Miss Ferdigmat og bakverkene…

 

Du som har kjent meg en stund her inne, vet at jeg innehar en Misse-tittel.. At den ikke er så veldig flatterende og også egentlig selvutnevnt bør kanskje sies. Jeg har tittelen Miss Ferdigmat!
Så du skjønner vel at med den tittelen blir det ikke mye EGEN-produserte bakverk å skryte av  fra denne kanten…

 

Men jeg vet å kose meg med bakverk likevel jeg..
En tidlig mandag morgen f eks. Svinse forbi Oslo City og kjøpe Hawai-rundstykke, varme med skinke, ost og ananas inni.. Nesten ingenting slår det….

Eller…


Når man selv altså bare har tittelen Miss Ferdigmat, så er det ganske heldig å ha en venninne og bloggvenn i Bergen, som faktisk innehar Misse-tittelen:  Miss Nam-Nam
Ja, vi snakker om Kjersti- Minmatgaleverden.no, som bakte sjokolade-paier til oss, til hytteturen vi dro på i oktober <3

 

 

DETTE er det ingenting som slår!! Og jammen er jeg heldig som kjenner folk med bake-evner, og matlagingsevner, siden jeg selv er Miss Ferdigmat 😉

 

 

Dette var stikkordet BAKVERK
Utfordringen og listen kommer fra Solviwar.blogg.no
Et stikkord pr dag, og et bilde som passer til. (Jeg jukser og tar flere 😉 )  Ikke noe kunne passe meg bedre enn en sånn liste i disse dager. Og jeg setter alltid pris på alle som blir med på slike utfordringer hos meg, så JEG er med!!
Hun har lagt ut en ny liste som du kan gjøre for denne uken om du vil, du finner den om du går inn på bloggen hennes. JEG må bare bli ferdig med DENNE listen først…

 

 

#bakverk #foto #challenge

17 kommentarer
    1. FerdigMAT er fy for meg, men ferdigKAKER er et must. 😀 😀 😀
      Jeg kan til nød stille med å steke en sånn posekake. Lage desserter etter fantasien er mye morsommere. :)))

    2. Nam de sjokkokakene ser grisehode ut 😀 Man får jo kjøpt myyye godt også som napoleonskaker og slikt og de maker man ikke bedre hjemme for det har jeg prøvd, ble bare klin, godt klin da men de lignet ikke de fra butikken hahahaha Goood kveld og stooor god klæm <3

    3. Ja noen må ha den tittelen også, men jeg tror vi er flere som kan sloss om den… Jeg kalte meg lenge for Toro-kokken, for jeg er utrolig flink å lage til de rettene Toro har tatt jobben med å ordne i poser og esker. Det blir ikke så mye av det nå lenger, men Toro sauser må jeg ha. Hvorfor lage dem fra bunnen når Toro har perfekt mengde og smak 🙂 Klem <3 Utrolig fristende de sjokolade paiene 🙂

    4. Selv er jeg så elendig på kjøkkenet som det går an å bli. Det går helt fint å lage den ekle diettmaten min, men noe avansert er jeg ikke flink til. Har vel litt for høy forventningspress på meg selv.
      Har fått løst koden for gjærbakst nå da, og når jeg fikk gode tips til hvordan få deigen smidig gikk det kjempebra!
      Den kaka så jo kjempegod ut, og jeg regner med en smakte :p
      Kjempestilig bilde til utfordringen 🙂 Jeg skal finne noen bilder av bakverk jeg også som jeg skal delta i konkurransen med 🙂
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Nammm..det rundstykket hørtes godt ut..særlig nå når jeg sitter her og ikke har spist frokost…og kakene så jo bare helt himmelsk ut! Nammmis…Flott bidrag!

    6. Nam nam ja….det kommer MYE fristende fra den kanten 🙂 Det er bra vi ikke alle har de samme talentene 🙂
      Er ikke med på noen utfordringer for tiden jeg 🙁 Hverdagsutfordringen er stor nok og krever hele meg. Men alltid kjekt å følge litt med fordet 😀
      Herlige bilder her <3
      Klemmer <3

    7. Åååå, så koselig. Jeg så denne, og gledet meg til å se hva du fant på 😀 Men Miss Ferdigmat er ikke tapt bak en vogn hun. Og veeeeldig koselig at jeg fikk være litt med 🙂 Gode minner fra den hytteturen 🙂 klemmer<3

    8. Hoohooo for deet så jo ikke fristende ut…. yummi altså:))))) skjønner deg godt jeg… first runner up… jeg da..som de sier til andreplass i missekonkurransene:)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg