På en skala fra 1 til 10, hvor redd er du?…

På en skala fra 1 til 10, hvor redd er du for tannleger?
Hvis vi sier at 1 er SÅ LITE redd at du bruker fritiden din på å gå på byen med dem for å drikke øl, og 10 er i andre enden av skalaen og betyr at du er så redd at du dropper sminken på mårran fordi du regner med å GRINE i løpet av tannlegebesøket

 

På en skala fra 1 til 10 hvor redd er du for edderkopper da?
Hvis vi sier at 1 er så lite redd at du har de som kjæledyr, både de store med hår, og de små du finner i kjellere eller andre steder hvor de klarer å snike seg inn…Og vi kan si 10 er så redd, (uansett størrelsen på dem), at man bruker hammer eller DIGRE aviser for å slå dem i hjel. For så å putte “likene” i digre bæreposer som må knytes HARDT igjen og hele bæreposen så fraktes UT av huset for å unngå at de skal “komme seg løs”…

 

Vel…Jeg er en 10` er når det gjelder både tannleger og edderkopper. Sånn til vanlig…
Så da jeg etter å ha dratt sminkeløs avgårde på jobb i dag tidlig, men kom meg helskinnet ut fra tannlegen uten så mye som en TÅRE felt.. vel da var jeg altså så lykkelig at når jeg møtte en edderkopp som nesten førstemann da jeg rundet døra hjemme her, så klarte den ikke å ødelegge dagen min.
Jeg gjorde bare som vanlig:  fant noe digert og kastet over den, knuste og skviset og la kadaveret i en diger pose, som jeg igjen la oppi en enda større pose, knøt igjen og bare ned i portrommet.

Til slutt feiret jeg med å støvesuge soverommet!

For når man har klart å sno seg unna både kirurgisk inngrep på en tann, og har klart å “legge ned” en diger edderkopp uten å ha spilt verken tårer eller blod, da er det lov å feire litt altså. 


Jeg tror jammen jeg skal unne meg en IS også 😉

 

 

#tannlege #edderkopper #is #feiring #helg
 

20 kommentarer
    1. Jeg er litt sær når det gjelder tannlege, for jeg liker veldig godt å dra dit, men det er fordi jeg synes det er så herlig å få bekreftelse på at det står bra til. Har vært heldig og hatt lite hull så skjønner godt de som har måttet bore/rotfylle mye.

    2. Hehe…bra beskrevet! Jeg er vel på den skalaen 6 på tannlege og 8 på edderkopper. Men da tenker jeg på de stoore edderkoppene. De små er jeg ikke redd, de er bare ufyselige men veldig flinke til å spinne 🙂
      Og du frister stadig med is…men nå har jeg litt i fryseren jeg også 😉

    3. Du da! Joda før var jeg en 10 på tannlege, men det har minket med årene, heldigvis. Nå er jeg nok på 5 der tenker jeg. Viktig å finne en tannlege man er trygg på i hvert fall. Edderkopper? Ikke redd dem akkurat, men jeg vil ikke ha de på hånden heller. Jeg er glad i å fotografere dem. Så spennende dyr. En gang klekket eggene til en edderkopp på en lysetake inne på bordet mitt. Det var en sånn lysestake i smijern med masse kruseduller. Jeg hadde ikke sett edderkoppen før det plutselig var bittesmå gule nøster overalt oppover lyset. Utrolig stilig å se på. Jeg bar alt ut jeg og siden har jeg ikke sett dem, tror jeg!!! jeg er nok på 2 når det gjelder edderkopper. Men jeg råder deg til å studere dem, de er så artige når de spinner nett! Klem 🙂

    4. I barne- og ungdomsårene var jeg nok en 8’er både for tannleger og edderkopper, men det har endret seg med årene. Jeg har en veldig flink tannlege som tilbyr bedøvelse ved den minste fare for vondt, og edderkopper har jeg blitt mer vant til. Nå ligger det vel på 2 – 3 for begge tenker jeg. Ormer/slanger derimot er helt klart en 10’er! Mus en 7’er. Ønsker deg en strålende lørdag og kos deg med besøk hos mamsen!

    5. Jeg var ikke litt redd for tannlegen før men en ti’er på skalaen for edderkopper! Nå er jeg en god 6’er angående tannleger og nede i en 4’er for edderkopper. Så her har eddisene tatt ett godt steg i riktig retning, det har ikke tannpineren.

    6. Hahahahaha…. jeg er en klar 7 på edderkopper (ene og alene fordi at det er sånn at ikke alle i et hus kan være like redde…. og ungane var reddest….)! Så var jeg en 10 på tannleger…. men jeg var der idag – og jeg har ny tannlege! Ung og kjekk og sååååå snill! Så nå tror jeg kanskje jeg er en 5 isteden……….. merkelig <3 klemmer

    7. Jeg kan nok trygt si 10 når det gjelder tannleger og slanger 😮 Det gjør meg ikke noe å se på edderkopper, men noe annet er kanskje å ta på dem.kan vel si 4-5 på edderkopper.
      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    8. Ja uff det hørtes ikke ut som en fin dag..tannlege OG edderkopper…Jeg er nok på en 10 på tannlegen ja..men edderkoppen er jeg ikke livredd..men jeg liker ikke de store hårete…Jeg grøsser når jeg ser dem…BRA du slapp unna tannlegene uten store ting…og at du klarte å ta livet av den stakkar edderkoppen..hihih.. ha en god kveld! Kos deg med isen!

    9. Tannleger…. går ikke skalaen høyere enn til 10????? :-O
      Edderkopper…. er alrighte dyr. Vil ikke ha dem i sengen, men er ikke redd de vanlige. De største er litt småekle da. 🙂
      Du har jo vært superflink i dag, solstråle. Synes egentlig du fortjener TO is! :)))
      Nyt kvelden. Klemmmmmm <3

    10. Ha ha 🙂 Tror jeg sier 4 på tannlegeskrekk, men litt høyere når det gjelder edderkopper. Da tror jeg at jeg sier 8. Jeg kan drepe små edderkopper, men de store…de setter jeg et glass over og så får mannen i huset ta den ut! Men om jeg er alene så tar jeg den ut selv – med “ståpels” over hele kroppen.
      Du har all grunn til å feire, så jeg håper isen smakte. Klemmer <3

    11. He he :-)) Jeg var så redd tannleger, til jeg fikk en som nesten kurerte meg. Nå er jeg ikke halvparten så nervøs når jeg skal avgårde :-)) Klapp deg selv på skuldra for en godt gjennomført dag :-)) Is er det minste <3

    12. Haha 😀
      Jeg er ca. 5 på tannleger!
      På edderkopper er det litt vanskelig å definere. Er de stoore får jeg skikkelig knute i brystet og kriblinger i hele kroppen og har lyst til å hyle. MEN jeg sliter med å drepe dem, for jeg er i utgangspunktet i mot å drepe dyr fordi de “er til”, om du skjønner, ahha! Så helt panisk finner jeg en boks eller noe og lirker den oppi og hiver gjerne HELE boksen ut av vindu eller noe..

    13. Hipp hurraaaa 🙂 Vakker start på helga 😀 Og så ble du kvitt to poser også 🙂 Jeg er vel en av de som ikke er veldig redd “verken eller” 🙂 God helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg