Et lite pip om livet..

Tenkte jeg ville dele dette diktet jeg skrev tidligere i høst. For det forklarer litt hvordan de siste dagene har vært. Livet er skjørt, og må tas vare på. Og når verden fillerister de man er glad i, blir ting enda vondere enn om det tar strupetak på en selv. 
Jeg har grått, hatt vondt i magen, og til sist ble jeg syk pga omstendighetene. 
Men nå er ting på vei til å bedres, så her er jeg. 

“Skjøre livet”

Som en dunete nyklekket fuglunge

på vaklende bein

Våte fjær og dunete hals

Føtter som klamrer seg forsiktig fast

Nebbet som åpnes forsiktig

Små klynk

Søken etter mat og varme

En dag her

Plutselig borte

Ta vare på

Skjøre livet

 

 

Tusen takk til alle som har vært innom med gode og trøstende ord, uten å kjenne meg, uten å vite hva som egentlig har skjedd.. Det varmer at folk bryr seg sånn <3

 

#livet #dikt #omsorg #sårbarhet

24 kommentarer

Siste innlegg