørsmålstegn å undre seg hvor veien skal gå…

 

 

Uansett om man skulle sige inn på en sidevei….
Uansett om man skulle vimse litt..
Uansett om man skulle gå noen skritt i feil retning…

 

 

 

…så kommer man som regel innpå sporet igjen…
Man kommer dit man er ment å skulle komme tror jeg…Man får bare med seg litt erfaringer på veien, som man kanskje ikke hadde tenkt over..

Det er lov å vimse litt 🙂 

 

#livet #hverdagen 

26 kommentarer
    1. Så fint innlegg og tegning! Og så gjenkjennende. Jeg liker ordet erfaringer og er vel den som har hatt og gjort litt vel mange valg, men de siste årene har det vært mer på det jevne….:)

    2. annebe: Jepp, jeg er også på hovedveien..Men føler jeg SURRER litt om dagen… Ikke akkurat på feil vei…men litt vimete i hodet liksom.. 😀 Noen avstikkere er fint 🙂 Klem <3

    3. Toril sin hverdag med musikken: Ja, det blir litt vimsing i forskjellige deler av livet innimellom, og det er greit. Og jeg tror vi kommer dit vi er MENT å komme til sist 🙂 Ha en flott kveld du også Toril <3

    4. Kjempeflott og tankevekkende innlegg du har skrevet 🙂 Livet er fult av forskjellige valg man må ta. Noen ganger tar man feil valg, og andre ganger må man gå til siden for å la andre slippe forbi. Kanskje vi må stoppe opp for å tenke.
      Fikk litt assosiasjon med sangen: “Hit Eit Steg, og Dit Eit Steg” 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Helge: Så fint du har fått på plass nye pc-en. Tar litt tid å venne seg, men det går nok greit etter hvert 🙂 Om man trår litt feil, så kan man bare gå innpå igjen 🙂 Ha en fin kveld Helge 🙂

    6. Tattavkvinnene: Litt herlig å høre at folk vimser litt..Vi kommer nok dit vi skal…På mange måter er jeg veldig på riktig vei…Men jeg kjenner at det å surre litt, i andre sammenhenger…er litt greit også:-)

    7. Live er full av valg og man kan ofte trå feil. Det har jeg gjort flere ganger.Når er den nye pc-en min i full sving. Helt innkobla er de kanskje ikke men det rette på seg. det er en Lenovo og det var deilig.Mye nytt men alt blir en vane. Ha en fin kveld.

    8. Så herlig..og sant :)) Jeg holder meg stort sett på hovedveien..men tar noen små avstikkere som “spriter opp” tilværelsen av og til.. ..Klem og fin fredag videre <3

    9. Altå,, nå måtte jeg gni meg i øyann og lese to ganger. Her begynner du med å ”svinse” , og jeg begynte automatisk å nynne ”Et skritt hit og et skritt ditt,, dansar me fram på livets veg..” Så bråsnur du i et kryss og kommer med ”Alle de helsikkes valgene når man spratt ut av mora si” Men måtte le.. du bare er og blir fargerik,, og ikke bare med fargestiftene 😀 God helg 🙂

    10. Puh…det var godt å høre 🙂 Har nok vimsa litt, og tatt noen valg som har ført til lange omveier, men som du skriver: man kommer i mål til slutt! 😀

    11. Ja, vimsing har jeg fått god erfaring i på mine halvgamle dager! 🙂 Litt slitsomt til tider, men kan være interessant også. Ha en fin dag.

    12. Ja sånn er livet…mange sideveier..og noen vimser mer en andre…OG det kan være positivt å vimse litt…da får man med seg mer…hihih..ha en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg